NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door TrainzDr3ver »

Dezemorgen eentje zien rijden rond 10 uur, te Vilvoorde richting Schaarbeek, zijn ze daar met testen bezig?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

TrainzDr3ver schreef:Dezemorgen eentje zien rijden rond 10 uur, te Vilvoorde richting Schaarbeek, zijn ze daar met testen bezig?
Misschien was het de Desiro die gisteren in de CW van Mechelen stond.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door TrainzDr3ver »

Zou kunnen, heb nameijk alleen maar het achterste rijtuig gezien :lol:
COCOKEN007

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door COCOKEN007 »

hallo iedereen,

De nmbs heeft bespaard op de desiro treinstellen door allerhande dingen.
Maar heeft iedereen al eens nagedacht wat andere themas al gekost hebben bij de NMBS en wat er nog volgt maaar op het comfort en op het uiterlijk van de trein gaan ze besparen . Belachelijk. :lol:
Zullen we de volgende voorbeelden nemen die duizendmaal meer kosten dan op de Desiro besparen.
Namelijk Station Antwerpen (budget boven de 400 miljoen euro) Station Luik (idem). Bij die 2 samen zit je ongeveer aan 1 miljard euro ocharme 2 stations. Daarbij komt nu het station van Bergen en Mechelen. Terug zo van die uitgaven die uit de bol zullen gaan. Enzoverder maar op het comfort en het uitzicht van de Desiro daar moet op bespaart worden , met wat zijn we bezig. :twisted:
ik vind persoonlijk als een trein afgewerkt en mooi is en goed onderhouden is een meer waarde is voor de NMBS. Ten slotte zit je meer in de trein dan in het station ( behalve de blablabla :cry: van vertragingen en zo).
Daar waar het meeste aandacht moet aan gegeven worden daar gaan ze op besparen.
De zijpanelen mogen er niet komen maar belachelijke uitgaven dat wel.
De desiros mogen er van mj zijn , het zijn nieuwe generaties treinen en we moeten ons aan de look en andere facetten een beetje wenden , door kleine exra ingrepen te doen worden dit misschien nog de mooiste treinen , we zullen zien
VG
Cocoken
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Wie zegt dat ze op het uiterlijk besparen??? Die desiro ziet er gewoon zo uit. Doe eens de moeite om naar de transportafdeling op de site van Siemens te kijken. De klant (NMBS) kiest het interieur en de kleuren. Verder kiezen ze ook nog de lengte en het vermogen maar alles binnen de marge zoals Siemens het voorstelt. Net zoals je bij de keuze van een auto gebonden bent aan de voorstellen van merk x of y.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Het standaardpakket ziet er inderdaad zo uit... maar als je tegen Siemens zegt "Ik wil 305 Desiro's mét dakafwerking" dan gaat Siemens die wens echt wel inwilligen hoor. Daarvoor maken ze er toch net iets teveel wens op.

Kijk maar naar de SLT's bij NS: gebaseerd op een 'standaardproduct' (BR 425 van DB), maar is toch volledig aangepast aan de eisen en wensen van NS. Denk hierbij aan Jacobsdraaistellen, het gebrek aan een wc, de neus, de dakafwerking, tot aan de positie van de luchtinlaat aan toe*. De klant is koning en zeker bij zoiets als treinen heb je gewoon heel erg veel mogelijkheden om een standaardproduct aan te passen aan je wensen.

* Dat die positie zorgde dat vorige winter 67% van de SLT's stuk ging is daar een gevolg van. Bombardier en Siemens hadden nog gewaarschuwd maar NS luisterde niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Natuurlijk zijn er altijd opties. Maar net als bij een auto zijn opties = extra kosten. Met de huidige manier van opstellen ga ik er ook van uit dat de koeling optimaal is. Als je dat gaat afsluiten veranderd de luchtstroom op het dak en bijgevolg ook de koeling.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
AlexNL schreef:Kijk maar naar de SLT's bij NS: gebaseerd op een 'standaardproduct' (BR 425 van DB), maar is toch volledig aangepast aan de eisen en wensen van NS. Denk hierbij aan Jacobsdraaistellen, het gebrek aan een wc, de neus, de dakafwerking, tot aan de positie van de luchtinlaat aan toe*. De klant is koning en zeker bij zoiets als treinen heb je gewoon heel erg veel mogelijkheden om een standaardproduct aan te passen aan je wensen.
De Br 423 uit dezelfde familie heeft ook geen WC's. De NS heeft er overigens wel een mooie snoet op gezet, mét dakplaten :D
En sterk gewijzigd standaardproduct hebben we hier ook al, het onding noemt reeks 18II :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
Stijn91 schreef:Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
Proficiat! Een oerdegelijke klassiek voldoet perfect aan uw eisen!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Joris schreef:Hallo,
Stijn91 schreef:Die elektrische installatie is het minste van mijn zorgen, de snoet is zalig, zolang dat die blijft rijden en ik een zitplaats heb ik geen problemen met die elektrische installatie die bloot ligt.
Proficiat! Een oerdegelijke klassiek voldoet perfect aan uw eisen!
Groeten,
Joris De Mol
Ik zit liever in een gemoderniseerd klassiekje dan in een bordeaux (vanwege het licht), als het donker weer is dan zie je echt niet veel in die bordeaux klassiekjes. Volgens Bfoto zijn er nog 290 of 292 klassiekjes in dienst, waarvan er 139 gemoderniseerd zijn. Dus als alle bordeaux klassiekjes weg zijn dan kan men die gemoderniseerde klassiekjes nog inzetten buiten de spitsuren of bij problemen met de Desiro. Lijkt me voldoende.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door groentje »

Menig liefhebber houdt net niet van het felle licht in de vernieuwde klassiekjes. Zo zie je maar... :mrgreen:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

groentje schreef:Menig liefhebber houdt net niet van het felle licht in de vernieuwde klassiekjes. Zo zie je maar... :mrgreen:
Nog zoiets waar mensen misschien gaan over klagen in de Desiro's, te fel licht.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen. Zijn (klap)tafeltjes niet 1 van de dingen die het vaakst kapot of smerig zijn? En daarmee ook een kostenpost op lange termijn?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

kika schreef:Zelf kan ik tafeltje erg waarderen, dus ik zal ze missen. Zijn (klap)tafeltjes niet 1 van de dingen die het vaakst kapot of smerig zijn? En daarmee ook een kostenpost op lange termijn?
Hangt ervan af, denk ik. Kijk naar de exemplaren in de i11 en MS96: daar heb ik zelden of nooit problemen mee.
Plaats reactie