Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Heeft er mee te maken , maar dan zou je denken dat de RIK (tussentijdse revisie) volledig stopt , wat nu niet het geval is . Zo komt op 02/02 329 binnen voor RIK .
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)
Re: Modernisering Breaks
dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?poyaud schreef: 304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
een RIK is geen grote revisie of modernisering zoals hier bedoeld, zover ik weet.
Re: Modernisering Breaks
neen, morgen komt er een herstelde/gecontroleerde/tiptop in orde oude break buitenHLE 2302 schreef: dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?
Re: Modernisering Breaks
Airco, en voor de rest geen idee.Stevie Wonder schreef:Weet er iemand of er aan de stuurpost wijzigingen zijn? enzo ja welke?
Re: Modernisering Breaks
langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Wat zou men aan de besturing moeten veranderen, die dingen rijden toch perfect? Het enige waarvan ik weet dat technisch veranderd wordt, zijn de grote schakelaars boven de voorruiten van de tbn, deze worden vervangen door ietwat kleinere meer hanteerbare exemplaren.HLE 2302 schreef:langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
Re: Modernisering Breaks
eventueel de besturing samenvoegen, dat het is gelijk een sprinter, AM96, mw 41 ...13'erke schreef:Wat zou men aan de besturing moeten veranderen, die dingen rijden toch perfect? Het enige waarvan ik weet dat technisch veranderd wordt, zijn de grote schakelaars boven de voorruiten van de tbn, deze worden vervangen door ietwat kleinere meer hanteerbare exemplaren.HLE 2302 schreef:langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
HLE 2302 schreef:
dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?
Staat in bovenste post , tussentijdse revisie
Re: Modernisering Breaks
Salut poyaud,poyaud schreef:Heeft er mee te maken , maar dan zou je denken dat de RIK (tussentijdse revisie) volledig stopt , wat nu niet het geval is . Zo komt op 02/02 329 binnen voor RIK .
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)
Een kleine vraag over die breaks die in Mechelen staan.
De volgende rijtuigen uit de Breaks zijn nog niet in dienst terug gekomen na hun ongeval.
- 3211 (in herstelling - zie boven) - ongeval in Luik
- 2 rijtuigen van de eerste 412 (4123 en de tussen rijtuig) - ongeval in Sclaigneaux in 1997. Zijn deze nog in Mechelen ?
- is de 429 ook daar in Mechelen ? Is er een beslissing over wat er gebeurd ? Herstelling van de 4291 of niet ? De twee andere rijtuigen van die 429 kunnen ook gebruiken voor een andere break (321?)
Is het mogelijk ook te weten welk Cityrail op het ogenblik in Mechelen zijn voor modernisering ?
Heel bedankt
A+
Marcad
Re: Modernisering Breaks
@ Marcad ;
429 staat nog te Kinkempois , maar zou per dieplader naar Mechelen komen (kopkast)
In Mechelen staat 321 (kopkast) binnen voor herstelling , en zal nadien hernummerd worden naar 429.
412 , zijn geen verdere plannen mee en staat als reserve.
CR ;
719 , is op heden gedemonteerd en wordt 988.
Bijna afgewerkt ; 965 , 971 , 963 ,(992 niet zeker)
Groeten.
429 staat nog te Kinkempois , maar zou per dieplader naar Mechelen komen (kopkast)
In Mechelen staat 321 (kopkast) binnen voor herstelling , en zal nadien hernummerd worden naar 429.
412 , zijn geen verdere plannen mee en staat als reserve.
CR ;
719 , is op heden gedemonteerd en wordt 988.
Bijna afgewerkt ; 965 , 971 , 963 ,(992 niet zeker)
Groeten.
Laatst gewijzigd door poyaud op 04 feb 2009, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Modernisering Breaks
Een of andere arbeider die een beetje uitgeschoven is met de slijpschijf?Robin schreef:iemand die weet wat er met dit schaap is gebeurd?
Re: Modernisering Breaks
Salut,
Zie hier een beeld
http://www.belrail.be/F/actua/archives/ ... rash140800
De tweede break (L 5677 Namur-Herstal) is de 366 al hersteld.
Ik denk dat het om de 997(728) gaat en niet de 977 al in dienst .
A+
Marcad
Het gaat om de 321 - ongeval in Luik in august 2000Robin schreef:iemand die weet wat er met dit schaap is gebeurd?
Zie hier een beeld
http://www.belrail.be/F/actua/archives/ ... rash140800
De tweede break (L 5677 Namur-Herstal) is de 366 al hersteld.
Bedankt poyaudpoyaud schreef:Bijna afgewerkt ; 965 , 971 , 977
Ik denk dat het om de 997(728) gaat en niet de 977 al in dienst .
A+
Marcad
Re: Modernisering Breaks
kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...