Hello Belgium

Alles over reizigerstreinen in België.
Adler

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler » 16 sep 2020, 19:59

Dit staat op de website van de NMBS (blijkbaar gaat het niet enkel over null voornamen, maar ook over achternamen en geboortedatums) :

Door een tijdelijk technisch probleem bij de gegevensoverdracht, is het mogelijk dat bepaalde gegevens op je Hello Belgium Railpass onvolledig of gedeeltelijk onjuist zijn. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Het kan hierbij gaan om een deel van je achternaam dat ontbreekt, je voornaam (ontbreekt of is vervangen door NULL) of een deel van je geboortedatum.

Geen paniek, je Hello Belgium Railpass blijft geldig en je kan er gewoon mee reizen. Je hoeft geen verdere actie te ondernemen. Bied gewoon je identiteitskaart of verblijfsvergunning aan bij de controle aan boord van de trein. De treinbegeleider is op de hoogte van het probleem voor de betrokken personen.

jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers » 16 sep 2020, 20:51

Dat vind ik dan weer best netjes: als men dan toch in de fout is gegaan - en dat overkomt eenieder toch al wel eens - dan kan men dat maar beter ruiterlijk toegeven. Alleen moet het niet al te dikwijls gebeuren.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Papanero

Bericht door Papanero » 17 sep 2020, 15:10

Ik heb intussen navraag gedaan bij de stand HELLO BELGIUM in het Zuidstation. Een brave ziel heeft mij daar het telefoonnummer 02 300 15 15 op een papiertje genoteerd, zo hoefde ik niet coronaproof een foto van de stand te maken.

Op dat nummer werd ik vrij snel geholpen door een andere brave ziel, die vervolgens aan zijn chef ging uitleggen dat ik mijn aanvraag heb gedaan op 31/8, een bevestigingsmail heb gekregen op 3/9 en daarna niets meer heb gehoord of ontvangen.

Na 2 minuten kwam hij weer aan de lijn en zei dat hij alles opnieuw moest noteren. Dus rijksregisternummer, voornaam, naam, straat, huisnummer, postbusnummer, postcode, gemeente, telefoonnummer, e-mailadres en (als strikvraag) mijn geboortedatum.

Ondanks de bevestigingsmail van 3/9 vond hij geen aanwijzing dat mijn railpass zou verstuurd zijn. Maar nu zou het in orde zijn en als mijn railpass er over 10 werkdagen nog niet is mag ik nog eens terugbellen.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

Adler

Bericht door Adler » 22 sep 2020, 18:40

Er zijn al 2,3 miljoen aanvragen gebeurd, goed voor 27,6 miljoen gratis ritten.

Plaats reactie