Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

De laatste tijd staat het sein in het station van Ninove richting Geraardsbergen soms al meer dan 5 min. op groen voor de trein aankomt. Grote lijnen krijgen altijd voorrang dus zal nog heel lang duren dan.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Railtime

Bericht door Treinenman »

Een probleempje met de site Railtime sinds enkele uren.
Ik zocht informatie over de treinen voor station Lier, klikte op zoeken maar er kwam niets op.
Hoe komt dit?
De trein is altijd een beetje reizen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Railtime

Bericht door Trein30 »

Treinenman schreef:Een probleempje met de site Railtime sinds enkele uren.
Ik zocht informatie over de treinen voor station Lier, klikte op zoeken maar er kwam niets op.
Hoe komt dit?
Heb je het al eens via b-rail geprobeerd?
http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/stboard ... &start=yes
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Railtime

Bericht door The_Knitter »

Ik krijg op Railtime nu steeds foutmeldingen. Zal wel een storing zijn.

@ Trein30; Ken ik ja, maar vind ik minder plezierig werken als Railtime. Vind de mobiele app van Railtime ook altijd lekker soepel en erg correct werken.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Railtime

Bericht door treinzot »

Enkele tijd terug kon je een bepaalde trein volgen op de kaart of alle treinen erop zien,nu zie ik niets meer op die kaart zelfs als ik sporen tonen aanvink krijg die helemaal niet te zien :(
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

23:19 Merelbeke-T.W. 1 17927 (trein in Gent-Sint-Pieters)

Wat zou dit kunnen zijn?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Railtime

Bericht door bobke »

RailTime voortaan beheerd door ‘Nieuwe NMBS’
Vanaf 1 januari 2014 zal RailTime, het instrument dat pendelaars reis- en treingegevens geeft, niet langer door spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel maar door de ‘Nieuwe NMBS’ beheerd worden. Dat gebeurt in het kader van de hervorming van de NMBS-Groep. ‘Deze maatregel past in de uniformisering van de reizigersinfo’, zo meldt Infrabel.
RailTime werd in januari 2009 gelanceerd als een website met een zoekmodule en informatiebanner. In de loop der jaren groeide de website uit en gaf meer informatie mee, zoals over de aard van incidenten op het spoor. In november 2011 kwam ook een RailTime-toepassing voor smartphones en tablets uit.

De website telt dagelijks 70.000 bezoekers. Vooral tussen 15.00 en 17.00 uur raadplegen treinreizigers RailTime om hun treinrit huiswaarts te plannen, aldus Infrabel. Tijdens het zware winterweer op 12 maart dit jaar zochten 382.810 reizigers op de website naar informatie over hun treinen, wat een absoluut bezoekersrecord opleverde.

De toepassingen op smartphones en tablets komen gemiddeld aan 28.000 gebruikers per dag, van wie 59 procent via de smartphone en 41 procent via de tablet. De toepassing voor iPhone en iPad is sinds de lancering al 302.000 maal gedownload in de App Store. Op Android is de toepassing 145.000 maal gedownload. De app voor Windows 8 telt dan 37.500 gebruikers.

Het informatie- en dienstverleninginstrument zal vanaf 1 januari, overeenkomstig de nieuwe structuur van de NMBS-Groep, door de ‘Nieuwe NMBS’ beheerd worden. Die zal exclusief instaan voor het informeren van de reizigers.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0_00907173
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Iemand die soms de samenstelling van P8956 kan opzoeken? Volgens Railtime zou dit dezelfde samenstelling geweest zijn als IR4123 aangezien de IR-trein toekwam op spoor 6 in Gent en de P-trein 2 min. later vertrok naar Geraardsbergen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Railtime

Bericht door Kristofke »

