& Welke stellen hebben die nog?Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
De langst levende klassiekjes
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Volgens Op De Baan zouden de eerst volgende Klassieken die aan de kant gaan komen uit de reeks AM78 en AM79. Waarom in hemelsnaam die? Dat zijn toch de jongste, en (op de CityRails na) de laatst gemoderniseerde?
Re: De langst levende klassiekjes
Inderdaad, ze zouden veel beter de AM75 slopen !Joris schreef:Volgens Op De Baan zouden de eerst volgende Klassieken die aan de kant gaan komen uit de reeks AM78 en AM79. Waarom in hemelsnaam die? Dat zijn toch de jongste, en (op de CityRails na) de laatst gemoderniseerde?
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Het is nu eenmaal zo dat apparaten naarmate het bouwjaar recenter is, steeds minder lang meegaan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Neen, heeft te maken met het vermijden van verdere herzieningen aan dit materieel. De MR78/79 komen daar nu voor in aanmerking.
766 staat al in Stockem. Er volgen er nog een beperkt aantal dit jaar.
766 staat al in Stockem. Er volgen er nog een beperkt aantal dit jaar.
Re: De langst levende klassiekjes
En is het niet goedkoper die treintjes een kleine revisie te geven dan de MS75 te renoveren? Ze moeten beiden toch maar meegaan tot de M7 er isnahoj schreef:Neen, heeft te maken met het vermijden van verdere herzieningen aan dit materieel. De MR78/79 komen daar nu voor in aanmerking.
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Re: De langst levende klassiekjes
Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelenRétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
De precieze nummers kan ik je niet geven.Dieselfreak schreef:& Welke stellen hebben die nog?Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
Een paar van de Cityrails onder andere.
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
En de niet-smeltbare dingen zoals de banken? Wat is daarmee gebeurd?Rétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
En dat bedoel ik dan natuurlijk als liefhebber van het oudere materieel.Shrek schreef:Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelenRétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Re: De langst levende klassiekjes
Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
De treinplanner van de NMBS-website gebruikt nog steeds een rood klassiekje als symbool voor een L-trein. Benieuwd wanneer ze dat eens gaan veranderen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Deze klassiekjes hebben een tussenstop gemaakt in de oude vorming in Stockem, voor ze definitief aan het eind van de rit bij Recylux aankomen:Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
http://wallorail.be/index.php/materiel/ ... e-continue
Volgens mij hadden ze deze beter naar Italië verkocht waar ze de nog oudere AM54 die vol graffiti hangen konden vervangen.