Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
het enige wat ze eventueel verkeerd doen is de opgelegde besparing uitvoeren die ze cadeau krijgen van onze regering. Dat dit zijn weerslag heeft in het dagelijks werk lijkt me niet meer dan logisch. Zo heeft de reeks 13 een boordcomputer die op een 486 platform draait ipv op de toen al gangbare pentium platforms. Het zit hem soms in de kleine dingen zoals ik hier net opnoem die er voor kunnen zorgen dat dingen vlotter werken. Opgelet met frontveranderingen waarbij je 1 of 2 treinbestuurders gebruikt. Want dat maakt wel degelijk een verschil uit. Hier bouwt men standaard de tijd in om de frontverandering door 1 bestuurder te laten uitvoeren (kortweg altijd het slechts denkbare gebruiken). Omdat dit ook het meest van al voorkomt. Je kan het ook steeds door 2 laten doen maar dan lopen de loonkosten op en ook het plannen van diensten maakt men er dan niet eenvoudiger op.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Habe jetzt weitestgehend alles auser HGV auf meiner Seite gesetzt,
jetzt kann man alles weitestgehend sehen bis auf den L Leuven - Mechelen Samstags und Sonntags, vileicht weis einer von euch ob das der L-20 ist?
http://european-train.eu/b-d-linienweg1415.html
Gruss, Torsten.
jetzt kann man alles weitestgehend sehen bis auf den L Leuven - Mechelen Samstags und Sonntags, vileicht weis einer von euch ob das der L-20 ist?
http://european-train.eu/b-d-linienweg1415.html
Gruss, Torsten.
Re: Dienstregeling december 2014
Vandaag een tweet zien passeren van iemand die in Ninove L1588 nam die aankwam met 7 min. in Denderleeuw en die geen aansluiting had met de trein van 18:10 naar Gent - De Panne, de persoon moest dus 30 min. wachten op de volgende trein naar Gent, is dit niet een beetje overdreven, had die trein geen minuut of 3 a 4 kunnen wachten?
Re: Dienstregeling december 2014
Neen, want dan hebben alle reizigers naar de Panne vertraging, in plaats van enkel die ene die de overstap moet maken.Stijn91 schreef:Vandaag een tweet zien passeren van iemand die in Ninove L1588 nam die aankwam met 7 min. in Denderleeuw en die geen aansluiting had met de trein van 18:10 naar Gent - De Panne, de persoon moest dus 30 min. wachten op de volgende trein naar Gent, is dit niet een beetje overdreven, had die trein geen minuut of 3 a 4 kunnen wachten?
Re: Dienstregeling december 2014
Die vertraging is tegen dat de trein in Gent is volledig weg (trein blijft daar 7 min. staan). Ik stel voor dat er geen enkele trein meer wacht we zullen de tevreden pendelaars op 1 hand kunnen tellen.Shrek schreef:Neen, want dan hebben alle reizigers naar de Panne vertraging, in plaats van enkel die ene die de overstap moet maken.Stijn91 schreef:Vandaag een tweet zien passeren van iemand die in Ninove L1588 nam die aankwam met 7 min. in Denderleeuw en die geen aansluiting had met de trein van 18:10 naar Gent - De Panne, de persoon moest dus 30 min. wachten op de volgende trein naar Gent, is dit niet een beetje overdreven, had die trein geen minuut of 3 a 4 kunnen wachten?
-
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Ik denk ook dat Leuven - Mechelen tijdens het weekend L 20 is, maar dat is slechts een vermoeden van mij. (En ik weet ook niet waar ik het zou kunnen opzoeken.) Ik ken het 'weekend-netwerk' ook nog niet zo heel goed en er wordt hier niet zo veel over gesproken ^^petit_hund schreef:Habe jetzt weitestgehend alles auser HGV auf meiner Seite gesetzt,
jetzt kann man alles weitestgehend sehen bis auf den L Leuven - Mechelen Samstags und Sonntags, vileicht weis einer von euch ob das der L-20 ist?
http://european-train.eu/b-d-linienweg1415.html
Gruss, Torsten.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Ist jetzt so umgesetzt.trainlovertje schreef: Ik denk ook dat Leuven - Mechelen tijdens het weekend L 20 is, maar dat is slechts een vermoeden van mij
@All
bin auf der Suche nach Bilder, die ich bei den Linien einfügen kann, vileicht hat der ein oder andere eins für mich.
Wird mit dem © der Autor versehen.
Gruss, Torsten.
Re: Dienstregeling december 2014
De verbinding die je geeft wordt ondertussen niet meer getoond in RailTime.Henk schreef:Blijkbaar is dat al veranderd? Op Railtime vroeg ik een verbinding Oostende-Brussel en kreeg (naast de rechtstreekse IC01) volgend voorstel: Oostende 13.09 - Gent-Sint-Pieters 13.50/13.53 Brussel-C 14.30. Dan moet je in Gent-Sint-Pieters in 3 minuten van spoor 1 naar spoor 8. Dat lijkt me toch niet echt comfortabel.jotie schreef:Bovendien heeft iemand klaarblijkelijk besloten om de minimumtijd voor overstappen in de online dienstregeling op 5 minuten te zetten, terwijl 3 echt wel volstaan. (Rekening houdend met mensen die minder goed op de been zijn, zou ik voorstellen dat die overstaptijd door de gebruikers zelf kan worden ingesteld tussen 1 minuut (overstap op hetzelfde perron) en ??).
Sommige voor de hand liggende verbindingen worden niet getoond (in geen van beiden): de overstap van de 2208 (IC Gent - Tongeren) op de 2080 (L-trein tss Aalst en Brussel op L50) met 4' overstaptijd (van perron 2 naar 1) in Denderleeuw wordt niet getoond, wel het alternatieven met bijna 30' wachttijd in Liedekerke, of een veel langer verbinding via Brussel, of zelfs alternatieven via de bus. Op die manier moet je niet verwonderd zijn dat de klanten klagen over langere reistijden.
Dank zij de lijnfolder heb ik zelf kunnen uitzoeken dat deze reisweg wel nog haalbaar was (lang leve het spoorboekje dus)!
Zijbemerking: het is jammer dat men de nummers van de verbindingen (bvb. IC-20) niet vertaald heeft in de treinnummers. Zo voor de treinfans het leven gemakkelijker maken. Zeker nu de benaming van de verbindingen niet meer op de affiches en de lijnfolders wordt getoond.
Re: Dienstregeling december 2014
Ook in het weekend L20.trainlovertje schreef:Ik denk ook dat Leuven - Mechelen tijdens het weekend L 20 is, maar dat is slechts een vermoeden van mij. (En ik weet ook niet waar ik het zou kunnen opzoeken.) Ik ken het 'weekend-netwerk' ook nog niet zo heel goed en er wordt hier niet zo veel over gesproken ^^
Auch im Wochenende ist es L20.
Re: Dienstregeling december 2014
Even een sprongetje vooruit:
Voor wanneer is de volgende nieuwe dienstregeling?
Hier in Brussel-zuid wordt gewerkt aan een nieuwe toegang tot L50A. Dit zal het mogelijk maken dat een trein van L36N via de lage perrons in Noord,Centraal en Zuid rechtstreeks naar L50A kan rijden.
Het wijzigen van tunnelkokers in de NZV kan volgens mij geen ander gevolg hebben dan het totaal omgooien van het vervoersplan. Is dat de volgende stap in de plannen?
Voor wanneer is de volgende nieuwe dienstregeling?
Hier in Brussel-zuid wordt gewerkt aan een nieuwe toegang tot L50A. Dit zal het mogelijk maken dat een trein van L36N via de lage perrons in Noord,Centraal en Zuid rechtstreeks naar L50A kan rijden.
Het wijzigen van tunnelkokers in de NZV kan volgens mij geen ander gevolg hebben dan het totaal omgooien van het vervoersplan. Is dat de volgende stap in de plannen?
Re: Dienstregeling december 2014
Shrek, daarvan gesproken: misschien wordt dat ook hét moment om te beginnen werken aan het rooster ten oosten van Brussel-Noord? Daarover bestaan toch ook al jaren plannen? Denk maar aan de tunnelkoker tussen Schaarbeek en L161/2.
Re: Dienstregeling december 2014
Dat denk ik niet. Voor het project Brussel-Noord moeten er nog een aantal huizen onteigend en afgebroken worden. De toegang L50A is veel verder gevorderd. Het zou zonde zijn die nieuwe infra enkele jaren links te laten liggen om de 2 projecten samen te kunnen indienst nemen.Jeroen schreef:Shrek, daarvan gesproken: misschien wordt dat ook hét moment om te beginnen werken aan het rooster ten oosten van Brussel-Noord? Daarover bestaan toch ook al jaren plannen? Denk maar aan de tunnelkoker tussen Schaarbeek en L161/2.
Re: Dienstregeling december 2014
Enig idee wat de precieze plannen zijn aan de Noord? Misschien een linkje naar schetsen of zo?
Re: Dienstregeling december 2014
Voorlopig zijn er vooral geen plannen: geen budget. Dus verwacht er niet teveel van.Jeroen schreef:Enig idee wat de precieze plannen zijn aan de Noord? Misschien een linkje naar schetsen of zo?
http://www.infrabel.be/nl/buurtbewoners ... ssel-noord
Re: Dienstregeling december 2014
Ik ben trouwens ietwat verrast dat in die plannen rond de "spoorvierhoek" (noch elders op de Infrabel-site) niet wordt gesproken over de verbinding tussen L50 en L161, die men op twee sporen zou brengen. Nu is dat een enkelsporig gedrocht waarin veel tijd wordt verloren, en dat maar weinig capaciteit biedt. Het lijkt me totaal onmogelijk om hier in het kader van het GEN een frequentere bediening in te stellen, terwijl die wel gepland is (minstens om het halfuur, mogelijk om het kwartier, en dat natuurlijk in beide richtingen).