Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
HVHTB
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HVHTB » 28 dec 2018, 20:08

Ducktape schreef:
27 dec 2018, 17:11
TBL1+ zit verwerkt in de ETCS computer en schermen. Elk stel dat dus met ETCS buiten rijdt heeft ook TBL1+ uiteraard, anders zouden ze enkel op ETCS lijntjes mogen rijden.
Volgens de regelgeving zouden treinen in België wel met ETCS en zonder TBL1+ mogen rijden. Op niet-ETCS-lijnen rijden ze dan op Memor. Enkel op ETCS-lijnen worden de krokodillen van Memor verwijderd.


Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20370
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven » 28 dec 2018, 22:56

Maar in etcs is er bij geen enkel systeem nog memor voorzien. De laatste die het nog echt gebruikte in zijn etcs module was de Traxx.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9032
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek » 28 dec 2018, 23:26

Steven schreef:Maar in etcs is er bij geen enkel systeem nog memor voorzien. De laatste die het nog echt gebruikte in zijn etcs module was de Traxx.
Thalys met zen TBL2 gebruikt ook memor buiten de ETCS-zone.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20370
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven » 29 dec 2018, 11:24

Goh ja op Thalys zit inderdaad een memor maar die zit eigenlijk geïntegreerd in andere delen. De gele lamp leent die al van de KVB. Op de Traxx was de memor echt nog met een afzonderlijke lamp, deze werd zelfs verwijderd toen het enkel nog tbl1+ werd in combinatie met etcs. Binnen het etcs scherm vind je enkel nog de test functie terug van de memor waar je beter afblijft.

Davy
Berichten: 306
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy » 06 jan 2019, 11:28

IC2811 heeft vandaag een oude Break mee.

GregTrainz
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz » 08 jan 2019, 07:47

Vandaag rijdt ook de 5357 met MS66, gisteren was dat nog een break, misschien is er dus al een tweede break vervangen...

Eric0641
Berichten: 227
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 08 jan 2019, 10:06

GregTrainz schreef:
08 jan 2019, 07:47
Vandaag rijdt ook de 5357 met MS66, gisteren was dat nog een break, misschien is er dus al een tweede break vervangen...
Ik heb na horen zeggen gehoord dat de toelating op het baanvak Maastricht vise voor de break is ingetrokken en nu volledig met klassiek word gereden. Echter wil ik dit eerst zien als geloven.
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Davy
Berichten: 306
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy » 10 jan 2019, 15:53

Vandaag rijdt er nog 1 omloop met een Break tussen Hasselt en Maastricht, de andere 3 omlopen met een Klassiekje.

Matthias
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Matthias » 12 jan 2019, 00:16

Op de Ic luik-quiévrain rijdt er in één van de samenstellingen met 4 breaks ook nog 1 oude mee.

Plaats reactie