AM96

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: AM96

Bericht door BVG1988 »

Ik hoop alvast niet dat ze doorloopkoppen gaan afschaffen. De doorloopkop is erg handig als je wilt gaan zitten in een andere AM96s als in die waar je bent opgestapt bijvoorbeeld vol zit of 1ste klas is. Dan kun je jezelf toch verplaatsen ook als is de trein niet in een station.

Klopt het dat de originele frontplaten zwart zijn en niet geel. Gisteren zag ik de 543 en die was al veel gele kleur kwijt en dan zag een zwarte kleur dat er onder zat. Ikzelf vind de zwarte eigenlijk mooier dan de gele.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: AM96

Bericht door speakervoice »

BVG1988 schreef:Klopt het dat de originele frontplaten zwart zijn en niet geel?
Het Deense origineel is toch zwart :) Afbeelding
BVG1988
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: AM96

Bericht door BVG1988 »

Zijn er eigenlijk veel technische eigenschappen aangepast met de revisie.

Bijvoorbeeld dat de AM96s die geen bi-model zijn en niet Luxemburg kunnen gaan nu wel naar Luxemburg kunnen rijden?
Ze zijn wel mooi met de het klassenummer tussen de vensters. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: AM96

Bericht door nahoj »

BVG1988 schreef:Zijn er eigenlijk veel technische eigenschappen aangepast met de revisie.

Bijvoorbeeld dat de AM96s die geen bi-model zijn en niet Luxemburg kunnen gaan nu wel naar Luxemburg kunnen rijden?
Ze zijn wel mooi met de het klassenummer tussen de vensters. :D
Er zijn zeker een aantal kleine verbeteringen of wijzigingen aangebracht.
Wijzigingen die hun inzet (homologaties in België en buitenland) beïnvloeden echter niet. Voor Luxemburg is het overigens beter afwachten tot er daar definitief duidelijkheid is over ETCS, voor er nog grote kosten gemaakt worden.
BVG1988
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: AM96

Bericht door BVG1988 »

Goh ja, ik vond ook wel leuk dat ze tot Arlon reden, zo kon je meestal afleiden aan het treinnummer welke trein werd gedaan met 13 en M6 en de welke werd gedaan met AM96s :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: AM96

Bericht door nahoj »

BVG1988 schreef:Goh ja, ik vond ook wel leuk dat ze tot Arlon reden, zo kon je meestal afleiden aan het treinnummer welke trein werd gedaan met 13 en M6 en de welke werd gedaan met AM96s :D
Het tot voor kort moeten stoppen te Arlon was een gevolg van TBL1+, waarvan de installatie in belangrijke mate onafhankelijk verliep van de revisies.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: AM96

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:Wijzigingen die hun inzet (homologaties in België en buitenland) beïnvloeden echter niet. Voor Luxemburg is het overigens beter afwachten tot er daar definitief duidelijkheid is over ETCS, voor er nog grote kosten gemaakt worden.
Maar in België is er wel duidelijkheid, dus stop die ETCS er maar vlug in :wink:
Klassiekje
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: AM96

Bericht door Klassiekje »

Ze beginnen weer en masse last te hebben van waterinsijpeling via de kopdeuren :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag zat ik van Gent tot Kortrijk in het kleine compartimentje van stel 482. Opvallend was dat, naast het gebruikelijke geluid, er nog wat anders te horen was, gemakkelijk te omschrijven is het niet, het is een soort gebrom. Dat geluid heb ik al diverse keren gehoord in een AM96, het klinkt in ieder geval niet gezond. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Het is ongeveer het geluid dat je hier hoort bij 23 minuten.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: AM96

Bericht door nahoj »

Dat moet van de mechanische overbrenging tussen motor en wielas komen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Is daar iets versleten?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: AM96

Bericht door nahoj »

Misschien is dat geluid perfect normaal. Ik kan dat in ieder geval niet zeggen zonder het te horen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

nahoj schreef:Misschien is dat geluid perfect normaal.
Ik spoor al 17 jaar geregeld in Deense Neuzen, en de eerste keer dat ik dat geluid hoorde, was in 2011. Tot op heden heb ik het slechts enkele keren gehoord. Het kan haast niet dat dat normaal is, het klinkt echt of er iets versleten is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag zat ik in stel 442. Ook daar was dat abnormale geluid te horen, ik heb er een filmpje van, maar heel goed is het niet te horen: https://www.youtube.com/watch?v=bU3k4vg ... Y6CQjv03fA Let vooral op vanaf 0:35, daar is het het duidelijkst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie