De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:Blijkbaar zijn er nog loc's die nog niet in dienst zijn, hoe komt dit, is dat door de update die de loc's krijgen? Hoe zit het met de homologatie van de GF-koppeling op deze loc's wanneer gaat die rond zijn?
U geeft grotendeels het antwoord op uw eigen vraag.
Er zijn 10 HLE 19 die nog niet geleverd zijn. De voortzetting van de levering wacht het oplossen van de problemen rond de GF af.
De twee HLE 18 die nog niet geleverd zijn, gebruikt Siemens voor software-testen (o.m. homologatie ETCS en buitenland).
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Robin »

bij de volgende software update zal de GF bij de T19 in dienst komen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

En de ETCS komt meteen ook in dienst, laat de opleidingen dus maar beginnen :)
pietmol

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door pietmol »

nahoj schreef:
Stijn91 schreef:Blijkbaar zijn er nog loc's die nog niet in dienst zijn, hoe komt dit, is dat door de update die de loc's krijgen? Hoe zit het met de homologatie van de GF-koppeling op deze loc's wanneer gaat die rond zijn?
U geeft grotendeels het antwoord op uw eigen vraag.
Er zijn 10 HLE 19 die nog niet geleverd zijn. De voortzetting van de levering wacht het oplossen van de problemen rond de GF af.
De twee HLE 18 die nog niet geleverd zijn, gebruikt Siemens voor software-testen (o.m. homologatie ETCS en buitenland) .

met andere woorden NMBS kan staalhard ontkennen dat ze testen doen met T18 voor gebruik in Nederland, omdat (indien men dit wil) men dit gewoon door Siemens kan laten doen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Niet kunnen maar moeten is het juiste woord. Dit stond in de aanbesteding en dus liet Siemens er werk van maken, doch voor de NMBS is het niet hoogdringend en dus heeft Siemens tijd genoeg om de homologatie voor de buurlanden in orde te krijgen. Ik vermoed dat Luxemburg als eerste aan bod zal komen. Alles hangt af hoe de updates verlopen van de software in de stuurpost.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

pietmol schreef: met andere woorden NMBS kan staalhard ontkennen dat ze testen doen met T18 voor gebruik in Nederland, omdat (indien men dit wil) men dit gewoon door Siemens kan laten doen...
Zucht...
De 18 heeft KVB en de Luxemburgse memor, het is dus logisch dat er getest wordt in Frankrijk en Luxemburg.
De 18 heeft geen ATB, het is dus logisch dat er niet getest wordt in Nederland.

Ik heb zelf nog maar 1 keer op een 18 onder KVB gezeten, en toen zat er nog een kleine fout in. Dat zal intussen wel verholpen zijn vermoed ik :)
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

reeks 18/19

Bericht door Winston »

Ergens op dit forum heb ik gelezen dat van de serie 1800 er totaal 120 loc's zijn. Zijn deze eigendom van de NMBS of zijn deze in lease van Siemens?

Ik hoop dat er iemand is die mij iets kan vertellen

Wim
Afbeelding
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: reeks 18/19

Bericht door Iain Dobson »

Firstly you would have been better putting this question in the New 18s Topic. Think before you start a new Topic.

NMBS/SNCB will be buying all the T18s and T19s, they are not lease locomotives.

1861 and 1877 still belong to Siemens and are testing Software Upgrade F until May/June time.

1901 and 1902 still belong to Siemens and may still be at Wildenrath.

1906 and 1920 are away in München for retrofitting and may still be the property of Siemens.

1911, 1913, 1914, 1916, 1923 and 1924 in store at Kinkempois may be the property of Siemens, I do not know.

Iain
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: reeks 18/19

Bericht door nahoj »

Iain Dobson schreef: 1911, 1913, 1914, 1916, 1923 and 1924 in store at Kinkempois may be the property of Siemens, I do not know.
Iain
They are still property of Siemens.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Niet kunnen maar moeten is het juiste woord. Dit stond in de aanbesteding en dus liet Siemens er werk van maken, doch voor de NMBS is het niet hoogdringend en dus heeft Siemens tijd genoeg om de homologatie voor de buurlanden in orde te krijgen. Ik vermoed dat Luxemburg als eerste aan bod zal komen. Alles hangt af hoe de updates verlopen van de software in de stuurpost.
Luxemburg is wel degelijk hoogdringend.
rail s

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rail s »

THx for the info Iain. Mensen, als jullie vragen hebben gebruik a.u.b. eerst de zoekfunctie rechtsboven elke pagina, dank u. :)
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: reeks 18/19

Bericht door Winston »

Sorry for this error

Wim

Iain Dobson schreef:Firstly you would have been better putting this question in the New 18s Topic. Think before you start a new Topic.

NMBS/SNCB will be buying all the T18s and T19s, they are not lease locomotives.

1861 and 1877 still belong to Siemens and are testing Software Upgrade F until May/June time.

1901 and 1902 still belong to Siemens and may still be at Wildenrath.

1906 and 1920 are away in München for retrofitting and may still be the property of Siemens.

1911, 1913, 1914, 1916, 1923 and 1924 in store at Kinkempois may be the property of Siemens, I do not know.

Iain
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Winston »

rail s schreef:THx for the info Iain. Mensen, als jullie vragen hebben gebruik a.u.b. eerst de zoekfunctie rechtsboven elke pagina, dank u. :)

Leg mij dan maar uit hoe dit werkt. Ik ben een ouder iemand maar nog maar heel jong in het begin op dit forum en ook in het spoor gebeuren

Wim
Afbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door loic1811 »

Als je bovenaan rechts gaat zie je er zoeken staan als je daarop klikt staat het bovenste vakje in het wit en zie je :Op trefwoorden zoeken: typ daar bijvoorbeeld hle 18 in en dan ga je allemaal berichten zien waar er iets van de hle 18 staat .Vaak is dit ook in het geel gemakeerd en dit kan je ook voor veel andere zaken doen .
rail s

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rail s »

hle2127 schreef:Als je bovenaan rechts gaat zie je er zoeken staan als je daarop klikt staat het bovenste vakje in het wit en zie je : "Op trefwoorden zoeken: "typ daar bijvoorbeeld "hle 18" in en dan ga je allemaal berichten zien waar er iets van de hle 18 staat .Vaak is dit ook in het geel gemakeerd en dit kan je ook voor veel andere zaken doen .
Inderdaad, voor de meeste opzoekingen moet je de instellingen niet aanpassen. Let wel, spaties hebben belang, je kan best op "hle18" zoeken ipv "hle 18".

Je kan ook google gebruiken om binnen het forum te zoeken: Je typt bij google: "hle18 site:hgbtf.net" en dan zou je dezelfde resultaten moeten krijgen: http://lmgtfy.com/?q=hle18+site%3Ahgbtf.net (en vergeet even "was dat nu zo moeilijk" ;) ).

Meer info over zoeken vind je hier: https://sites.google.com/site/zoektips/nl

En nu back on topic ;)
Plaats reactie