Ik heb gisteren de omroepen in de trein opnieuw gehoord in stel 328 (dankzij meer dan 1 uur vertraging door een defecte goederentrein te Booischot ).wbrm schreef:Binnen en/of buiten?
En de omroep?
Ik vind het jammer dat ze dingen niet gebruiken, maar de NMBS wordt slimmer (not) door ze op de sprinters helemaal niet te installeren...
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Hallo
Hier een update van de lijst.
gr
M
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
Ook al in CW Mechelen
21. 343 sinds 31/05/12
22. 354 sinds 15/06/12
23. 305 sinds 04/07/12
24. 339 sinds 05/09/12
25. 334 sinds 01/10/12
26. 323 sinds 07/11/12
27. 434 sinds 29/11/12
28. 319 sinds 17/12/12
29. 335 sinds 27/12/12
Dan de oudste revisie datum zijn:
318
412
307
350
306
348
342
355
332
362
Hier een update van de lijst.
gr
M
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
Ook al in CW Mechelen
21. 343 sinds 31/05/12
22. 354 sinds 15/06/12
23. 305 sinds 04/07/12
24. 339 sinds 05/09/12
25. 334 sinds 01/10/12
26. 323 sinds 07/11/12
27. 434 sinds 29/11/12
28. 319 sinds 17/12/12
29. 335 sinds 27/12/12
Dan de oudste revisie datum zijn:
318
412
307
350
306
348
342
355
332
362
Re: Modernisering Breaks
dus:
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 3; (18 ge-extrapoleerd)
het gaat dus stilaan "sneller"
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 3; (18 ge-extrapoleerd)
het gaat dus stilaan "sneller"
Laatst gewijzigd door profke op 18 mar 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Modernisering Breaks
De 343 staat nu "klaar om uit te rijden" op het domein van de CW Mechelen.
Is er dan ook al een zicht op welke breaks normaal gezien het laatst zullen gemoderniseerd worden?Marcad schreef:
Dan de oudste revisie datum zijn:
318
412
307
350
306
348
342
355
332
362
Re: Modernisering Breaks
HalloTerminus schreef:Is er dan ook al een zicht op welke breaks normaal gezien het laatst zullen gemoderniseerd worden?
Hier zijn de laatste break THK (R.I.)
397 26/01/2011
398 08/02/2011
403 01/03/2011
394 15/03/2011
388 05/05/2011
415 12/04/2011
416 27/05/2011
302 14/06/2011
382 30/06/2011
409 28/06/2011
399 24/08/2011
393 31/08/2011
374 19/01/2012
411 07/02/2012
420 23/02/2012
404 24/04/2012
387 16/07/2012
Gr
M
Re: Modernisering Breaks
Zat vandaag in een oude Break gekoppeld aan een gemoderniseerde waarvan de siv's aanstonden. Eerste keer voor mij in een Break. De automatische aankondigingen werden ook in de oude Break omgeroepen. Heel leuk, alleen stond het volume veel te luid. Kan de TBG het volume regelen?
Re: Modernisering Breaks
Hoi,
Hierbij meld ik dat Break 354 gemoderniseerd is.Deze Break was zaterdag actief op de IR naar Hasselt-Luik Guillemins en ik zag hem in Antwerpen Centraal.
Lukas
Hierbij meld ik dat Break 354 gemoderniseerd is.Deze Break was zaterdag actief op de IR naar Hasselt-Luik Guillemins en ik zag hem in Antwerpen Centraal.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Modernisering Breaks
Blijkbaar zit er zelfs nog asbest in de niet-gemoderniseerde rijtuigen
We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet.M01/0000166826 - Uitvoeren van asbestruimingswerken bij modernisatie van +/- 100
spoorwegmotorrijtuigen type MR80-83
II.1.5) Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen
Uitvoeren van asbestruimings- en stofhinderlijke werkzaamheden bij modernisatie van +/- 100
spoorwegmotorrijtuigen type MR80-83, gespreid over een periode van +/- 5 jaar.
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... BDA_nl.pdf
Re: Modernisering Breaks
5 jaar? Dan gaan ze nog serieus uit hun pijp mogen komen als ze die allemaal willen gedaan krijgen binnen vijf jaar hoor...msts.be schreef: We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Modernisering Breaks
Ja, en de NMBS noemt een Break dan tegenwoordig wel een motorrijtuig, maar alle goede dingen bestaan uit drieën.100 spoorwegmotorrijtuigen
Hopelijk zeggen ze dat er bij!
Re: Modernisering Breaks
De productie loopt momenteel richting 20 per jaar.Teach2 schreef:5 jaar? Dan gaan ze nog serieus uit hun pijp mogen komen als ze die allemaal willen gedaan krijgen binnen vijf jaar hoor...msts.be schreef: We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet.
Re: Modernisering Breaks
Hoi,
Afgelopen vrijdag zag ik in Leuven de gemoderniseerde 305.Dit stel was actief op de L trein naar Ottignies.Ook kon ik toen op 5 minuten tijd op 3 verschillende verbindingen gemoderniseerde Breaks zien.(Break 305 op de bovenvermelde verbinding,Break 311 op de IC naar de Luchthaven en Antwerpen en Break 356 op de IC naar Gent Sint Pieters.)
Lukas
Afgelopen vrijdag zag ik in Leuven de gemoderniseerde 305.Dit stel was actief op de L trein naar Ottignies.Ook kon ik toen op 5 minuten tijd op 3 verschillende verbindingen gemoderniseerde Breaks zien.(Break 305 op de bovenvermelde verbinding,Break 311 op de IC naar de Luchthaven en Antwerpen en Break 356 op de IC naar Gent Sint Pieters.)
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Modernisering Breaks
De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.
Re: Modernisering Breaks
Wat heeft dit er nu mee te maken?neigezug schreef:De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.
Deze mensen deden dat allemaal in het oude interieur van de Breaks. Nu krijgen de breaks een nieuw interieur om dat geld terug te halen, want Luxemburg heft het bankgeheim op (en het moet snel gaan, anders moeten de breaks een 25 kV motor krijgen).
Re: Modernisering Breaks
Geen probleem: bij gebrek aan Memor2+ kunnen ze in Luxemburg zelfs door het rood vlammenRetard schreef:Wat heeft dit er nu mee te maken?neigezug schreef:De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.
Deze mensen deden dat allemaal in het oude interieur van de Breaks. Nu krijgen de breaks een nieuw interieur om dat geld terug te halen, want Luxemburg heft het bankgeheim op (en het moet snel gaan, anders moeten de breaks een 25 kV motor krijgen).