De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Zijn er nog HLE 18en met oud software pakket ? Vorige week kwam er nog één blazend Guillemins binnen uit Eupen ...
Het blazen heeft dan ook een functie, vroeger werd er gewoon te dikwijls geblazen, nu enkel nog wanneer het moet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Thans is het lawaai minder scherp als bij de levering. Dat kunnen mijn oren duidelijk waarnemen.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door trainman »

Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Bijlagen
1860.jpg
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

nahoj schreef:
Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.

Motor op ventilator zonder omvormer ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:
nahoj schreef:
Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.
Motor op ventilator zonder omvormer ?
Kortweg gezegd: ja.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

trainman schreef:Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Is een proef i.v.m. de luchtaanzuiging.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bibke »

nahoj schreef:
trainman schreef:Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Is een proef i.v.m. de luchtaanzuiging.
Vooral van belang bij het in- en uitrijden van tunnels.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door kika »

Steven schreef:Thans is het lawaai minder scherp als bij de levering. Dat kunnen mijn oren duidelijk waarnemen.
Ik dacht dat ook, als mijn oren me niet bedriegen. Kan het te maken hebben met stof e.d.? Of ben ik gewoon weer een dagje ouder? :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Een dagje ouder worden we elke dag, maar dat terzijde. Ook in de stuurpost hoor je verschil in lawaai tussen het begin en nu. In het begin kon je dat lawaai in de stuurpost ook horen (wel aan een lager volume door de goede isolatie of je moet u raampjes open laten)
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Treinen9880 »

Goed nieuws voor de T19 om te rijden met gun automatische koppeling? Volgens Wallorail heeft siemens een nieuwe software versie die dit eventueel mogelijk maakt. Dit zou nu getest worden op de 1908.
Siemens vient d'installer un nouveau software sur la 1908. Il s'agit du software F1.8, comme en témoigne la petite étiquette placée sur le pare-brise. Ce software va être testé afin d'être validé.
Bron: http://www.wallorail.be/index.php/mater ... utomatique
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Treinen9880 schreef:Goed nieuws voor de T19 om te rijden met gun automatische koppeling? Volgens Wallorail heeft siemens een nieuwe software versie die dit eventueel mogelijk maakt. Dit zou nu getest worden op de 1908.
Siemens vient d'installer un nouveau software sur la 1908. Il s'agit du software F1.8, comme en témoigne la petite étiquette placée sur le pare-brise. Ce software va être testé afin d'être validé.
Bron: http://www.wallorail.be/index.php/mater ... utomatique
Ik zou nog niet te hard hopen, dit is nog steeds de testfase, end aar zitten ze al lang in.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Enig idee waar het "probleem" zit ?
Communicatie over koppelingscontacten ?
Welke lok gaat "master" spelen en welke slave ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Enig idee waar het "probleem" zit ?
Communicatie over koppelingscontacten ?
Welke lok gaat "master" spelen en welke slave ?
Veel banaler: men had verkeerde bouwtekeningen gebruikt bij het ontwerp...
Plaats reactie