NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Ze beginnen op veel meer verbindingen te rijden de Desiro's, binnen dit en 12 maand zijn ze volgens mij een algemeen zicht over heel het land op bijna al stoptreinen. (uitgezonderd die waar geen elektriciteit is natuurlijk).
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

Heb gisteren kunnen vaststellen dat het middelste stel van de 08005 volledig onder de graffiti zat :( Van onder tot boven volledig bespoten. Daar moeten ze toch een goed half uur of langer aan bezig zijn geweest...
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lukas »

Hoi,

Glodenox,

Ik heb dit hier ook al gemeld.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Ik zie nu ineens hogere nummers bij de spots..is aanvaarding terug op gang? Of zijn de nieuwste ineens ok ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

dentheo schreef:Ik zie nu ineens hogere nummers bij de spots..is aanvaarding terug op gang? Of zijn de nieuwste ineens ok ?
De afname is opnieuw begonnen heeft nahoj geplaatst op pg. 128 van dit topic. De 08049 is al sinds januari in dienst, de 08053 is pas in dienst volgens mij.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Bedankt, ben even uit het land en de computer geweest...

Zijn de nu gemaakte ineens goed en wordt er verder geknutseld aan de oudere die geparkeerd zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

Lukas schreef:Hoi,

Glodenox,

Ik heb dit hier ook al gemeld.

Lukas
Ah inderdaad, ik had erover gelezen.
Mja, dan weten we in elk geval dat de NMBS er ook bij de Desiros geen prioriteit van maakt om ze zonder graffiti te laten rondrijden. Niet geheel onverwacht, jammer genoeg.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Glodenox schreef:Heb gisteren kunnen vaststellen dat het middelste stel van de 08005 volledig onder de graffiti zat :( Van onder tot boven volledig bespoten. Daar moeten ze toch een goed half uur of langer aan bezig zijn geweest...
Waar heb je de 08005 gezien, vandaag zag ik deze toekomen in Aalst.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

Stijn91 schreef:Waar heb je de 08005 gezien, vandaag zag ik deze toekomen in Aalst.
Ik zat er in tussen Brussel en Mechelen. Welke verbinding het was weet ik niet meer zeker. L6366 (Nijvel - Antwerpen-Centraal) of P8257 (Brussel-Zuid - Leuven via Mechelen).
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Treinen9880 »

Zojuist heb ik 4 desiro's zien passeren richting Gent te Aalter. Zouden dit dan desiro's zijn die in Oostende stonden? Ik heb geen nummers kunnen zien ik zat er te ver vanaf.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Glodenox schreef:
Stijn91 schreef:Waar heb je de 08005 gezien, vandaag zag ik deze toekomen in Aalst.
Ik zat er in tussen Brussel en Mechelen. Welke verbinding het was weet ik niet meer zeker. L6366 (Nijvel - Antwerpen-Centraal) of P8257 (Brussel-Zuid - Leuven via Mechelen).
De L-trein, de P-trein is met breaks.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Glodenox schreef:
Stijn91 schreef:Waar heb je de 08005 gezien, vandaag zag ik deze toekomen in Aalst.
Ik zat er in tussen Brussel en Mechelen. Welke verbinding het was weet ik niet meer zeker. L6366 (Nijvel - Antwerpen-Centraal) of P8257 (Brussel-Zuid - Leuven via Mechelen).
De L-trein, de P-trein is met breaks.
Enfin, niets is nog zeker... De CR Aalst - Eigenbrakel was ooit ook met klassiekjes, maar nu zie je er niets anders meer dan Desiro's. Maar in dit geval lijkt de kans me inderdaad toch het grootst dat het de L Nijvel - Antwerpen was. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Steve schreef:Enfin, niets is nog zeker... De CR Aalst - Eigenbrakel was ooit ook met klassiekjes, maar nu zie je er niets anders meer dan Desiro's. Maar in dit geval lijkt de kans me inderdaad toch het grootst dat het de L Nijvel - Antwerpen was. :wink_smile:
Ik ben toch zeker dat ik die P-trein heb zien rijden hoor :wink:
Die trein is trouwens gekoppeld met de IC uit Dinant/Luik, en daar hebben nog geen Desiro's opgezeten.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Zorba »

Treinen9880 schreef:Zojuist heb ik 4 desiro's zien passeren richting Gent te Aalter. Zouden dit dan desiro's zijn die in Oostende stonden? Ik heb geen nummers kunnen zien ik zat er te ver vanaf.
Zou goed kunnen, er staan er in Oostende en Brugge alvast veel minder dan +/- 2 weken geleden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Zorba schreef:
Treinen9880 schreef:Zojuist heb ik 4 desiro's zien passeren richting Gent te Aalter. Zouden dit dan desiro's zijn die in Oostende stonden? Ik heb geen nummers kunnen zien ik zat er te ver vanaf.
Zou goed kunnen, er staan er in Oostende en Brugge alvast veel minder dan +/- 2 weken geleden.
Ik ben er vorige zondag nog gepasseerd, en het stond toch nog steeds volgepakt met Desiro's hoor... (al weet ik natuurlijk niet meteen hoe het de weken ervoor zat)
Plaats reactie