Alleen jammer van die ramen met dwarsbalk, blijkbaar niet meer om de 2 ramen maar in elk raam als de benedenverdieping hetzelfde is als boven.260689 schreef:Groene display's zitten erin. is wel heel mooi gedaan
Modernisering M5
Re: Modernisering M5
Re: Modernisering M5
de M5 heeft altijd 1 kant gehad waar alle ramen open konden hoor, niet te snel oordelen dus en afwachten tot je ze in het echt ziet.
Re: Modernisering M5
De inrichting van een M6, met de rij-eigenschappen van een M5 (die zeeeeeeer goed zijn), wat kan men zich nog meer wensen?
AM80
AM80
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Modernisering M5
hopelijk kunnen de ramen niet meer open
anders kan gelijk weer heel de bovenverdieping onder water lopen als het regent en het raam open staat
anders kan gelijk weer heel de bovenverdieping onder water lopen als het regent en het raam open staat
Re: Modernisering M5
de ramen kunnen zeker open, het zijn echter kantelraampjes geworden ipv schuifraampjes (of hoe je die vorige versie ook wil noemen)
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Modernisering M5
Na modernisering heb je wel 2 reeksen rijtuigen die (bijna) identiek zijn, (bijna) geen verschil meer tussen M6 en M5.
De diensten van de M5 zullen nu vervangen worden door M6.
De diensten van de M5 zullen nu vervangen worden door M6.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Modernisering M5
De enige dienst die ik volwaardig heb weten vervangen op die manier is de IC trein brussel turnhout die heden normaal allemaal met M6 trek duw zouden moeten zijn ipv M5Treinenman schreef: De diensten van de M5 zullen nu vervangen worden door M6.
Re: Modernisering M5
nochtans staan er op verschillende dienstfiche's van TBG's dat er met M5 Antwerpen-Turnhout-Brussel gedaan word.Steven schreef:De enige dienst die ik volwaardig heb weten vervangen op die manier is de IC trein brussel turnhout die heden normaal allemaal met M6 trek duw zouden moeten zijn ipv M5Treinenman schreef: De diensten van de M5 zullen nu vervangen worden door M6.
Re: Modernisering M5
NMBS trekt 85,7 miljoen euro uit om oude treinen te moderniseren
De NMBS renoveert 130 oude dubbeldekrijtuigen. De ingreep kost 85,7 miljoen euro. De renovatie-operatie werd al in 2005 aangekondigd. Het gaat om de modernisering van 130 bordeauxkleurige M5-dubbeldekrijtuigen. Die "verouderde" treinstellen worden ingericht naar het voorbeeld van de modernere M6-dubbeldekrijtuigen. De operatie kadert in de inspanningen van de NMBS om de reizigersgroei op te vangen en om het comfort op de treinen te vergroten.
De totale renovatie van de 130 rijtuigen kost zo'n 85,7 miljoen euro of 650.000 à 700.000 euro per rijtuig. Dat maakt de renovatie volgens de NMBS goedkoper dan het aankopen van nieuwe rijtuigen. Een nieuw M6-rijtuig kost namelijk 2,5 à 3 miljoen euro. In de lente van 2009 wordt de eerste gerenoveerde M5 ingezet. De modernisering zou in 2011 moeten afgerond zijn. (belga/dea)
20/12/08 12u54
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eren.dhtml
De NMBS renoveert 130 oude dubbeldekrijtuigen. De ingreep kost 85,7 miljoen euro. De renovatie-operatie werd al in 2005 aangekondigd. Het gaat om de modernisering van 130 bordeauxkleurige M5-dubbeldekrijtuigen. Die "verouderde" treinstellen worden ingericht naar het voorbeeld van de modernere M6-dubbeldekrijtuigen. De operatie kadert in de inspanningen van de NMBS om de reizigersgroei op te vangen en om het comfort op de treinen te vergroten.
De totale renovatie van de 130 rijtuigen kost zo'n 85,7 miljoen euro of 650.000 à 700.000 euro per rijtuig. Dat maakt de renovatie volgens de NMBS goedkoper dan het aankopen van nieuwe rijtuigen. Een nieuw M6-rijtuig kost namelijk 2,5 à 3 miljoen euro. In de lente van 2009 wordt de eerste gerenoveerde M5 ingezet. De modernisering zou in 2011 moeten afgerond zijn. (belga/dea)
20/12/08 12u54
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eren.dhtml
Re: Modernisering M5
Er rijdt in ieder geval een ram M6'en de hele dag door, en naar verluidt zou die de ram M5'en vervangen hebben (die zit nu op Antwerpen - Brussel denk ik).260689 schreef:nochtans staan er op verschillende dienstfiche's van TBG's dat er met M5 Antwerpen-Turnhout-Brussel gedaan word.Steven schreef:De enige dienst die ik volwaardig heb weten vervangen op die manier is de IC trein brussel turnhout die heden normaal allemaal met M6 trek duw zouden moeten zijn ipv M5Treinenman schreef: De diensten van de M5 zullen nu vervangen worden door M6.
Die M6'en zijn trouwens wel leuk, want tzijn er maar 5, dus met een 27 ervoor rijden die echt leuk (snel optrekken, heel rustig en aangenaam).
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Modernisering M5
Ik heb de nieuwsuitzending nog eens herbekeken en daarin kan je zien dat het alle ramen zijn, voor zij die het wensen te herbekijken vtm nieuws : uitzending van 19 december omstreeks 31min20. (dit kan je ook via pc herbekijken). De dwarsbalk is iets lager dan de bovenkant van de zitstoel.Steven schreef:de M5 heeft altijd 1 kant gehad waar alle ramen open konden hoor, niet te snel oordelen dus en afwachten tot je ze in het echt ziet.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Modernisering M5
De treinen van Turnhout naar Antwerpen-C en Turnhout - Brussel zijn gewoonlijk breaks.
Op weekdagen op bepaalde uren M5, (tijdens piekuren M6 voor enkele treinen van en naar Brussel), in de dienstregeling staat dat ook enkele treinen tussen Antwerpen en Turnhout gedaan worden met M5. Hier zal nu tijdelijk M6 rijden tot de M5 vernieuwd zijn gezien de eerste vernieuwde M5 pas in de lente van 2009 zal rijden.
Dus daarom vind ik nog nergens foto's van vernieuwde M5 rijtuigen in dienst.
Op weekdagen op bepaalde uren M5, (tijdens piekuren M6 voor enkele treinen van en naar Brussel), in de dienstregeling staat dat ook enkele treinen tussen Antwerpen en Turnhout gedaan worden met M5. Hier zal nu tijdelijk M6 rijden tot de M5 vernieuwd zijn gezien de eerste vernieuwde M5 pas in de lente van 2009 zal rijden.
Dus daarom vind ik nog nergens foto's van vernieuwde M5 rijtuigen in dienst.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Modernisering M5
In de Waalse Connect van enkele maanden geleden stonden foto's van de buitenkant, niks speciaals, gewoon de NMBS kleuren zoals bij de M6'enTrainzDr3ver schreef:Ziet er mooi uit en lijkt inderdaad erg veel op een M6
Toevallig geen foto's van de buitenkant?