Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steve »

KB schreef:
Steve schreef: Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
De trein Hasselt - Mol wordt in Mol gekoppeld aan de trein Hamont - Mol en dat geheel rijdt dan naar Antwerpen waarbij onderweg enkele stations overgeslagen worden, vandaar het IC-label.
Maar ze staan niet gekoppeld vermeld in de presentatie...
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Er zijn 3 provincies geweest:

Oost-Vlaanderen: veel negatief
Limburg: veel negatief
Luxemburg: geen idee

Goed bezig daar in Brussel.
Ahum? Met wat we nu weten:
Oost-Vlaanderen: Grote verbetering voor de grootsteden (Gent en Aalst) en enkel achteruitgang voor een paar kleinere plaatsen. Globaal dus sterke vooruitgang.
Luxemburg: status quo
Limburg: Zeer positief voor de meeste steden (Genk en Hasselt) en lichte achteruitgang voor Tongeren. Weinig passagiers die echt verliezen. Dus ook grote vooruitgang.

Maar.... de weekenddiensten en de avondritten zijn nog niet gekend. Daar hou ik mijn hart voor vast.
Wel, beide opmerkingen geven het goed weer. Uiteindelijk veel negatieve reacties (ook in Luxemburg) uiteraard omdat ELKE verandering wel vor iemand negatieve gevolgen heeft. Maar in realiteit is het aanbod overwegend positief, zoals Shrek goed samenvat.

Op de presentaties hoorden we dan ook de (vooraf gekende of te verwachten) opmerkingen over de negatieve elementen. In Oost-Vlaanderen werden de verwachtingen qua negatieve opm. dan ook volledig gecoverd door wat wij al als bui voelden hangen.
Gisteren in Limburg kwamen ook die voorspelde negatieve elementen naar voor, maar... de rest was eigenlijk ronduit chokkerend (ik spreek dan enkel over de avondpresentatie, waar ik bijwas). Ik was gisteren echt beschaamd om Limburgse roots te hebben. Ik heb er van wakker gelegen...
De NMBS (de operator dus, Infrabel is daar niet bij) is daar uitgefoeterd over het aanslepen van het IjzerenRijn-dossier. Excuseer heren politici? Da's wel een internationaal politiek spelletje touwtrekken he.

Maar het ergste vond ik een aanval over een probleem dat ik best kan illustreren met de spot (ik dacht van winforlife... vind m'n niet op youtube, wie helpt) van het zwembad dat wordt verbouwd omdat de draad van het grasmachien niet lang genoeg is. Jullie kennen 'm ongetwijfeld.
(zwembad = vervoersplan, gras= DeLijn, kort gras tegen zwembad= bus-trein aansluiting)
Bus-trein aansluitingen zijn fijn, maar het lijkt me toch interesanter om een verlengdraad te kopen, ipv het zwembad te verbouwen (moeilijker onderhoud, moeilijker om baantjes te trekken in dat ZWEMbad, met de kindjes naar de spoed met hoofdwondes door vorm van het zwembad,...). Maar het probleem leek groter dan de Syrie-toestanden, en vooral DE doodsteek voor 't Spartacus-plan!

Hiernaast zijn er nog een aantal voorstellen geopperd die enkel blijk geven van kerktorenpolitiek, waarbij zelfs het geeerd (allez dat dacht ik) publiek elkaar begon aan te vallen.

Echt waar: ARM ARM Limburg, om met zo'n politiekers te moeten opgescheept zitten...

Voor de duidelijkheid: dit is mijn persoonlijke visie, niet noodzakelijk die van mijn werkgever...
spoorwegrealist
pietmol

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door pietmol »

zijn de presentaties waar men het over heeft ook ergens online beschikbaar?
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Treinen9880 »

http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2014.aspx

Oost-vlaanderen, luxemburg en limburg staan al online
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dcr »

Enig idee wanneer Antwerpen aan de beurt komt?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

dcr schreef:Enig idee wanneer Antwerpen aan de beurt komt?
11 maart
spoorwegrealist
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Treinen9880 »

stefanic schreef:
dcr schreef:Enig idee wanneer Antwerpen aan de beurt komt?
11 maart
Wanneer zijn alle andere provincies eigenlijk aan de beurt? We hebben er deze week al drie gehad? Op 27 maart is het dan aan Brussel als laatste?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Stefan,

Volgens artikeltje in GVA rijdt de dubbeldekker op lijn 12 later, maar precies ook slechts tot BruZu ?

