De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Adler »

Dit is pas een lokkentrein :)
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door bobke »

Jawadde :D en zo kleurrijk :p , waarom maakt de nmbs ook geen gebruik van zo'n reclameinkomsten.
Wat zou daar de gelegenheid van zijn van die parade?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Adler »

bobke schreef:Jawadde :D en zo kleurrijk :p , waarom maakt de nmbs ook geen gebruik van zo'n reclameinkomsten.
Wat zou daar de gelegenheid van zijn van die parade?
Dat waren de Taurussen voor het EK voetbal in 2008, elke Taurus was voor een land dat meedeed.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Zijn die loks op sleep niet beremd ? Dan is het pas erg...
Theo
Groeten vanop de Heide
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 2012 »

Adler schreef:Dit is pas een lokkentrein :)
Wel zoiets zal bij ons waarschijnlijk 100 per uur mogen rijden, de lok's die in dienst zijn remmen dynamisch + pneumatisch, de lok's op voertuig enkel met luchtremmen. Het maakt eigelijk geen verschil als er nu 3, 4, of veel meer in de samenstellingen hangen.

Een trein van locomotieven bij ons is normaal 100 per uur, tenzij er een 20 of 26 tussen zit. de één is veel zwaarder en de andere heeft maar op één kant remblokken... vandaar de beperking dus.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 2012 »

dentheo schreef:Zijn die loks op sleep niet beremd ? Dan is het pas erg...

jawel, die zullen geremd zijn ( in belgie allezins wel) maar enkel de luchtremmen werken, de elektrische rem kan alleen werken als de lok in dienst is. (in filmke de eerst 2 + de laatste zijn in dienst) Al de rest zal mee remmen aan de hand van luchtdruk rem
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bibke »

2012 schreef:
Adler schreef:Dit is pas een lokkentrein :)
Wel zoiets zal bij ons waarschijnlijk 100 per uur mogen rijden, de lok's die in dienst zijn remmen dynamisch + pneumatisch, de lok's op voertuig enkel met luchtremmen. Het maakt eigelijk geen verschil als er nu 3, 4, of veel meer in de samenstellingen hangen.

Een trein van locomotieven bij ons is normaal 100 per uur, tenzij er een 20 of 26 tussen zit. de één is veel zwaarder en de andere heeft maar op één kant remblokken... vandaar de beperking dus.
We hadden een overbrenging van materieel en dat was 80 km/h (alle historisch materieel is beperkt tot 80 km/h) met de 202020+6077.
Na toevoeging van de 5128+5149 was dat nog 60 km/h.
In Mariembourg werden de 2 caravelles nog eens toegevoegd en werd de snelheid nog eens verminderd naar 40 km/h.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
lucdekeyser

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door lucdekeyser »

Internet is fantastisch. Ik kreeg het weer danig op mijn heupen van dat steeds frequenter hoog gefluit uit het station op een boogscheut van mijn huis. Ook de buren vroegen zich af wat zich daar de laatste tijd afspeelde. Ik woon hier al twintig jaar maar het loopt de spuigaten uit. Vooral 's morgens vroeg en in de avond weergalmt dit doorheen heel de buurt. Deze thread heeft dit mysterie opgelost. Dank voor de informatie. Ik heb begrip voor jullie enthousiasme voor nieuwe locomotieven en zo maar het vooruitzicht van een verveelvoudiging van dat gefluit op termijn is niet te harden. Er moet een andere oplossing zijn dan verhuizen. Een aantal onder jullie zijn duidelijk experten in het vak. Wat zouden jullie aanraden? Dit is echt geen reclame voor het spoor. En het kan echt goede reclame gebruiken. We zijn toen niet voor niets niet te ver van een station komen wonen. Dank bij voorbaat.

Luc
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door profke »

heb het vandaag ook gehoord. Stond in antw berchem op perron 5 te praten met iemand (achter de houten schutselwand)
en de 18 kwam aangereden (duwde een trein) op perron 9. KABAAL!
en da is dus open lucht, 4 perrons verder en achter een houten schutting....

in zaventem is er voor minder geprotesteerd.

hoe kan het dat zo'n geluidsproductie als "normaal" beschouwd wordt, voor nmbs-personeel is dit toch "schadelijke volumes" binnenkort iedereen oordoppen op?
Klangfilm
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2011, 11:06
Locatie: Antwerpen

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Klangfilm »

De stuurpost van de T18 is gelukkig goed geïsoleerd en je hebt er geen last van de werking van de ventilatie van de remweerstanden.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LML »

Klangfilm schreef:De stuurpost van de T18 is gelukkig goed geïsoleerd en je hebt er geen last van de werking van de ventilatie van de remweerstanden.
Aan het comfort voor de machinist is er zeker rekening gehouden, aan de wachtende reizigers op het perron helaas niet...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Kan niet anders he, waar er luchtopeningen nodig zijn om die weerstanden te koelen daar is ook het lawaai. Kortweg aan de buitenkant dus.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Kan niet anders he, waar er luchtopeningen nodig zijn om die weerstanden te koelen daar is ook het lawaai. Kortweg aan de buitenkant dus.
Maar met iets grotere roosters (zoals bij alle vorige Belgische elocs) is het lawaai toch een pak minder. Het kan dus wel anders :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

Ik weet ook niet of het lawaai echt veel harder is dan dat van andere locs, in aantal dB uitgedruikt. Het is vooral de opvallende fluittoon ("stofzuiger") die het meest stoort.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door loic1811 »

siemens had een waterkoeling systeem voorgesteld ,dan zouden ze geluidsloos lijn maar dit ging waarschijnlijk een pak geld kosten dus de nmbs koos maar voor luchtventilatie en daardoor dit lawaai als ze remmen voor de rest hoor je ze niet en als ze 2 min stilstaan zijn ze wel geluidsloos
Plaats reactie