Terminus schreef:Misschien wordt de eerste oefening voor SPC/Securail dan (indien het daadwerkelijk die stellen zijn die als oefenmaterieel voorzien zijn) het betrappen van graffitispuiters ?
Dan kan je beter gaan "oefenen" in Vorst-Rijtuigen .. Resultaat gegarandeerd
Maar verder zijn het inderdaad 2 afgedankte klassiekjes als Oefenterrein op afgesloten spoor.
Trein30 schreef:Kan er iemand soms met zekerheid zeggen welke stellen dat eigenlijk zijn? De 222 staat immers op B-Foto als 'gesloopt te Recyclux, Aubange, 09/13'.
Dieselfreak schreef:Hoeveel van de roodjes zijn er nu nog heel? En wat is de bestemming van deze afgedankte stellen? Worden ze voor een bepaald doel gebruikt/bewaard?
204: indien geen interesse voor bewaring => schroot;
207, 222: op korte termijn schroot;
600: bewaard door NMBS patrimonium.
De rest is reeds schroot, of staat op zijn minst op het terrein van een verschroter.
nahoj schreef:
600: bewaard door NMBS patrimonium.
wat betekent dat "bewaard"?
gewoon aan de kant gezet zoals hij is?
of wordt hij "opgefrist" als bezienswaardigheid? (dan liefst opnieuw in blauwe Sabena livrei, en interieur dat verwijst naar Sabena...)
Ik zat gisteren in stel 655 op de IR q, zowel in het doorgaan als in het terugkeren. Dat stel schokte heel erg bij het aanzetten, maakte veel lawaai tijdens het rijden en reed ook allesbehalve zacht - het schudde heel erg, wat op de tafeltjes stond, dreigde eraf te vallen. In het terugkeren zat ik echter in eerste klasse, daar was het veel beter.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak schreef:Dat stel schokte heel erg bij het aanzetten, maakte veel lawaai tijdens het rijden en reed ook allesbehalve zacht - het schudde heel erg, wat op de tafeltjes stond, dreigde eraf te vallen.
Dat denk ik bij elk klassiekje van de 600-650 reeks
Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.
calabria schreef:Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.
calabria schreef:Ik zat gisteren ook op zo'n enorm schokkend klassiekje (vooral bij het versnellen en vertragen), het nummer begon ook met een 6 en het was het eerste stel van trein 2372. Op dat uur verwacht je rustig te kunnen indommelen op de trein maar daar was absoluut geen sprake van op dit ding.