Dit onderwerp is al tien jaar ontspoord zie ik . Vanaf bericht 2 om precies te zijn. Het heeft hier dus nooit echt over kleine of grotere aanpassingen van rollend materieel gegaan. Iemand een suggestie voor een betere titel?
Steven schreef: ↑06 nov 2021, 23:45
Dit onderwerp is al tien jaar ontspoord zie ik . Vanaf bericht 2 om precies te zijn. Het heeft hier dus nooit echt over kleine of grotere aanpassingen van rollend materieel gegaan. Iemand een suggestie voor een betere titel?
Iets als "werken: omleidingsroutes reizigerstreinen"?
Word dit weekend de Benelux omgeleid langs lijn 36,35 en lijn 16?
Lukas
Zoals Rian al schreef al schreef: hier een voorbeeld:
Nog ter info: Enkel de Benelux verzorgt de verbinding Antwerpen - Luchthaven.
De "Hasselt-reeks" rijdt non-stop Berchem-Leuven. Dus wel grote werken ergens op L25.
Dit weekend rijdt de Benelux nog eens langs de korte weg. Ik had bijna geschreven de snelste weg maar dan had hij over L25 moeten gaan, nu is het (vooral) L27.
Ik zie dat de treinen de S51 Gesplitst zijn.
Een deel rijdt enkel Ronse - De Pinte.
Dit terwijl het overige verkeer wel normaal rijdt.
Iemand enig idee? Werken op het traject?
er zijn werken op L50A tussen Brugge en Gent, hierdoor rijden de IC01 en IC03 om via L66, L73 en L75, hierdoor ontstaan er wss capaciteitsproblemen vanaf De Pinte als je ook de L uit Kortrijk en de IC04 en IC29 meerekent, op zijn minst om dat uur.
De IC02 en IC23A zijn beiden beperkt tot Gent-Sint-Pieters en de L naar Zeebrugge-Strand is vervangen door een bus tussen Gent en Brugge, er ook een IC-bus rijdt tussen Gent, Aalter en Brugge
ik zet het hier maar:
ik denk, ik herhaal ik denk, dat er ene is vergeten te stoppen vanmorgen in Mortsel Oude God.
Rond 8:20 reed een M5 stam in volle vaart door Oude God naar Mechelen. Ik dacht: vreemd. M5 stammen worden enkel ingezet op de stopppers in Oude God, niet op de snelle IC s naar Brussel en verder. Wat leert de site: de volgende IC naar Charleroi heeft er een extra stop gemaakt. Zie picture. Is mijn redenering juist of zit ik er compleet naast, dan graag meer info over die M5.
ostbahnhof schreef: ↑07 jan 2022, 09:23
ik zet het hier maar:
ik denk, ik herhaal ik denk, dat er ene is vergeten te stoppen vanmorgen in Mortsel Oude God.
Rond 8:20 reed een M5 stam in volle vaart door Oude God naar Mechelen. Ik dacht: vreemd. M5 stammen worden enkel ingezet op de stopppers in Oude God, niet op de snelle IC s naar Brussel en verder. Wat leert de site: de volgende IC naar Charleroi heeft er een extra stop gemaakt. Zie picture. Is mijn redenering juist of zit ik er compleet naast, dan graag meer info over die M5.
Kan natuurlijk gebeuren. Ik veronderstel dat de bestuurders in kwestie ook rijden op de andere IC's die er niét stoppen (de beide naar Charleroi of die naar de luchthaven en Hasselt) en dan kan een automatisme al eens spelen.