Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4003
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 07 nov 2018, 21:07

groentje schreef:
07 nov 2018, 20:38
Davy schreef:
07 nov 2018, 20:01
Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?


traxie
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38

Re: Modernisering Breaks

Bericht door traxie » 07 nov 2018, 22:04

Steve schreef:
groentje schreef:
07 nov 2018, 20:38
Davy schreef:
07 nov 2018, 20:01
Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?
Ik dacht dat het enkel die van Hasselt waren en niet die van Luik ivm taal issues.

FLV-FGSP
Berichten: 1458
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Modernisering Breaks

Bericht door FLV-FGSP » 07 nov 2018, 22:05

De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.

Infrabel leek nog niet in de mood voor een knip in Luik - maar mogelijks is dat niet de laatste stand van zaken.

spurt2244
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 » 07 nov 2018, 22:18

Eric0641 schreef:
07 nov 2018, 12:55
spurt2244 schreef:
07 nov 2018, 12:42
NMBS is aan het kijken of ze de dienst tijdelijk moeten knippen in Visé.
Vernieuwde Breaks hebben nog geen toelating voor Nederland.

Groeten uit Nederland.
Dat is schijnt het van de baan. De kans is wel reeel dat de dienst in Luik terminus is.
Ja dat is ook nog een optie. uiteindelijk hoop ik dat Arriva gaat rijden in de loop van 2019.

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3550
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Asterix » 08 nov 2018, 08:30

FLV-FGSP schreef:
07 nov 2018, 22:05
De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.
Heeft het gezond verstand dan toch gezegevierd? Vroeger moesten en zouden het Franstaligen zijn op die lijn.

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 5939
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje » 08 nov 2018, 13:03

Als je trein een paar keer is moeten blijven staan na een controle in Maastricht...

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4003
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 08 nov 2018, 13:54

En wat dan in het weekend, als de trein tot Luik beperkt is? Gaan die TB's van Hasselt dan speciaal naar Luik?

spurt2244
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 » 09 nov 2018, 18:43

Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.

Rww
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Rww » 09 nov 2018, 19:58

spurt2244 schreef:
09 nov 2018, 18:43
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs

spurt2244
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 » 09 nov 2018, 20:37

Trekt Nederland die ontheffing in of zoiets. ik denk dat Nederland gewoon op zoek is om nu België dwars te kunnen zitten.

Eric0641
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 10 nov 2018, 18:44

Rww schreef:
09 nov 2018, 19:58
spurt2244 schreef:
09 nov 2018, 18:43
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Eimai
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai » 10 nov 2018, 19:15

Eric0641 schreef:
10 nov 2018, 18:44
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?

Eric0641
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 10 nov 2018, 19:28

Eimai schreef:
10 nov 2018, 19:15
Eric0641 schreef:
10 nov 2018, 18:44
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?
Daar word geen onderscheid tussen gemaakt. Tevens mag er ook maar 1x per uur een onbeveiligde trein rijden.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8996
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek » 10 nov 2018, 19:31

spurt2244 schreef:
09 nov 2018, 18:43
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.

Eric0641
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 10 nov 2018, 19:37

Shrek schreef:
10 nov 2018, 19:31
spurt2244 schreef:
09 nov 2018, 18:43
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Eens, maar daar heeft niemand nu gehoor aan. Is er beveiliging nee. 1ste station en klaar. Maakt niet uit wat er in het verleden aangeboden is.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie