De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door poyaud »

1804 aangekomen te Schaarbeek.
Afbeelding
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LML »

Vandaag tussen 14:30 en 14:40 in Leuven liefst 4 Elocs type 18 gezien:
* 3 Elocs 18 tussen 2 21'ers in doorrit op spoor 1 richting Brussel, nummers van de 18'en weet ik niet juis meer...
* daarna de 1801 met 4 I6/I10 (200 km/u), 1 I11 en 1 I11 stuurstand richting Luik (?). De 1801 duwde, er zat zowel volk in de stuurstand als in de 1801...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Treinen9880 »

LML schreef:Vandaag tussen 14:30 en 14:40 in Leuven liefst 4 Elocs type 18 gezien:
* 3 Elocs 18 tussen 2 21'ers in doorrit op spoor 1 richting Brussel, nummers van de 18'en weet ik niet juis meer...
* daarna de 1801 met 4 I6/I10 (200 km/u), 1 I11 en 1 I11 stuurstand richting Luik (?). De 1801 duwde, er zat zowel volk in de stuurstand als in de 1801...
het zijn I10 zoals al eerder vermeld in het forum. En er zitten idd mensen zowel in de loc als in de stuurstand. En de trein rijd richting Welkenraedt waar hij dan de dag erop weer vertrekt richting Oostende
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Darko

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Darko »

slammie schreef:
Darko schreef:
bobke schreef:Wat is de oorzaak?
geen idee. men duits is roestig
Instructeurs van Oostende spreken geen duits hoor. Misschien morgen eens in het West-Vlaams proberen :mrgreen:
Eugm de instructeurs zijn niet erg spraakzaam.. ik heb connecties met de paar siemens medewerkers die meerijden ;)
Darko

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Darko »

Stijn91 schreef:
b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaar
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Darko schreef:
Stijn91 schreef:
b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaar
Gaan ze misschien geen andere treinen doen, P-treinen die in Denderleeuw komen om de 21 of 11 te veranderen.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

Darko schreef:
Stijn91 schreef:
b-loc schreef:Die 3 locs zijn al voor volgende week zeker als ze beginnen met 2 testritten per dag?
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Da is nog even. de 19en (18 met GF koppeling) komen pas volgend jaar
Gent-Genk rijdt niet meer met 27+GF. Is ook niet nodig omdat ram uit 8 rijtuigen bestaat.
Laatst gewijzigd door b-loc op 16 apr 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Darko

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Darko »

Treinen9880 schreef:op welk spoor staat hij in oostende? staat hij altijd op het zelfde spoor?
is altijd spoor 2
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ik :)
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

IR s gaat die niet gereden worden met een AM08.5?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ik :)
de relatie Gent Genk zal er vrij snel bij zijn normaal, ik dacht dat een deel van dat materieel zelfs in pool reed met de IC E.
Voor de IC A, IC O (die allicht verdwijnt eind dit jaar) de IC J kom je met een loc of 25 toe, aangezien er al meer dan 45 locs klaar staan om afgeleverd te worden kan je aan een invasie verwachten eens alle TB's zijn opgeleid en de locs hun 1000 km hebben.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

b-loc schreef:IR s gaat die niet gereden worden met een AM08.5?
Er gaan inderdaad hardnekkige geruchten de ronde dat men Desiro's gaat inzetten naar Noorderkempen.
Eigenlijk is dit logisch, men heeft eigenlijk maar 2 stellen nodig, 1 dat rijdt en 1 in reserve.
Voordeel is dat er twee 13'en vrijkomen (-> Logistics) + 4 stuurrijtuigen M6!

In Antwerpen wordt er ivm de 18 toch gepraat over opleidingen vanaf september en inzet vanaf december, vooral op de relatie Antwerpen-Charleroi en Essen-Charleroi.
Voor mij mogen ze op Oostende ook terug een gesleepte ram steken, want met die AM96's da's maar een saaie boel... ;)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Hobbes schreef:
b-loc schreef:IR s gaat die niet gereden worden met een AM08.5?
Er gaan inderdaad hardnekkige geruchten de ronde dat men Desiro's gaat inzetten naar Noorderkempen.
Eigenlijk is dit logisch, men heeft eigenlijk maar 2 stellen nodig, 1 dat rijdt en 1 in reserve.
Voordeel is dat er twee 13'en vrijkomen (-> Logistics) + 4 stuurrijtuigen M6!

In Antwerpen wordt er ivm de 18 toch gepraat over opleidingen vanaf september en inzet vanaf december, vooral op de relatie Antwerpen-Charleroi en Essen-Charleroi.
Voor mij mogen ze op Oostende ook terug een gesleepte ram steken, want met die AM96's da's maar een saaie boel... ;)
Dan kunnen die M6'en op een deftige lijn terecht komen dan Antwerpen-Centraal - Noorderkempen, horen daar toch niet thuis dus waarschijnlijk komen daar ook wel Desiro's, eigenlijk zou NMBS nadat de GEN-desiro's geleverd zijn deze zetten op L-lijnen waar klassiekjes rijden.
Plaats reactie