De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

het is hier dat de 1860 zijn rondjes rijdt :)
Andreas

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Andreas »

Volgens de informatie die ik Van Torsten heb, rijden ze alleen snachts.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

Dat zou mij ten zeerste verbazen,er wordt misschien wel s'nachts gereden maar ook binnen normale diensturen?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Ja morgenochtend om 8u in Ath vertrekt de 1802 voor een testrit... wie komt?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

voor mij is da in het weekend te doen, morgen gewone werkdag en dus geen tijd, net zoals voor vele andere denk ik.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Goh, ik moet pas morgenavond wat werken...Denk dat ik morgenvroeg eens een keer vroeg op sta.... Beloof niks, maar het zit er dik in dat ik tot in Ath rij... Is ook eerste (test)rit in Belgie dacht ik, niet?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

ja klopt, wel attent zijn, het weer geeft niet veel goeds op voor morgen, zou jammer zijn voor de foto's.
snubber

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door snubber »

Steven schreef:de lijn 94 is altijd al gebruikt om testen te doen, de max snelheid is er 160, maar naar schijnt is de lijn ook geschikt (in geval van testritten) om hogere snelheden te rijden. Daarom ook dat ik denk dat ze de lijn buiten dienst stellen op het baanvak waar ze de testen doen zoals hier al eerder was vermeld in een vorig bericht.
Mss detail (?) maar L94 heeft 140km/h als referentiesnelheid :wink:
Nekvin

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Nekvin »

zou het kunnen dat die van ath naar saint-gislain rijdt?
in den artweb staat daar een trein die verschillende keren over en weer rijdt onder nummer 98xxx, dus een facultatieve rit...

zou die wel 'ns kunnen zijn

eerste vertrekt rond half 8 naar saint-gislain onder nummer 98826
Andreas

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Andreas »

treinzot schreef:Dat zou mij ten zeerste verbazen,er wordt misschien wel s'nachts gereden maar ook binnen normale diensturen?
IK heb het over de 1800 die in Wegberg is. Niet die tussen Ath en Silly ( wat een naam trouwens ).

Groeten,

Andreas
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Molenbruch Y. »

en Silly ( wat een naam trouwens ).
Dag,

Je kan ook opteren voor de Nederlandstalige benaming, nl. Opzullik. Niet dat dit zoveel beter klinkt...

Groeten,
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

snubber schreef:
Steven schreef:de lijn 94 is altijd al gebruikt om testen te doen, de max snelheid is er 160, maar naar schijnt is de lijn ook geschikt (in geval van testritten) om hogere snelheden te rijden. Daarom ook dat ik denk dat ze de lijn buiten dienst stellen op het baanvak waar ze de testen doen zoals hier al eerder was vermeld in een vorig bericht.
Mss detail (?) maar L94 heeft 140km/h als referentiesnelheid :wink:
je hebt de werkelijk toegelaten snelheid (die 140 dus) en de kleine aanpassingen om als testbaanvak te kunnen gebruiken. Het zou kunnen dat de onderlinge afstand van de seinenen aankondigingen van overwegen altijd net iets groter is. Waardoor je hogere snelheden kan rijden dan die 140 km/u zonder technische problemen te krijgen. Doch echter om zeker te zijn zetten ze dan het baanvak buiten dienst voor het gewone verkeer.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door davyickx »

Hurlet schreef: E 27475 - 09.03.2009

Ath 10:00
Edingen 10:15
Halle 10:26
Bru Z 10:39
Bru N 10:46
Schaarbeek 10:50
Schaarbeek gr R 10:57 / 12:28
Diegem 12:33
Herent 12:44
Leuven 12:48
Tienen 13:00
Landen 13:13
Waremme 13:22
Ans 13:33
Liège Guillemins 13:44
Kinkempois F 13:48

Samenstelling

- Ath - Schaarbeek gr R: 1 HLE 27 + 1 HLE 18 + 9 Hv I10
- Schaarbeek gr R - Kinkempois F: 1 HLE 27 + 1 HLE 18
Zijn deze uren nog correct? Van 't weekend zal het niet lukken om "live" te gaan kijken vrees ik, vandaar dat ik ga proberen om 'm dan tijdens mijn middagpauze te flitsen :mrgreen:
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Ik ben vanmorgend in Ath al geweest gaan kijken, en natuurlijk foto's gaan trekken....Heb helaas geen tijd om ze nu te publiceren.... de testen werden gehouden in qouqou, of hoe schrijf je dat? Ligt een 5 tal km van Ath in de pampa's, thv een TGV onderhoudstation, aan de splitsing daar. ik probeer het alsnog om iets te posten...Was in de middag heel goed weer, stond hoop ena l 6 man om te spotten... Was ferme dag...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Tis me toch gelukt om 5 foto's snel te posten op Trenomania International.... De rest volgt maandag moet morgen naar Amsterdam
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie