De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Het is inderdaad een twee standen pedaal, hij is nog vrij groot hoor (heb ik zelf kunnen testen in Berlijn).
Voor een stuurpostfoto kan je ook op mijn site kijken bij de foto's van Innotrans bij Treinen 2008.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door msts.be »

Aaah, mooi om te zien dat ze geen VKM "BE-SNCB" hebben aangebracht, maar Kinkempois daar een mooi stickertje B-(B) gaat opplakken 8)

Wel raar is het remopschrift : 2x SW-GPR (D) [ep] ep NBÜ (dat hendeltje staat voor noodremoverbrugging over de UIC-leiding, maar ik gebruik NBÜ, de gangbare Duitse afkorting). Op de andere normale Duitse Neubauloks is het opschrift meestal KE-GPR-E mZ (D) [ep]. SW zou voor SAB-WABCO staan. Ik kan mij niet inbeelden dat Siemens Knorr heeft buitengegooid als "hofleverancier" van de remapparatuur. :roll: Ook technisch is het helemaal niet correct: 2x een bepaalde rem zou enkel mogen gebruikt worden bij gelede locs, want daar kan een halfloc (meestal) wel solo werken en heb je feitelijk "twee" remsystemen/remcircuits (één voor elke halfloc).

Nuja, de EuroRunners waren allemaal van in het begin al uitgerust met SW-remmen, zie het aanschrift daar maar eens (SW4-GPR-E (D) mZ [ep]). Dus het kan wel zijn dat Siemens langzaam maar zeker voor bepaalde locs andere systemen gaat gebruiken..
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

De 1802 zou van Gisteren 28/02/2009 te Schaarbeek staan.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Accelerat »

treinbruno schreef:ik heb de loc (ben bijna zeker dat het de 18'er was) woensdagochtend gezien in de buurt van munchen :)
Ik zag hem iets duidelijker en ben 100% zeker dat het een HLE18 was. :mrgreen: Nummer ging alleen te snel...
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rvdborgt »

msts.be schreef:Aaah, mooi om te zien dat ze geen VKM "BE-SNCB" hebben aangebracht, maar Kinkempois daar een mooi stickertje B-(B) gaat opplakken 8)
Gelden Europese standaarden dan niet in België?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Staat die lok nu in schaarbeek?, anders rij ik er eventjes naar toe om er wat foto's van te maken...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

Ja de 1802 staat wel binnen onder slot en grendel.
Dinsdag wordt die officieel voorgesteld en dan volgen er testritten.

Grts.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Dan heeft het geen zin om naar schaerbeek te rijden? (Als't geen zin heeft, kan ik beter een uurtje maffen...kom net terug van italie)
Afbeelding
**********************************************************************************************************
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

Neen,denk van niet!
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Denk da'k toch maar effe ga kijken, ben veel te kurieus.... Moe of niet, voor nen trein doede toch alles? :D :D
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Hij staat binnen in de loods, voor er te geraken moet je voorbij een poort met badgesysteem, als je u gaat aanmelden zal je dus moeten kunnen uitleggen wat je er komt doen. Als je geduld hebt tot donderdag tot en met maandag dan kan je hem zien rijden (dan zijn de testritten voorzien).
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Ben daarnet al gaan kijken,had geen geduld meer. een "bigouke" Afbeelding Hij staat in hangar 6... jammer, de poorten waren dicht, en er was niemand, heb dan maar een krakkemikkig niet aan te zien foto'ke getrokken door die plastieken raampjes in de rolpoort... Mischien probeer ik morgen nog eens... En anders Donderdag, want buiten gefotografeerd is toch altijd netter...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 01 mar 2009, 19:05, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
ronny-vdv

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ronny-vdv »

Zou deze lok achteraf nog naar Merelbeke komen ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

ronny-vdv schreef:Zou deze lok achteraf nog naar Merelbeke komen ?
misschien tijdens de testen, maar als onderhoudsplaats wordt kimkempois voorzien :wink:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn D.C. »

Inderdaad, vanaf maart beginnen te testritten (bron van Siemensmedewerker, die ook aanwezig is op die ritten).
Ik heb foto's van de cabine, voor trainsim maar ik weet nie of ik die mag laten zien tot reeks 18 effectief voorgesteld is, ik zal het eens vragen aan die persoon.
Plaats reactie