Stijn91 schreef:Iemand die soms de samenstelling van P8956 kan opzoeken? Volgens Railtime zou dit dezelfde samenstelling geweest zijn als IR4123 aangezien de IR-trein toekwam op spoor 6 in Gent en de P-trein 2 min. later vertrok naar Geraardsbergen.
Dat zal dan zijn omwille van materieel gebrek zijn want 4123 is 692 vorige rit, en 8956 zijn vorige rit is 3539.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Kristofke schreef:
Stijn91 schreef:Iemand die soms de samenstelling van P8956 kan opzoeken? Volgens Railtime zou dit dezelfde samenstelling geweest zijn als IR4123 aangezien de IR-trein toekwam op spoor 6 in Gent en de P-trein 2 min. later vertrok naar Geraardsbergen.
Dat zal dan zijn omwille van materieel gebrek zijn want 4123 is 692 vorige rit, en 8956 zijn vorige rit is 3539.
De voorbije weken kwam het materiaal van P8956 van L572, maar die was afgeschaft, goed mogelijk dat het 1 klassiekje was, kon het jammer genoeg niet goed zien.
Tom12

Re: Railtime

Bericht door Tom12 »

Hetgeen mij omtrent de infovoorziening wel wat irriteert: die gasten van het Twitter-team gebruiken consistent Vlaamse namen, zelfs voor stopplaatsen in Wallonië. Namen zoals Zinnik en Glaaien lijken mij enkel maar verwarrend ipv nuttig.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Railtime

Bericht door Kristofke »

Ik neem aan dat je het over het Vlaamse Twitter team heeft dan ipv het Waalse?

Indien zo, vind ik het maar logische dat ze de Vlaamse stationsnamen gebruiken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Railtime

Bericht door Steve »

Oef, dat is een stokoude en al vaak gevoerde discussie hoor, die veel verder gaat dan de info die via het Twitter-account wordt gepost en ook veel verder dan de spoorwegen tout court. Denk maar aan de hele discussie rond de gasramp in Ghislenghien / Gellingen (deelgemeente van het Henegouwse en dus Waalse Aat, niet heel ver van de taalgrens): de laatstgenoemde naam werd amper nog gebruikt, maar is naar aanleiding van de ramp van onder het stof gehaald, waarna er een soort schisma ontstond waarbij sommige media hem consequent gebruikten en andere al even consequent niet.

Bij mijn weten gebruikt de NMBS steeds de stationsnaam in de taal van de aankondiging, als er tenminste een officiële vertaling bestaat. Daar heeft jarenlang geen haai naar gekraaid, maar in de loop der jaren zijn veel van die vertalingen vrij ongebruikelijk geworden, waardoor ze vreemd klinken. Weinig mensen die inderdaad nog over Glaaien spreken - althans buiten de betrokken streek - maar het omgekeerde bestaat ook hoor. Denk maar aan stationsnamen als Tamise (Temse), Bourg-Léopold, Lierre, enzovoort. Of wat te denken van Tronchiennes (Drongen): ik denk dat maar heel weinig Franstaligen die naam nog zullen kunnen plaatsen, terwijl de Nederlandse naam (mede dankzij de E40) wellicht wel een belletje zal doen rinkelen.

Er zijn ook plaatsen waarvoor geen officiële vertaling bestaat. Groot-Bijgaarden heet bijvoorbeeld ook zo in de Franse aankondigingen (idem voor bijvoorbeeld de MIVB, die er tram 19 naar laat rijden), terwijl vrijwel elke Franstalige nog over Grand-Bigard spreekt.

Ook met plaatsen in het buitenland zie je dergelijke evoluties. De Chinese hoofdstad wordt bijvoorbeeld meer en meer Beijing genoemd in plaats van Peking (die schrijfwijze heet dichter te staan bij de uitspraak in het Chinees), en zelfs een plaats als Göteborg hoor je nu af en toe op z'n Zweeds uitgesproken worden (klinkt als "jeuteborj")
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Gisteren liep L2077 vertraging op door het helpen van een reiziger, maar bij L2278 en L5228 staat er dan dat de vertraging te wijten is door een probleem tijdens de vorige rit. Dat is serieuze slechte communicatie. Misschien is het is een idee om de volledige rit van Aalst naar Zottegem/Geraardsbergen op 1 scherm te tonen in plaats van te spelen met ritnummers.

Vandaag had L5237 8 minuten vertraging door reizigersdrukte, deze was te wijten aan een verminderde samenstelling, namelijk 1 ipv 2 Desiro's.

Zijn er nog mensen met problemen als ze Google Chrome gebruiken om naar Railtime te gaan? Ik kan er al 2 dagen niet op, via IE gaat het wel.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Railtime

Bericht door Bordensteker »

Net geprobeerd, en het ging goed.
Plaats reactie