BENELUX
Re: BENELUX
Niet alleen Noorderkempen mist in dat document... ook Antwerpen-Berchem wordt in zuidelijke richting niet genoemd!
Re: BENELUX
Ook in zuidelijke richting bedraagt de stilstand in Ant-C wel 8 minuten zogezegd. Er klopt dus wel meer niet aan die tabel.
Re: BENELUX
Het was weer eens zover, de BENELUX stond 40 minuten zijn wortel te schieten in de NZV. Aangezien er een koker was afgesloten kan je wel raden dat dat leidde tot een zeer ongelukkige situatie, zijn er nog steeds problemen met de parkeerrem?
Re: BENELUX
https://www.treinreiziger.nl/ic-brussel ... goedkoper/
Het nieuwe tariefsysteem is wel tamelijk bizar te noemen. De Thalys lijkt haast een aantrekkelijk alternatief voor in de weekenden (sneller en meer comfort)!. Grote vraagtekens zijn nog wat het gaat kosten als je 100% NS vrij hebt en wat een kaartje Noorderkempen/Brecht - Breda gaat kosten.
Het nieuwe tariefsysteem is wel tamelijk bizar te noemen. De Thalys lijkt haast een aantrekkelijk alternatief voor in de weekenden (sneller en meer comfort)!. Grote vraagtekens zijn nog wat het gaat kosten als je 100% NS vrij hebt en wat een kaartje Noorderkempen/Brecht - Breda gaat kosten.
Re: BENELUX
Noorderkempen - Hazeldonk (grens) wordt 5 euro, Noorderkempen - Breda 9 euro vol tarief.
Re: BENELUX
Noorderkempen-Breda, 28km, 9€, 0,32€ per km.
Lokeren-Gent 28km, 4,70€, 0,17€ per km.
Het zoveelste bewijs dat het eengemaakte Europa alleen bestaat voor automobilisten.
Re: BENELUX
Het is zelfs nog straffer volgens de bijlage hier: 9,40 euro vol tarief, 9 euro met vroegboekkorting door de week en 11 (!) euro met vroegboekkorting in het weekend ...
Re: BENELUX
Je kan echt niet verwachten dat een traject over een dure HSL evenveel kost als dat over een klassieke spoorweg, dat zou echt alle logica tarten.
Re: BENELUX
28km op 17 min. = 99,88 km/h.een traject over een dure HSL
Ik ben niet onder de indruk.
Re: BENELUX
Het is 26 tariefkm dus de werkelijke afstand zal niet hoger zijn dan dat. Dus 91,76 km/h.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Een vroegboektarief dat hoger ligt dan het standaardtarief? Wat voor spul hebben die jongens en meisjes van NS en NMBS gerookt, dat wil ik ook!
Re: BENELUX
Schitterend hoe we worden opgescheept met een nieuwe IC waar je fors meer moet voor betalen, de snelheidswinsten beperkt en het materieel niet moderner wordt...
Re: BENELUX
Met dat tariefsysteem zie ik veel mensen de auto pakken naar Noorderkempen...
Mijn gevoel zegt ook dat tijdens de week reizigers uit de ruime regio Roosendaal met de auto naar Essen zullen rijden, en dat de varkentjes drukker zullen worden.
Mag je trouwens met die Benelux vanaf Noorderkempen gewoon met Go/Railpass reizen?
Mijn gevoel zegt ook dat tijdens de week reizigers uit de ruime regio Roosendaal met de auto naar Essen zullen rijden, en dat de varkentjes drukker zullen worden.
Mag je trouwens met die Benelux vanaf Noorderkempen gewoon met Go/Railpass reizen?
Re: BENELUX
Het is niet de snelheid die telt maar het feit dat die dure sporen gebruikt worden.
Dat klopt uiteraard, maar de NMBS moet er wel meer voor betalen aan Infrabel. Door de centrale ligging in het net is het echter niet mogelijk meer te vragen aan de klanten. Maar moest het wel kunnen zou de NMBS het volgens mij wel doen.