Heb je ooit al eens de trein genomen op lijn 161? De treinen zitten daar bomvol, en niet zonder reden. Als je het hele gebied tussen Namen en Brussel bekijkt (inclusief Ottignies - LLN, Waver, Gembloux, enz), dan spreek je over een gebied met enkele honderdduizenden inwoners met ook een grote studentenpendel. Van Namen naar Brussel via Charleroi is een absurd lange omweg en ook geen oplossing voor alle tussengelegen plaatsen.Stijn91 schreef: Namen en Hasselt liggen daar waar meerdere lijnen samenkomen, niet te vergelijken dus. Ik snap niet in waarom Namen een 3e trein naar Brussel nodig heeft, men heeft er al 2 en als ze willen kunnen ze nog via Charleroi ook naar Brussel. Gaan ze snoeien op L26 waar er toch ook wel veel treinen rijden.
Kleine vergelijking: Ottignies had in 2009 op weekdagen meer dan 22.000 reizigers (en intussen wellicht nog een stuk meer) en Namen een kleine 18.000. Daar zijn de 1500 van Ninove slechts een kleine fractie van, hoewel ze natuurlijk ook niet te verwaarlozen zijn. In die omstandigheden lijkt het me vrij logisch dat het aanbod ook navenant wordt aangepast.