Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Ducktape
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Ducktape » 05 dec 2017, 23:07

Shrek schreef:
05 dec 2017, 07:50
Vanaf volgende week zal de bediening van Antwerpen-luchtbal gevoelig verbeteren. Is er toevallig iemand uit de buurt die een beetje in het oog kan houden wat dat met de reizigersaantallen doet?
Joepie... Met die lange gesleepte rammen nog een extra halte zonder AVG. Plezant om daar terug in weer en wind uit uw raam of deur te hangen en hopen dat de boordchef niet helemaal achteraan staat zodat we hem amper zien.


Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3779
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve » 05 dec 2017, 23:15

Huh? Een station met vier sporen (in principe zelfs zes), waar nu al twee tot drie treinen per uur per richting stoppen en straks drie tot vier, en geen AVG? Zijn er nog dergelijke voorbeelden?

Ducktape
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Ducktape » 05 dec 2017, 23:27

Steve schreef:
05 dec 2017, 23:15
Huh? Een station met vier sporen (in principe zelfs zes), waar nu al twee tot drie treinen per uur per richting stoppen en straks drie tot vier, en geen AVG? Zijn er nog dergelijke voorbeelden?
Mechelen-Nekkerspoel is er nog zo eentje. 4 treinen per uur per richting (excl enkele P-treinen) en telkens uit het raam gaan hangen om op ye olde manier het vertrek te krijgen.

260689
Berichten: 2216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door 260689 » 07 dec 2017, 02:59

Davy schreef:
05 dec 2017, 21:04
Iemand ook een idee met wat voor materieel de P-trein op zondag van Aarlen naar Luik-Paleis gaat gereden worden?
M’n rijd leeg van Rochefort-Jemelle naar Arlon, vandaar als reguliere naar Luik-Paleis L162-L43-L37A-L34. Om daarachter los naar Rochefort-Jemelle te rijden. Het materiaal is 2x3 Desiro.

Davy
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy » 07 dec 2017, 07:59

Dat wordt een gezellig ritje zo, meer dan 2 uur in een Desiro. Kan je de week gelijk met rugpijn starten.

Terminus
Berichten: 746
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Terminus » 09 dec 2017, 20:44

Deze middag eerst 3 klassiekjes en vervolgens 2 MW 41 zien passeren op lijn 53 richting Mechelen/Leuven. Waarschijnlijk op weg naar hun startplaats voor het nieuwe transportplan.

260689
Berichten: 2216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door 260689 » 09 dec 2017, 23:16

Terminus schreef:
09 dec 2017, 20:44
Deze middag eerst 3 klassiekjes en vervolgens 2 MW 41 zien passeren op lijn 53 richting Mechelen/Leuven. Waarschijnlijk op weg naar hun startplaats voor het nieuwe transportplan.
Die 3x2 kwamen van Kortrijk en waren bestemd voor Leuven.

ov_wijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2016, 08:15

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ov_wijzer » 10 dec 2017, 08:34

Worden die in park gezet in Leuven?

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3779
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve » 10 dec 2017, 12:53

Materieelgewijs alvast heel weinig verrassingen gezien op deze eerste zondag tijdens een uurtje observeren in Brussel-Noord, het gebrek aan verrassingen is eigenlijk de grootste verrassing voor mij. Wat heb ik gezien:

- Blankenberge - Genk (1509,1533) rijdt met exact dezelfde M6-stammen als voorheen, met een 19 zowel in het midden als voor-/achteraan. Is dit tijdelijk of zal dit zo blijven? Zouden er nog MS96-stammen tussen zitten?

- Luchthaven - Knokke (en de gekoppelde Luchthaven - Oostende) lijkt ook dezelfde bonte verzameling als voorheen te zijn, met de meeste treinen die 2x MS96 tellen (2832, 2308), maar ook 9 M6'en (2810) of 2x MS80 (2334 - van deze laatste niet 100% zeker). Ook hier vraag ik me af hoe definitief die samenstellingen zijn... maar alvast die treinen met 2x MS96 of 2x MS80 (en misschien zelfs één enkel motorstel op bepaalde tijdstippen) lijken me op drukke dagen ruim onvoldoende en ook totaal niet in verhouding met de lange stammen naar Blankenberge (10 M6) en Oostende (12 I11/I10) die verder de dienst uitmaken op Brussel - Brugge.

- Van en naar Luxemburg lijkt er helemaal niets veranderd te zijn, beide treinen die ik heb zien passeren (2111, 2131) reden met hun gebruikelijke MS96. Wanneer vindt daar de verwachte big bang plaats?

- Op Landen - De Panne vraag ik me af of er überhaupt nog MS96 overschieten, allebei de treinen waren met MS80... voor de 3608 was dat al zo (vandaag wel 2x ipv 1x vroeger) maar op de 3634 reed er voorheen 1x MS96, nu 1x MS80.

- Op Charleroi - Antwerpen maakt MS08 nog steeds de dienst uit, op Binche - Antwerpen klassiekjes en MS75. 3332 was wel met 3x ipv 2x klassiek en dat was bepaald geen overbodige luxe, de trein zat goed vol.

Tram44
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Tram44 » 10 dec 2017, 13:34

Op de S5 rijdt in het weekend één Desiro. Bij de NMBS zouden ze ook graag op weekdagen Desiro's willen maar in de spits is één stel te weinig en een gekoppeld stel past niet aan de perrons in o.a. Haren en Meiser.

jan_olieslagers
Berichten: 951
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door jan_olieslagers » 10 dec 2017, 13:41

De huidige dubbele duikbril is voor Haren ook al te lang.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3779
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve » 10 dec 2017, 13:49

Bij mijn weten wel een absolute premiere dat de volledige verbinding Halle - Mechelen nu met MS08 gedaan wordt. Met de S4, de IC naar Charleroi en de vroegere CR Aalst - Schuman - Halle is of was er overal al wel MS08 te zien met reizigers, maar de doorgaande verbindingen (huidige S5/S7) waren tot nu toe steeds het exclusieve terrein van de MS86.

rvdborgt
Berichten: 2585
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt » 10 dec 2017, 16:38

Tram44 schreef:
10 dec 2017, 13:34
Op de S5 rijdt in het weekend één Desiro. Bij de NMBS zouden ze ook graag op weekdagen Desiro's willen maar in de spits is één stel te weinig en een gekoppeld stel past niet aan de perrons in o.a. Haren en Meiser.
In feite moet dat tot een overbelastverklaring van deze stations leiden. Of zijn er al concrete plannen om de perrons te verlengen?

Groetjes,
Rian

jan_olieslagers
Berichten: 951
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door jan_olieslagers » 10 dec 2017, 17:16

Het lijkt weinig zinnig om in Haren de perrons te verlengen, zoveel reizigers zijn er daar niet dus is de investering niet verantwoord, of toch zeker niet dringend. Een voordeel van Desiro's: daarvan kan de treinbegeleider bepalen welke deuren er opengaan en welke niet. Dus die zouden daar echt wel meerwaarde hebben, in mijn (weinig-deskundige) waarneming.

Meiser is een ander paar mouwen, dat is een van de drukkere haltes op lijn 26. Maar het lijkt me niet zo eenvoudig om daar de perrons te verlengen, ik denk niet dat er plaats beschikbaar is.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

260689
Berichten: 2216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door 260689 » 10 dec 2017, 19:33

ov_wijzer schreef:
10 dec 2017, 08:34
Worden die in park gezet in Leuven?
Die zullen gebruikt worden voor reguliere treinen te verzekeren.

Plaats reactie