NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Ik heb een vermoeden dat men eerst in stockem aan het opkuisen is. Ik had deze week namelijk de indruk dat het effectief aldaar in de bundel aan het dalen is.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

In Oostende daalt het aantal echt niet, tenzij er testritten worden gemaakt. Het is wel zo dat bv. de 08034 weg is, maar dan komt bv. weer de 08074 in de plaats.
Er staan nu zelfs desiro's in Brugge opgestelt.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Dan lijkt het erop dat de Desiro's van de laatste weken nog niet in één keer goed afgeleverd worden.
Of dat de mensen van de NMBS niet kunnen volgen met (goed)keuren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

Er staan er dan ook zeer veel. Jij komt daar duidelijk niet veel. De mensen van de NMBS willen dat ook goed gedaan hebben, he!
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Wanneer Brugge ze levert zoals ze moeten zijn en men heeft de eindcontrole aangepast aan de gevonden zwakke punten, dan kan de hoop wachtende toch niet meer groeien ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Retard »

Ze groeien ook niet, maar er gaan er ook niet zoveel weg, omdat er veel bijkomen.
Je weet ook niet hoe lang het duurt om de pijnpunten weg te werken :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Wanneer Brugge ze levert zoals ze moeten zijn en men heeft de eindcontrole aangepast aan de gevonden zwakke punten, dan kan de hoop wachtende toch niet meer groeien ?
Maar de NMBS moet alles ook nog eens controleren bij afname, dat is ook niet op een uurtje gedaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Inderdaad, voor elk motorstel dat ze maken moeten ze een afnamerit doen. Tijdens dergelijke rit staat er een hele waslijst aan controles te doen. Deze ritten gebeuren met mensen van Siemens en de NMBS er bij, aangezien die mensen ook nog andere taken hebben loopt dat nu dus allemaal beetje vertraagd, die achterstand valt niet zomaar weg te werken. De mensen van de NMBS = iemand van de dienst aankopen, alsook een instructeur (besturing), als minimum.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Horatio »

Retard schreef:In Oostende daalt het aantal echt niet, tenzij er testritten worden gemaakt. Het is wel zo dat bv. de 08034 weg is, maar dan komt bv. weer de 08074 in de plaats.
Er staan nu zelfs desiro's in Brugge opgestelt.
Idd, afgelopen woensdag (17apr) 2 desiro's buitengehaald bij bombardier (08075 en 08076) en testritten mee gedaan naar Lichtervelde, maar bij aankomst te Brugge vernomen van de blok dat ik ze in Brugge bundel B mocht laten staan wegens plaatsgebrek te Oostende :mrgreen:
Steven schreef:De mensen van de NMBS = iemand van de dienst aankopen, alsook een instructeur (besturing), als minimum.
Ik doe regelmatig testritten en 1000km ritten met een desiro, maar ben gewoon TB, geen TOS. Alhoewel het ook wel veelal instructeurs zijn die die ritten doen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Ik schrijf maar wat ik weet uit ervaring van de afnameritten voor de HLE18 die meestal door FBMZ en FL zijn uitgevoerd. In andere TCT's heeft men misschien andere gewoontes :D
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen vrijdag zag ik in Leuven Desiro 08060+08066.Dit duo was aan zijn rodagekilometers bezig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Treinen9880 »

Vandaag reden opnieuw 2 desiro's richting Gent. Ik heb geen nummers kunnen zien. Deze werden rond 11:20 gezien te Aalter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door thejay »

In het weekend rijden er ook al gekoppelde Desiro's op de IC Antwerpen-Charleroi... Instructie of zo bedoeld?
Wel meer ruimte als je bedenkt dat hier ook wel eens twee/drie klassiekjes of één varkensneus ingezet worden/werden natuurlijk...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Jetzt ist der belgische Desiro aufgerüstet. Wollen die den in Zukunft nach Aachen einsetzten? Es wäre eine Verbesserung.

Bron: Twitter
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:Jetzt ist der belgische Desiro aufgerüstet. Wollen die den in Zukunft nach Aachen einsetzten? Es wäre eine Verbesserung.

Bron: Twitter
Op korte termijn zullen geen Desiro's de landsgrenzen oversteken (op eigen kracht).
De stoptreinen naar Aachen zullen vòòr het jaareinde overgenomen worden door de gemoderniseerde klassieke motorstellen 601-664.
Plaats reactie