De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn82 »

Rijdt die IR dan in trek-duw? en zoja, gaat dat kunnen met de T18?

Edit: laat maar, was even vergeten dat die momenteel met M6 en 2x T26 reed, dan is het idd een logische keuze om die te vervangen ;)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Momenteel rijdt die nog niet in TD wegens geen locs beschikbaar, maar M6 in TD met 18 is iets wat doodnormaal gaat worden :wink:
gertb

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door gertb »

Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.

Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

gertb schreef:Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.

Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
Nog meer gestofzuig dan een 20? :o
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stef »

Ik vind dat net een zalig geluid van een 20. 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
gertb schreef:Ondertussen heb ik in Gent-Sint-Pieters deze 18'en al de revue zien passeren.
De 1803, de 1808 en gisterenavond de 1801.

Maar er is toch iets wat bijzonder irritant is aan deze nieuwe locomotieven en dat is het ongelooflijk luide 'stofzuigergeluid' dat ze produceren en dit is al van vrij ver te horen.
Als hij voorbij rijdt is dat nog niet zo erg, een trein is redelijk snel voorbij, maar ik woon vlak naast het station en daar was ik al gewoon geraakt dat als de locomotieven stoppen bvb. de 13'en ze blijkbaar nog even moeten uitblazen bij de aankomst, maar na hoogstens 30 seconden was dat gedaan.
Bij de nieuwe locs duurt dit wel héél lang vind ik. 't Zal hopelijk snel wennen, want als er binnenkort zo 2 per uur staan te 'stofzuigen' dan wordt het nog héél leuk.
Nog meer gestofzuig dan een 20? :o
De hle18 staat na stilstand ongeveer een 2 min te ventileren om de weerstanden (voor elektrische remming) af te koelen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:Momenteel rijdt die nog niet in TD wegens geen locs beschikbaar, maar M6 in TD met 18 is iets wat doodnormaal gaat worden :wink:
Heeft men dan genoeg M6 stuurrijtuigen zodat ze in TD kunnen rijden.
vdabeeb
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mei 2010, 18:33

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door vdabeeb »

Afgelopen week een HLE18 kunnen vastleggen op de lijn 50.
Afbeelding 05/08/2011 18:49 Drongen Luchteren
1803 in de richting van Oostende
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Ik dacht ik ga nog is naar Welle/Erembodegem en hoop IC 539 met HLE 18 te zien passeren. Bleek dat het een 13 was.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,

Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...


Schitterende foto Van Den Abeele B. !...amai, die wil ik wel....
Afbeelding
**********************************************************************************************************
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

In het goederenstation van Neuss zouden gisteren de SNCB 1901 en 1902 gezien zijn. Meest aannemelijk is dan dat ze staan te wachten voor verder transport naar Wegberg-Wildenrath.

Beelden van loks bij doorkomst in Regensburf afgelopen week:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5497976
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ziemon op 07 aug 2011, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Jérôme »

sammarco1 schreef:De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,

Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...
Nee hoor, de 18er staan alleen het weekeinde daar geparkeerd.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

sammarco1 schreef:De HLE 1803 en HLE 1808 staan al zeker de hele week in het station van Welkenraedt geparkeerd,

Ben vandaag even gaan spotten. Ik had die de vorige zaterdag daar zien staan toen ik met de trein naar Bremen moest voor mijn werk... Kon helaas niet effe uitstappen om foto te nemen...
Het weer was vandaag maar zo zo... beetje regen erbij...


Schitterende foto Van Den Abeele B. !...amai, die wil ik wel....
Hoe komt het dan dat Van den Abeele B. HLE 1803 vrijdag 5 augustus nog kon vastleggen.
rail s

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rail s »

ziemon schreef:In het goederenstation van Neuss zouden gisteren de SNCB 1901 en 1902 gezien zijn. Meest aannemelijk is dan dat ze staan te wachten voor verder transport naar Wegberg-Wildenrath.

Beelden van loks bij doorkomst in Regensburf afgelopen week:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5497976
Afbeelding
:D Wel raar om zo'n loc te zien zonder buffers. iemand enig idee wat die bak is die in de plaats is gekomen?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

rail s schreef: :D Wel raar om zo'n loc te zien zonder buffers. iemand enig idee wat die bak is die in de plaats is gekomen?
Dat is een GF koppeling
Plaats reactie