De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Lorre
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Lorre »

The_Knitter schreef:Goedenavond! Ik heb een vraag over de motorstellen in de weekenddiensten. Aanstaande zaterdag - of de week erop - wil ik naar België voor een rondje met de trein, en dan is het hoofddoel eigenlijk wel de grijze motorstellen ook even mee te pakken.
Aannemelijk zullen de weekenddiensten tegenwoordig ook erg beperkt zijn dan eerder dit jaar, vanwege de grote hoeveelheid Desiro's.
Zelf weet (verwacht) ik ze nog steeds op Luik-Marloie, Luik-Namen (zelf op de foto gezet gister, andere omloop was een Desiro), Luik-Aken, en verder heb ik eerlijk gezegd op dit moment niet echt een idee.
Alvast bedankt voor de hulp!
In het weekend rijdt afwisselt met een Break, één of twee klassiek(e) stel(len) op de L-verbinding van Landen-Luik.
trainlovertje
Berichten: 2403
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door trainlovertje »

Lorre schreef:In het weekend rijdt afwisselt met een Break, één of twee klassiek(e) stel(len) op de L-verbinding van Landen-Luik.
Sinds kort niet meer: ze zijn weer vervangen door breaks merkte ik vorige week op.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Gisteren even gebruik gemaakt van mijn Go Unlimited. En Ja hoor daar stond ie de 204 in Stockem. Hij staat richting de sloop.

https://goo.gl/photos/bVVVtEmMstL9MGtu8
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Ben jij in dat stel binnengeraakt, of waar komen die foto's vandaan?!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Dieselfreak schreef:Ben jij in dat stel binnengeraakt, of waar komen die foto's vandaan?!
de deuren konden gewoon open en stonden zelfs open. Hij is erg uitgewoond sommige stoelen is er gewoon een stuk stof uitgesneden. natuurlijk heb ik alle deuren netjes dicht gedaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Eric0641 schreef:de deuren konden gewoon open en stonden zelfs open.
Allez, dat wist ik niet! :?
Eric0641 schreef:Hij is erg uitgewoond sommige stoelen is er gewoon een stuk stof uitgesneden.
Tja, als iedereen daar binnen kan, gebeurt dat natuurlijk. Dat stel staat daar al bijna 2 jaar, met welk doel blijft het daar eigenlijk? Proberen het te redden heeft weinig zin meer, gezien zijn staat. :( Zijn er nog andere nummers uit de reeks 151 - 270 die nog niet gesloopt zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Dieselfreak schreef:
Eric0641 schreef:de deuren konden gewoon open en stonden zelfs open.
Allez, dat wist ik niet! :?
Eric0641 schreef:Hij is erg uitgewoond sommige stoelen is er gewoon een stuk stof uitgesneden.
Tja, als iedereen daar binnen kan, gebeurt dat natuurlijk. Dat stel staat daar al bijna 2 jaar, met welk doel blijft het daar eigenlijk? Proberen het te redden heeft weinig zin meer, gezien zijn staat. :( Zijn er nog andere nummers uit de reeks 151 - 270 die nog niet gesloopt zijn?
naar mijn weten is het de laatste in zijn soort. als we nou eens de koppelingen eraf halen dan kunnen ze heb niet vervoeren hahaha geintje ik zit eraan te denken om morgen er weer naartoe te gaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Desirotje »

Op L26 heb ik vandaag nog klassiekjes zien rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Desirotje schreef:Op L26 heb ik vandaag nog klassiekjes zien rijden.
bedoel de achte roden
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Desirotje »

Weet ik, maar het was geen reactie op jouw bericht :wink:

Het was eerder bedoeld op de vraag die eerder voorbij kwam: waar de gemoderniseerde klassiekjes nog rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Iain Dobson »

Dieselfreak schreef:
Tja, als iedereen daar binnen kan, gebeurt dat natuurlijk. Dat stel staat daar al bijna 2 jaar, met welk doel blijft het daar eigenlijk? Proberen het te redden heeft weinig zin meer, gezien zijn staat. :( Zijn er nog andere nummers uit de reeks 151 - 270 die nog niet gesloopt zijn?
165 is at l'Ecole du Feu de Jurbise - Chièvres Air Base Site (Fire School).
204 is at Stockem.
207 is currently at Ruisbroek covered in graffiti.
219 is at l'Ecole du Feu de Jurbise - Chièvres Air Base Site (Fire School).
222 is currently at Ruisbroek covered in graffiti.
AM70S 600 has been preserved and is in safe storage at Brugge. 600’s last service was 594 22.33 Mechelen – Brugge on Friday 27th September 2013.

I am very interested if anyone has a recent list of numbers of the emus in park at Oostende, Leuven, Stockem and Athus.

Iain
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Iain Dobson schreef:
Dieselfreak schreef:
Tja, als iedereen daar binnen kan, gebeurt dat natuurlijk. Dat stel staat daar al bijna 2 jaar, met welk doel blijft het daar eigenlijk? Proberen het te redden heeft weinig zin meer, gezien zijn staat. :( Zijn er nog andere nummers uit de reeks 151 - 270 die nog niet gesloopt zijn?
165 is at l'Ecole du Feu de Jurbise - Chièvres Air Base Site (Fire School).
204 is at Stockem.
207 is currently at Ruisbroek covered in graffiti.
219 is at l'Ecole du Feu de Jurbise - Chièvres Air Base Site (Fire School).
222 is currently at Ruisbroek covered in graffiti.
AM70S 600 has been preserved and is in safe storage at Brugge. 600’s last service was 594 22.33 Mechelen – Brugge on Friday 27th September 2013.

I am very interested if anyone has a recent list of numbers of the emus in park at Oostende, Leuven, Stockem and Athus.

Iain
do you know where in Ruisbroek? and if you can get to the train?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Die staat op een wijkspoor in Ruisbruik, iets voorbij de Audi fabriek dus. De humaniteitslaan gaat daar in die buurt over het spoor, je kan eens proberen van op die brug.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Steven schreef:Die staat op een wijkspoor in Ruisbruik, iets voorbij de Audi fabriek dus. De humaniteitslaan gaat daar in die buurt over het spoor, je kan eens proberen van op die brug.
beste is dus vorst zuid uitstappen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Dat zou inderdaad ongeveer 950m te voet zijn.
Plaats reactie