NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door K V B »

LHOON schreef:
K V B schreef: De SBB wil tegenwoordig dat een trein in 2 minuut volledig geleegd kan worden.
In Engeland deden ze dit vroeger in één minuut... toen er daar nog treinen reden met een deur voor elke afdeling. En dat is nog niet zo lang geleden...
Maar dat heeft dan weer andere nadelen...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door msts.be »

nahoj schreef:Over werkplaatsen en onderhoudsposten gelinkt met MR08 (Desiro).
- Werken (bijna?) begonnen: nieuwe tractiewerkplaats in Aarlen, ter vervanging van die in Stockem, in de eerste plaats specifiek voor het onderhoud van de MR08.
Eén jaar later: de kogel is door de kerk, contracten zijn getekend voor Aarlen. Werkplaats komt op 2 stappen van het station. Alle werkzaamheden moeten dus nog beginnen.

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... er-a-arlon

Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks :lol: ) van Stockem mee verhuist ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks :lol: ) van Stockem mee verhuist ?
Wat is dat nog? 1 77'er ?
Stockem stelt al een tijdje niet veel meer voor. Heel logisch dus dat ze een veel kleinere onderhoudswerkplaats bouwen op een betere locatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De vorming van Stockem is al voor een groot deel uitgebroken en ik denk dat dat in de toekomst nog veel kleiner zal worden om niet te zeggen dat deze volledig zal verdwijnen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Steven schreef:De vorming van Stockem is al voor een groot deel uitgebroken en ik denk dat dat in de toekomst nog veel kleiner zal worden om niet te zeggen dat deze volledig zal verdwijnen.
Ik heb onlangs enkele plannen gezien en daarop bleef er (voorlopig) nog één bundel over in Stockem. Maar dat waren plannen voor korte termijn (dus zolang er een onderhoudswerkplaats is). Op lange termijn zie ik het nut van Stockem ook niet meer in.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:
msts.be schreef:Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks :lol: ) van Stockem mee verhuist ?
Wat is dat nog? 1 77'er ?
Stockem stelt al een tijdje niet veel meer voor. Heel logisch dus dat ze een veel kleinere onderhoudswerkplaats bouwen op een betere locatie.
Huh ? En de AM96'ers met Memor2+ ? Dat zijn er toch ook nog van Stockem ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Bovendien zal ook wat dat betreft een herschikking plaats vinden eens Luxemburg - Namen onder 25kV komt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:
Steven schreef:Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Bovendien zal ook wat dat betreft een herschikking plaats vinden eens Luxemburg - Namen onder 25kV komt.
Eerder al hè, Arlon-Namen zal pas tegen 2020 zijn, maar Arlon-Luxemburg over een jaar of 2.
Enkel nog Desiro en HLE 18 dan (Luxemburg gaat dan ook meteen de memor2+ door ETCS vervangen).
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

We zijn ondertussen ongeveer een maand verder na de opschorting. Is er iets meer duidelijkheid over welke termijn we spreken dat de leveringen weer hervat gaan worden? Er zijn net weer enkele prima testdagen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Bibke »

Ik heb vernomen dat er al terug afnamen zijn geweest.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

Denk ik ook. Ik heb gezien dat er vandaag in Brugge en Oostende mee gerangeerd werd.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Horatio »

Retard schreef:Denk ik ook. Ik heb gezien dat er vandaag in Brugge en Oostende mee gerangeerd werd.
Dat was ik :mrgreen:

Het was de bedoeling om vanuit Osstende TW de testritten aan te vangen via Kortrijk naar Denderleeuw, naar Gent-St-Pieters, Kortrijk, Denderleeuw, Gent-St-Pieters, maar we zijn niet verder geraakt dan Brugge. Wegens de problemen op het net zijn op bevel van Traffic Control de testritten voor vandaag afgeschaft en zijn we teruggekeerd naar Oostende TW.
Die ritten worden gedaan in aanwezigheid van 2 personen van Siemens en iemand van de NMBS. Maar of ze de stellen al terug afnemen weet ik niet, het kan zijn dat er gewoon ritten mee gedaan worden om alle defecten op te sporen. Ik zal dat de volgende keer eens vragen
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Zorba »

Wel heel sad om al die Desiro's te zien staan in Oostende. Staat goed vol de laatste tijd ...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Zorba schreef:Wel heel sad om al die Desiro's te zien staan in Oostende. Staat goed vol de laatste tijd ...
Ik denk dat er in Denderleeuw op een gegeven moment 5 of meer Desiro's binnenstonden, vooral op de uitwijksporen.
Plaats reactie