maar het blijven enkele deuren, die zijn beter te vergrendelen dan deuren van een M6 en dan nog rekening houden met de max snelheid van 300KM/U van kruisende treinen (niet met de 200 van de trein zelf)K V B schreef:Dat valt nog wel mee. Bij de IC2000 is de deur breed genoeg dat er twee personen tegelijkertijd kunnen instappen. Met twee deuren per kant betekent dit een grotere instapcapaciteit dan I11...Steven schreef: Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
Modernisering M5
Re: Modernisering M5
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Modernisering M5
Robin schreef dit al op 19 december en het lijkt me inderdaad het beste herkenningspunt aan de buitenzijde: de bovenverdieping heeft schuinstaande maar op zich geheel vlakke ramen. Zonder knik erin zoals M6 die heeft.Robin schreef:de nieuwe M5 die hebben geen afgeronde ramen vanboven, dan moeten ze de kast aanpassen wat ze dus niet gaan doen.
Oftewel: de knik in de zijwand zit bij M5 (ongewijzigd) ONDER de ramen van de bovenverdieping.
Zie maar op de interieurfoto's op pagina 2 van dit topic.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Modernisering M5
Die trein op de foto van december was inderdaad een M6, heb die daarstraks (11u) zien rijden richting Turnhout, voorheen was dit M5. De stuurstand was die van M6. Volgens OP DE BAAN oktober 2008 zouden de eerste gemoderniseerde M5 al van 14 december 2008 rijden, dus dat was fout.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Modernisering M5
Het eerste ( of 1 van de eerste) gemoderniseerde M5 rijtuig is toegekomen in Mechelen . Staat mooi weggestopt in een proefbox voor hoogspanningsproeven .
Zeer mooi resultaat , mooie afwerking , mooie ramen , enz.
op de bouwplaat aan de trappen staat (Bombardier)
Interieur alla M6 , juist de trappen binnen zijn mooi afgewerkt met glazen wand.
Zeer mooi resultaat , mooie afwerking , mooie ramen , enz.
op de bouwplaat aan de trappen staat (Bombardier)
Interieur alla M6 , juist de trappen binnen zijn mooi afgewerkt met glazen wand.
Re: Modernisering M5
kon je dat vanmorgen niet zeggen dan kon ik ook gaan zienpoyaud schreef:Het eerste ( of 1 van de eerste) gemoderniseerde M5 rijtuig is toegekomen in Mechelen . Staat mooi weggestopt in een proefbox voor hoogspanningsproeven .
Zeer mooi resultaat , mooie afwerking , mooie ramen , enz.
op de bouwplaat aan de trappen staat (Bombardier)
Interieur alla M6 , juist de trappen binnen zijn mooi afgewerkt met glazen wand.
Re: Modernisering M5
Ben ik nu zo mis, of stond hier eergisteren nog een post van Robin dat hij foto's had en ze "morgen" (-> gisteren dus) zou online zetten?
Of is het u van hogerhand verboden ?
Of is het u van hogerhand verboden ?
Re: Modernisering M5
Hallo,
Na reeds lang "lezer" geweest te zijn op dit forum, heb ik de stap gezet om ook lid te worden. Het treinvirus heeft me gebeten ergens rond mijn 5e of 6e jaar, toen ik mijn allereerste elektrische treintje kreeg en sindsdien heeft het me niet meer los gelaten. Maar ik denk dat dit laatste wel voor iedereen op dit forum geldt
Met mijn allereerste berichtje heb ik een vraag (of misschien al direct een primeur?): rond 14.15u zag ik hier een HLE 13 met een wit dubbeldeks-stuurstandrijtuig voorbij komen (op lijn 53 Leuven-Mechelen, vlak voor de Y Dijlebrug).
Ik dacht eerst aan een M6 (had ook maar vluchtig gekeken), maar vond het wel opvallend dat de deur vooraan wel érg dicht bij de stuurstand stond en dat de vorm van de snuit toch anders (korter en rechter) was dan bij een M6. Even foto's van de 2 types vergeleken en ik kan niet anders zeggen dan dat het een gemoderniseerde M5-stuurstand moet geweest zijn (spijtig genoeg geen foto, op het werk heb ik mijn fototoestel niet bij... ).
Zijn er misschien al/nog testen bezig met deze vernieuwde rijtuigen?
Na reeds lang "lezer" geweest te zijn op dit forum, heb ik de stap gezet om ook lid te worden. Het treinvirus heeft me gebeten ergens rond mijn 5e of 6e jaar, toen ik mijn allereerste elektrische treintje kreeg en sindsdien heeft het me niet meer los gelaten. Maar ik denk dat dit laatste wel voor iedereen op dit forum geldt
Met mijn allereerste berichtje heb ik een vraag (of misschien al direct een primeur?): rond 14.15u zag ik hier een HLE 13 met een wit dubbeldeks-stuurstandrijtuig voorbij komen (op lijn 53 Leuven-Mechelen, vlak voor de Y Dijlebrug).
Ik dacht eerst aan een M6 (had ook maar vluchtig gekeken), maar vond het wel opvallend dat de deur vooraan wel érg dicht bij de stuurstand stond en dat de vorm van de snuit toch anders (korter en rechter) was dan bij een M6. Even foto's van de 2 types vergeleken en ik kan niet anders zeggen dan dat het een gemoderniseerde M5-stuurstand moet geweest zijn (spijtig genoeg geen foto, op het werk heb ik mijn fototoestel niet bij... ).
Zijn er misschien al/nog testen bezig met deze vernieuwde rijtuigen?
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Re: Modernisering M5
Dat kan een korte proef zijn, de lijn 53 gaat langs mechelen (waar ook de CW is), al worden de rijtuigen normaal in Cuesmes onderworpen aan hun renovatie.
Re: Modernisering M5
Zou kunnen , want deze week stond er een gemoderniseerd stuurstand M5 in de cw.
Daar zouden normaal de stuurrijtuigen ook van airco worden voorzien.
Daar zouden normaal de stuurrijtuigen ook van airco worden voorzien.