Dat is inderdaad een minder punt van deze dienstregeling. En dat blijkbaar enkel maar omdat de naamgeving de huidige situatie niet goed kan weergeven.Paul schreef:Ik betreur dat de rechtstreekse trein Sint-Niklaas - Leuven voor de zoveelste keer op rij trager wordt: van 1u05 naar 1u12. Twintig jaar geleden was dat 0u58...
Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Heel graag. (geen grap).stefanic schreef:Bij deze een warme oproep aan al zij die denken dat ze het transportplan beter kunnen maken: DRINGEND solliciteren
Wie kan ik daarvoor bellen ?
Altijd meer dan welkom (ook geen grap)Dit gezegd zijnde, verdwijn ik na dit korte actieve bezoekje weer van dit forum. Lezen zal ik de komende dagen nog wel eens doen, als ik mij niet kan inhouden.
Re: Dienstregeling december 2017
Indien je van Muizen naar Mechelen moet, kan je serieus pech hebben. Twee treinen op 4 minuten en dan 56 minuten wachten.
In het weekend lijken er 2 verbindingen tussen Mechelen en Gent: de "Kortrijk" en de "Zeebrugge". Komt de "Zeebrugge" toevallig foutief tevoorschijn?
In het weekend lijken er 2 verbindingen tussen Mechelen en Gent: de "Kortrijk" en de "Zeebrugge". Komt de "Zeebrugge" toevallig foutief tevoorschijn?
Re: Dienstregeling december 2017
Wat betreft Eeklo -Antwerpen .
In de huidige situatie is aansluiting in Dampoort vanuit Eeklo bijna altijd haalbaar mede doordat het baanvak Wondelgem-Dampoort aan verhoogde snelheid mag bereden worden en de L trein vanuit Eeklo vaak voor het voorziene uur aankomt.
In de omgekeerde richting is de - niet vooorziene- aansluiting slechts sporadisch haalbaar als er zo een koppige ( in positieve zin) onderstationchef staat die weet dat de L trein naar Eeklo gerust even kan wachten aangezien deze voldoende marge heeft om vertraging in te halen.
In de nieuwe situatie lijkt het erop dat er in beide richtingen slechts 1 minuut overstaptijd is. Dat is zeer nipt en uiteraard niet zichtbaar in de routeplanner. Het heeft er dus alle schijn van dat het dus zal afhangen van de onderstationchef of deze overstap haalbaar is. Robuust zal ze in ieder geval niet zijn.
Eigenlijk wel jammer aangezien zowel de L trein tussen dampoort en Wondelgem als de ic trein tussen dampoort en Lokeren een ruime dienstregeling hebben . Tussen dampoort en sint-Pieters daarentegen is het verkeer vaak verzadigd door goederenverkeer.
In de huidige situatie is aansluiting in Dampoort vanuit Eeklo bijna altijd haalbaar mede doordat het baanvak Wondelgem-Dampoort aan verhoogde snelheid mag bereden worden en de L trein vanuit Eeklo vaak voor het voorziene uur aankomt.
In de omgekeerde richting is de - niet vooorziene- aansluiting slechts sporadisch haalbaar als er zo een koppige ( in positieve zin) onderstationchef staat die weet dat de L trein naar Eeklo gerust even kan wachten aangezien deze voldoende marge heeft om vertraging in te halen.
In de nieuwe situatie lijkt het erop dat er in beide richtingen slechts 1 minuut overstaptijd is. Dat is zeer nipt en uiteraard niet zichtbaar in de routeplanner. Het heeft er dus alle schijn van dat het dus zal afhangen van de onderstationchef of deze overstap haalbaar is. Robuust zal ze in ieder geval niet zijn.
Eigenlijk wel jammer aangezien zowel de L trein tussen dampoort en Wondelgem als de ic trein tussen dampoort en Lokeren een ruime dienstregeling hebben . Tussen dampoort en sint-Pieters daarentegen is het verkeer vaak verzadigd door goederenverkeer.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2017
Beste,
Bij de eerste raadplegingen van het nieuwe plan, is het me opgevallen dat er dagelijks T treinen naar de kust zouden rijden, wat me werd bevestigd.
Wat zou de reden hiervoor zijn?
