nahoj schreef:M6 zal vanaf december dit jaar ingezet worden op enkele IC-A verbindingen, via L2 aan 200km/h, ingesloten tussen 2 HLE18 (hoewel het kunnen inzetten van M6 op L37 wellicht een bepalende factor zal worden (uitstel of beperking van het traject)).
Als alles vlot blijft lopen, kan inzet zelfs al verwacht worden op L2 op enkele P-treinen vanaf september.
De aangepaste rijtuigen zullen overigens goed herkenbaar zijn.
Het hierboven aangehaald artikel is onduidelijk: het citaat van Infrabel spreekt over het mogelijk maken van M6 in die tunnel vanaf december; de tekst over werken die 2 jaar zullen duren.
De stuurstanden zullen dus nog niet op kop rijden, maar mogen ze meerijden in de trein?
Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
Gaat die IC A dan ook 200 km/h rijden tussen Nossegem en Herent?
Per slot van rekening zijn het twee maal HLE 18, dus die compenceren een ander qua het groot verbruik aan stroom bij gelijkspanning.
Retard schreef:Gaat die IC A dan ook 200 km/h rijden tussen Nossegem en Herent?
Per slot van rekening zijn het twee maal HLE 18, dus die compenceren een ander qua het groot verbruik aan stroom bij gelijkspanning.
Dat zal zowiezo moeten wachten op het in dienst stellen van ETCS op HLE 18, wat komt met een volgende software upgrade.