Je schrijft in je bericht tot 2x "richting Gent". Richting Gent is de juiste volgorde: aankondigingsbord 90 -> GrGV (of Gr indien reisweg richting spoor 10+) -> Proefkrokodil -> Oorsprongsbord -> GrGH -> inritsein FGSP. Vreemd dat je dan plots over de andere richting begint. Ik ken heus wel het verschil tussen GrGV en GrGH.fabke schreef: ↑02 dec 2019, 18:50GrGH zekerHLE 2302 schreef: ↑02 dec 2019, 09:44Ook GrGV aan de aankondiging van 90 daar.fabke schreef: ↑01 dec 2019, 22:08 Richting Gent moet men meerdere malen kort na elkaar "punten" , als men dit vergeet of te laat doet volgt het leeglopen van de LAR dus een noodremming. Op dat stuk tussen De Pinte en Gent Sint Pieters mag men max 160 rijden (refertesnelheid) , net voor Gent krijg je een GrGH sein dus punten , een snelheidsvermindering naar 90 , meer dan 50km/u verschil tov die 160 , dus punten en nog eens die proefkrokodil , niet eenvoudig voor bvb een beginnend treinbestuurder dus dit zou wel eens de reden kunnen zijn. De MW41's met ETCS hebben ook wel eens problemen wat resulteert in een remming of wat uiteraard ook nog kan is een slechte handeling met de AW pedaal.
In uw geval , van Gent naar Kortrijk , ligt ook een proefkrokodil waar men moet "punten" , dit zou dus wel eens de reden kunnen zijn
Een proefkrokodil is lager opgesteld dan de gewone krokodillen en test of de metalen (voel)borstels onder de trein nog voldoende lang zijn , her en der zijn deze terug te vinden , oa ook op de lijn 89 , op/afwaarts van Zottegem
Na die (nood)remming moet de LAR weer volledig gevoed worden tot 5bar wat enkele minuten in beslag kan nemen alvorens men terug kan vertrekken.
Bruusk remmen en kort daarop weer vertrekken van treinen
Re: Bruusk remmen en kort daarop weer vertrekken van treinen
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Bruusk remmen en kort daarop weer vertrekken van treinen
Dat je een aantal keer moet punten tussen De Pinte en Gent Sint-pieters is waar. Maar dit is al zeer lang zo.
De conclusie is dat we niet weten wat er op de paar desbetreffende treinen misliep en we dus ook niets zinnig kunnen zeggen over de oorzaak.
De conclusie is dat we niet weten wat er op de paar desbetreffende treinen misliep en we dus ook niets zinnig kunnen zeggen over de oorzaak.