Mvg,
Floris Cappelle
Bij de eerste raadplegingen van het nieuwe plan, is het me opgevallen dat er dagelijks T treinen naar de kust zouden rijden, wat me werd bevestigd.
Wat zou de reden hiervoor zijn?
Mvg,
Floris Cappelle
Re: RE: Re: Dienstregeling december 2017
Misschien zijn dat voorziene rijpaden waarvan pas op het laatste moment bekeken wordt of effectief rijden of niet.Floris Cappelle schreef:Beste,
Bij de eerste raadplegingen van het nieuwe plan, is het me opgevallen dat er dagelijks T treinen naar de kust zouden rijden, wat me werd bevestigd.
Wat zou de reden hiervoor zijn?
Mvg,
Floris Cappelle
Re: Dienstregeling december 2017
Ik had ook al ICT treinen in december gevonden met vertrek uit Blankenberge. Ik dacht dat het een foutje was. Wie weet hier meer over?
Re: Dienstregeling december 2017
Ik ben er blij mee ja, geen rondje tienen, landen meer vanaf december. Probleem voor vroege reiziger naar ans is makkelijk op te lossen met stop van de trein naar Welkenraedt.Steve schreef:Ze "vergeten" wel te vermelden dat die trein van 17.48 u wel een grote tijdswinst zal zijn voor wie niet het geluk heeft om al voor 17 u te stoppen met werken...
Re: Dienstregeling december 2017
Op lijn 53a ontbreekt al jaren een fatsoenlijke snelle IC-trein, die Leuven en Mechelen in 16' met elkaar verbindt. Vroeger was dat ten opzichte van de weg al een onklopbare tijd en de situatie op de N26 is er alleen maar slechter op geworden.
Ook de treinen tussen Mechelen en Gent worden overigens steeds trager: met één stop in Londerzeel extra ben je tegenwoordig 49' onderweg in plaats van 39' in het jaar 2000.
Ook de treinen tussen Mechelen en Gent worden overigens steeds trager: met één stop in Londerzeel extra ben je tegenwoordig 49' onderweg in plaats van 39' in het jaar 2000.
Re: Dienstregeling december 2017
Maar wie is er echt gebaat bij zo'n snelle treinen? Is het aantal reizigers dat niet in Haacht/Boortmeerbeek/Wijgmaal of de luchthaven moet zijn zo belangrijk? Welke van de 3 huidige treinen Mechelen-Leuven zou je daarvoor dan opofferen?Tram44 schreef:Op lijn 53a ontbreekt al jaren een fatsoenlijke snelle IC-trein, die Leuven en Mechelen in 16' met elkaar verbindt. Vroeger was dat ten opzichte van de weg al een onklopbare tijd en de situatie op de N26 is er alleen maar slechter op geworden.
Re: Dienstregeling december 2017
Gezien het aantal beschikbare treinbestuurders denk ik niet dat je aan veel uitbreidingen moet denken bovenop de geplande (en zeer nuttige) nieuwe treinen.Steven schreef:de vraag is of je iets moet offeren of gewoon toevoegen?
Re: Dienstregeling december 2017
Het was gewoon effe theoretisch denken he. De praktische haalbaarheid is altijd weer een ander verhaal, dat besef ik maar al te goed.
Re: Dienstregeling december 2017
Maar die praktische en budgettaire overwegingen zullen er altijd zijn, de vraag is dus steeds: is het echt nuttig een 4e trein Leuven-Mechelen in te voeren ipv andere uitbreidingen op plaatsen waar vandaag de bediening te wensen over laat?
Re: Dienstregeling december 2017
Men kan toch wel één trein opofferen voor die snelle verbinding? Idealiter de verbinding naar Gent, als alternatief voor de 1500.Shrek schreef:Maar wie is er echt gebaat bij zo'n snelle treinen? Is het aantal reizigers dat niet in Haacht/Boortmeerbeek/Wijgmaal of de luchthaven moet zijn zo belangrijk? Welke van de 3 huidige treinen Mechelen-Leuven zou je daarvoor dan opofferen?Tram44 schreef:Op lijn 53a ontbreekt al jaren een fatsoenlijke snelle IC-trein, die Leuven en Mechelen in 16' met elkaar verbindt. Vroeger was dat ten opzichte van de weg al een onklopbare tijd en de situatie op de N26 is er alleen maar slechter op geworden.