Is BruZu zo ideaal om kop te maken ?
Aankomst :32 vertrek :25, moet die daar een uur in de weg staan of gaat hij toch door...
Rijtijd BruZu --Antw +6 min , lijkt mij op oude semi-direct , paar bijkomende stops ?
Theo
Groeten vanop de Heide
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

dentheo schreef:Stefan,

Volgens artikeltje in GVA rijdt de dubbeldekker op lijn 12 later, maar precies ook slechts tot BruZu ?

Is BruZu zo ideaal om kop te maken ?
Aankomst :32 vertrek :25, moet die daar een uur in de weg staan of gaat hij toch door...
Rijtijd BruZu --Antw +6 min , lijkt mij op oude semi-direct , paar bijkomende stops ?
staat niet in artikel, wel gezegd op het debat: idd extra de IR-stops erbij (OudeGod, Nekkerspoel, Vilvoorde)
Trein keert op de andere IR (Brussel-Antwerpen)
spoorwegrealist
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door KB »

Steve schreef:
KB schreef:
Steve schreef: Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
De trein Hasselt - Mol wordt in Mol gekoppeld aan de trein Hamont - Mol en dat geheel rijdt dan naar Antwerpen waarbij onderweg enkele stations overgeslagen worden, vandaar het IC-label.
Maar ze staan niet gekoppeld vermeld in de presentatie...
Ik baseerde mij op het kaartje op blz. 34 van de presentatie. Daar leken en lijken mij de trajecten Hasselt - Mol en Hamont - Mol deel uit te maken van dezelfde verbinding. En vermits onder het kaartje de oranje kleur verklaard wordt als IC 10 Hamont / Hasselt - Mol - Herentals - Lier - Antwerpen, zullen beide treinen wel gekoppeld worden in Mol.
L'union fait la force.
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door FLV-FGSP »

Stijn91 schreef: Luxemburg: geen idee
Plan viel niet in goede aarde, aldus Le Soir: http://www.lesoir.be/481489/article/act ... e-generale
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ronny »

Op de slides van Limburg staan ook een paar foutjes op p 46 en 56 denk ik.
p 46 :alternatief 2 is ic trein
p 56 : punt 2 : overstappen te Aarschot voor Leuven en Hasselt voor de kust ? (staat omgekeerd in de tekst)
260689
Berichten: 3369
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door 260689 »

De IC verbinding Antwerpen - Mol zullen met desiros rijden
De IC verbinding Antwerpen - Oostende zal met 8x M6 en AM96 rijden
De IC verbinding Antwerpen - Gent zal met desiro rijden.
De IC verbinding Antwerpen - Turnhout zal met een 800 rijden
De IC verbinding Turnhout - BXL - Binche zal met een 800 rijden
De IC verbinding Kortrijk - Gent - BXL - Leuven - Luik - welkenraedt word met 12x I11 gereden.
De IC verbinding Oostende - Eupen met 12x I11 en 10x M6 gereden worden.
De IC verbinding Brugge - Kortrijk zal met desiros gereden worden.
De IC verbinding Brugge - luchthaven - Oudenaarde - Kortrijk - Oostende zal met 10x M6 en am 96 rijden

Wat ook veranderd word is de L-trein Kortrijk - Oudenaarde. Deze zal met moterwagens 41 rijden ipv stellekes deze zal in Oudenaarde (ont-)koppelen met de L-trein Ronse -

De klassiekers worden versast naar de Walen. Deze zullen zeldzaam worden in Vlaanderen.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door groentje »

260689 schreef:De klassiekers worden versast naar de Walen. Deze zullen zeldzaam worden in Vlaanderen.
Wat opnieuw heel wat zure reacties in Wallonië zal geven. Zij krijgen immers de 'oude brol', zoals dat dan heet.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door nahoj »

groentje schreef:
260689 schreef:De klassiekers worden versast naar de Walen. Deze zullen zeldzaam worden in Vlaanderen.
Wat opnieuw heel wat zure reacties in Wallonië zal geven. Zij krijgen immers de 'oude brol', zoals dat dan heet.
Wallonië blijft zeker ook met een groot pak Desiro's bediend worden. Meer bepaald minstens alle L-verbindingen onder 25kV + alle andere in de buurt. De nieuwe werkplaats van Arlon (die de oude van Stockem zal vervangen) zal deze stellen onderhouden.
Vlaanderen blijft ook met 'oude brol' zitten, volgens die post van 260689, met name de MR75.
Plaats reactie