Steven schreef:dergelijke vereenvoudiging in het materieel heeft meerdere voordelen. Besparen in variatie aan nodige reserveonderdelen. Het aantal locs die een bestuurder moet kennen vereenvoudigen (dus ook besparen in opleidingen). De kans is ook groter bijgevolg dat een reservebestuurder de loc kent en er dus mee kan rijden als een andere bestuurder ziek, afwezig, te laat is.
Steven, wanneer spreek je als bestuurder van een ander type van loc?
is qua bediening de T11 een andere loc dan de T21? (zijn de verschillen zo groot?)
is de AM96-400 dan een ander motorstel dan de AM96-500? (worden soms zelfs gecombineerd in 1 trein)
en de Siemens loc, is T18 een andere loc dan T19? en als men dan ooit nog T18 gaat uitrusten met ATB, moet men dan omwille van uniformiteit alle 18-en uitrusten met ATB, of slechts een gedeelte? (wordt dit dan gezien als een ander type?)
Spreken over een kleine reeks komt bizar over als het een reeks betreft die afgeleid is van een andere grote reeks