De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door loic1811 »

nu we hier toch over de rem bezig zijn mag de EP rem weer gebruikt worden of niet ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Neen tot nader order niet te gebruiken
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Retard »

Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:
Vanwaar haal je die informatie?
In Leuven zie ik nog bijna dagelijks IC's toekomen aan het perron met open vertreksein. Die komen echt wel snel aan hoor...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Retard schreef:Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:
Vanwaar haal je die informatie?
In Leuven zie ik nog bijna dagelijks IC's toekomen aan het perron met open vertreksein. Die komen echt wel snel aan hoor...
Dat is niet volledig correct daar op dit moment. Ongeacht of het sein er open staat of niet is er in leuven op de sporen 2 en 3 een rijdelijke beperkte snelheid van toepassing. Meer als 90 km/u is er niet toegestaan, zelfs niet in doorrit.
brouckie
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door brouckie »

In de meeste stations houden de vrienden van infrabel hun vertrekseinen mooi dicht. Zelfs als er binnen de eerste 10 min geen kruising is. Plezant is anders.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door groentje »

In veel EBP-stations met automatic routing system (ARS) komt het sein pas open ca. 1 minuut voor vertrektijd, dit om de exploitatiemogelijkheden zoveel mogelijk gaaf te houden. Vooral bij treinen in vertraging is dat inderdaad spijtig...

De snelheidsbeperking in Leuven zou over een week of 2-3 afgeschaft moeten zijn, Steven. De kruising die de oorzaak was, wordt/is uitgebroken. Met alle moeilijkheden voor de exploitatie tot gevolg, natuurlijk...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Dat laatste had ik ook in gedachten. Terug naar de HLE18.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door wrpint »

Steven schreef:Bij de reeks 18 zal het opduwen nog veel minder voorkomen.
Achteraan de trein mag dus maar max 1 loc zijn indien daar een tweede komt te staan mag het dus NIET.
Ter info bij het opduwen koppelt men geen luchtslangen door. bij achteraan opduwen zal men zelfs totaal niets koppelen.
Zondag 11 november werden de IC 531 en IC 537 dmv een niet-aangehaakte lichterlocomotief 21/27 opgedrukt op het baanvak Luik-Ans. Gebeurt dit eigenlijk bij elke IC A-relatie (12 rijtuigen) of enkel bij verminderde tractie/vettige sporen? Het weer was die dag alleszins mooi en droog. Zou denken dat een HLE18/HLE19 dit zaakje wel omhoog getrokken krijgt? Iemand meer info?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

blijkbaar (zoals ik recent heb ondervonden en ook morgen) heeft men alsnog beslist om de treinen op te duwen, andere jaren deed men dit vanaf 1/10, nu is men er blijkbaar later mee begonnen, alle IC A treinen van 12 rijtuigen hebben dus een opdrukloc.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

inderdaad men is er laat mee begonnen dit jaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Retard »

Toen dat ik er op 31 oktober en 4 november was, stonden de 2709 en de 2742 paraat voor het opduwen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Retard »

Ik durfde dit hier eerst niet te vragen, maar in de Financieël Economische Tijd van 29 september stond dat er een directeur gezegd heeft dat: "de komst van de nieuwe locomotieven T18 een verbetering was voor de stiptheid, tot ze binnen gingen voor een eerste onderhoud. Ze reden weer buiten met meer mankementen dan voorheen."

Kan dit waar zijn?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Retard schreef:Ik durfde dit hier eerst niet te vragen, maar in de Financieël Economische Tijd van 29 september stond dat er een directeur gezegd heeft dat: "de komst van de nieuwe locomotieven T18 een verbetering was voor de stiptheid, tot ze binnen gingen voor een eerste onderhoud. Ze reden weer buiten met meer mankementen dan voorheen."

Kan dit waar zijn?
Dat zijn boutades die niet met cijfers te staven zijn, integendeel.
HLE 18 heeft momenteel een betere gemiddelde betrouwbaarheid dan HLE 13. Vele locomotieven rijden zonder enig probleem van schouwing/onderhoud naar schouwing/onderhoud (ca. maandelijks interval).
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door bobke »

De stiptheidscijfers van afgelopen november waren nog slechter dan vorig jaar. Terwijl er nu volop overal loks reeks 18 al rondrijden. Blijkbaar heeft nieuw materieel voor geen enkele verbetering gezorgd. En nee, kom niet af met kinderziektes, die moeten nu toch wel al ondertussen opgelost zijn in de laatste 5 jaar tot nu het laatste jaar dat ze eindelijk in dienst zijn. :(
Laatst gewijzigd door bobke op 22 dec 2012, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie