Dienstregeling december 2014

Alles over reizigerstreinen in België.
franksken

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door franksken »

LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Een heel pak treinen richting luchthaven die dan zonder keren naar de NZV kunnen terugrijden
rdv
Berichten: 1246
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door rdv »

franksken schreef:
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Een heel pak treinen richting luchthaven die dan zonder keren naar de NZV kunnen terugrijden
De eerste keer dat mijn trein uit de luchthaven naar Brussel richting noorden vertrok dacht ik op een verkeerde trein gestapt te zijn :oops:
trainlovertje
Berichten: 2403
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door trainlovertje »

LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Om precies te zijn:
Luchthaven - Brugge
Luchthaven - Bergen
Landen - De Panne
En de Thalys naar Parijs, maar die rijdt alleen maar 1x per dag van april tot oktober ofzo
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door LHOON »

trainlovertje schreef:
LHOON schreef:Welke diensten maken er eigenlijk vandaag de dag precies gebruik van het zuidelijk gedeelte van L25N ?
Om precies te zijn:
Luchthaven - Brugge
Luchthaven - Bergen
Landen - De Panne
En de Thalys naar Parijs, maar die rijdt alleen maar 1x per dag van april tot oktober ofzo
En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden
trainlovertje
Berichten: 2403
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door trainlovertje »

LHOON schreef:En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden
Jup, en ik denk dat er binnenkort (2017?) ook wel enkele IC's via 25N zullen rijden, al weet ik niet als er hierdoor tijd gewonnen wordt.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door stefanic »

trainlovertje schreef:
LHOON schreef:En de Thalys naar Amsterdam is dan de enige die Brussel-Mechelen via L25N doet?

Kan L25N niet gebruikt worden om L25 te ontlasten? Al wat niet in Vilvoorde moet zijn zou daarlangs kunnen, maar wellicht geeft dat een probleem met het juiste spoor in NZV gezien veel van deze treinen naar Charleroi doorrijden
Jup, en ik denk dat er binnenkort (2017?) ook wel enkele IC's via 25N zullen rijden, al weet ik niet als er hierdoor tijd gewonnen wordt.
Neen zal niet snel gebeuren, gezien je dan in de NZV verplicht in een andere koker zit: nog meer verkeer in koker 2 en nog minder in koker 3?? No Way! Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken. Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.
spoorwegrealist
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door kika »

stefanic schreef:Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken.
Voor of na het bouwen kijken of het een zinvol kunstwerk is? Of is het nog handig voor andere zaken?
Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.
Laten we hopen dat Sint-Juttemis vroeg valt, volgende keer :wink:
trainlovertje
Berichten: 2403
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door trainlovertje »

stefanic schreef:Neen zal niet snel gebeuren, gezien je dan in de NZV verplicht in een andere koker zit: nog meer verkeer in koker 2 en nog minder in koker 3?? No Way! Eens de aansluiting L25-L25N in Schaarbeek (vertrekt halverwege IRIS-brug) er is (gepland ergens na Sint-Juttemis) zal dit een alternatief worden, maar of dit een nuttig alternatief zal worden zal dan nog moeten blijken. Evtl. om de grote werken in Vilvoorde te ontwijken, dat dringend opgeknapt moet, en dat zal wel ongeveer samenvallen met Sint-Juttemis.
Ik vermeldde 2017 omdat de dienstregeling dan misschien terug helemaal overhoop gegooid kan worden. Wat in die periode in welke koker moet rijden, is natuurlijk nog helemaal onbekend.
Zijn er dan trouwens plannen voor een aansluiting tussen 25 en 25N? Of is dat eerder hopen dat die er misschien ooit zal komen?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Asterix »

De ingebruikname (dus logischerwijze na de bouw) van deze lijn 25N/1 is in de Infrabel-planning voorzien voor 2018.
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door ostbahnhof »

Graag geef ik een update voor maart wat betreft de sequentie 3328-2607 opdat 3328 uit MOG connectie blijft geven in Mechelen op 2607 naar de luchthaven.
Er is verbetering tov de vorige maanden daar 2607 meerdere keren achter 3328 is gebleven ook bij kleine vertragingen van laatstgenoemde. Moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat dit railtime info is daar ikzelf ben overgegaan van gebruik van 2607 naar 3128 om dan via Vilvoorde en de Lijn de luchthaven te bereiken.
ostbahnhof schreef: in december: 11 ritdagen, 4 keer zat 2607 voor 3328, dus in 36% van de gevallen geen verbinding.
januari: 21 ritdagen, 6 keer zat 2607 voor 3328, dus in 28,6% van de gevallen geen verbindinding.
februari: 20 ritdagen: 6 keer reed 2607 voor 3328 ipv erachter te blijven: dus in 30% van de gevallen geen connectie.
maart: 22 ritdagen, 5 keer zat 2607 voor 3328, dus in 22% van de gevallen geen verbinding Mortsel-Luchthaven bij gebruik van deze 2 treinen.

Hier hou ik het bij met dit op te volgen.

mvg
o
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Shrek »

De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.
Het zou er aan mankeren zeker, meerdere treinen afgeschaft en rittijden verlengen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door Steven »

Het belangrijkste argument vergeet je Stijn. Er zijn minder rijpaden die conflict geven met andere rijpaden. In het vorige vervoersplan, dat geboren is in 1998, was al zoveel opgelapt en aangepast dat het vol met dergelijke rijpaden zat die verre van ideaal waren.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:De algemene stiptheid is, sinds de invoering van het transportplan, gestegen tot 91%.
Er is dus een duidelijke vooruitgang te danken aan het nieuwe plan.
Nu ik laatst gezien heb op Railtime hoe men treinen kan laten vertrekken die niet aangekomen zijn, is de geloofwaardigheid van die getallen onder nul gezakt bij mij.
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2014

Bericht door groentje »

Die gegevens worden op het einde van de dag wel automatisch aangepast, hoor, dentheo.
Plaats reactie