Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

trainspotterstef schreef:Hoe ga je dat kunnen herken die aangepaste M6 voor over de lijn 2 te crossen
En wat moet er zo verbouwd worden
Het uiterlijk laat ik liever een verrassing blijven :P
(Stel er u aub ook niet te veel bij voor.)

De verdere aanpassing slaat voornamelijk op het onderhoud.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:M6 zal vanaf december dit jaar ingezet worden op enkele IC-A verbindingen, via L2 aan 200km/h, ingesloten tussen 2 HLE18 (hoewel het kunnen inzetten van M6 op L37 wellicht een bepalende factor zal worden (uitstel of beperking van het traject)).
Als alles vlot blijft lopen, kan inzet zelfs al verwacht worden op L2 op enkele P-treinen vanaf september.

De aangepaste rijtuigen zullen overigens goed herkenbaar zijn.

Het hierboven aangehaald artikel is onduidelijk: het citaat van Infrabel spreekt over het mogelijk maken van M6 in die tunnel vanaf december; de tekst over werken die 2 jaar zullen duren.
De stuurstanden zullen dus nog niet op kop rijden, maar mogen ze meerijden in de trein?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door msts.be »

nahoj schreef:
trainspotterstef schreef:Hoe ga je dat kunnen herken die aangepaste M6 voor over de lijn 2 te crossen
En wat moet er zo verbouwd worden
Het uiterlijk laat ik liever een verrassing blijven :P
(Stel er u aub ook niet te veel bij voor.)
Zoals de 13 indertijd ? Stickertje L2 onder de locnummer ? :lol: Of zoals bij de M4 voor Frankrijk: blauw B-logo ipv grijs ?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Retard »

nahoj schreef:Het uiterlijk laat ik liever een verrassing blijven :P
(Stel er u aub ook niet te veel bij voor.)
Jammer. Het zou wel fantastisch zijn zouden ze in het Bordeaurood geschilderd worden :D
Schrek schreef:De stuurstanden zullen dus nog niet op kop rijden, maar mogen ze meerijden in de trein?
Waren die niet gebuisd?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Retard »

Na wat opzoekingswerk:
Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

Er zullen geen stuurstanden aan 200 km/h rijden, noch als sturend, noch als gesleept rijtuig.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Dieselfreak »

nahoj schreef:Er zullen geen stuurstanden aan 200 km/h rijden, noch als sturend, noch als gesleept rijtuig.
Dus zal er in de IC A altijd minstens één I11 blijven meerijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Treinen9880 »

Dieselfreak schreef:
nahoj schreef:Er zullen geen stuurstanden aan 200 km/h rijden, noch als sturend, noch als gesleept rijtuig.
Dus zal er in de IC A altijd minstens één I11 blijven meerijden?
Of ingesloten tussen twee T18.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobby

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door bobby »

msts.be schreef:
nahoj schreef:
trainspotterstef schreef:Hoe ga je dat kunnen herken die aangepaste M6 voor over de lijn 2 te crossen
En wat moet er zo verbouwd worden
Het uiterlijk laat ik liever een verrassing blijven :P
(Stel er u aub ook niet te veel bij voor.)
Zoals de 13 indertijd ? Stickertje L2 onder de locnummer ? :lol: Of zoals bij de M4 voor Frankrijk: blauw B-logo ipv grijs ?

of zoals bij M2 destijds geel kopvlak voor stoom verwarming, groen-blauw kopvlak voor elektrische verwarming :lol:

blauwe logo van M4 was wel veel discreter.
bobby

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door bobby »

nahoj schreef:Er zullen geen stuurstanden aan 200 km/h rijden, noch als sturend, noch als gesleept rijtuig.

ook niet tussen-in?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Retard »

Neen, de stuurrijtuigen zijn definitief gebuisd. Ze trilden te veel.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Horatio »

Retard schreef:Neen, de stuurrijtuigen zijn definitief gebuisd. Ze trilden te veel.
:( Jammer, in de toekomst dan ook geen 200km/h op de IC-E verbinding op de 36N, want die stuurrijtuigen zullen er wel altijd inblijven. :(
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

Treinen9880 schreef:
Dieselfreak schreef:
nahoj schreef:Er zullen geen stuurstanden aan 200 km/h rijden, noch als sturend, noch als gesleept rijtuig.
Dus zal er in de IC A altijd minstens één I11 blijven meerijden?
Of ingesloten tussen twee T18.
Zoals ik al eerder heel duidelijk schreef :roll:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Retard »

Gaat die IC A dan ook 200 km/h rijden tussen Nossegem en Herent?
Per slot van rekening zijn het twee maal HLE 18, dus die compenceren een ander qua het groot verbruik aan stroom bij gelijkspanning.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

Retard schreef:Gaat die IC A dan ook 200 km/h rijden tussen Nossegem en Herent?
Per slot van rekening zijn het twee maal HLE 18, dus die compenceren een ander qua het groot verbruik aan stroom bij gelijkspanning.
Dat zal zowiezo moeten wachten op het in dienst stellen van ETCS op HLE 18, wat komt met een volgende software upgrade.
Plaats reactie