Pagina 69 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 nov 2010, 22:56
door Dieselfreak
Ik heb vandaag om 12 uur 30 de 380 zien staan in Antwerpen-Centraal.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 11:21
door Dietrich
378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 11:39
door 260689
Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)
In dat stel zou de Intercom zelfs niet werken, verschillende gebreken. voor derest zijn ze er tevreden over.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 12:08
door overweg13
Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)
De TBG zelf misschien? Ik heb gisteren nog een rit Halle - Mons gehad, zonder controle. Ik zat in het AD-gedeelte van een ms 96, helemaal achteraan. De deur van de stuurpost stond wagenwijd open. Een TBG die zijn werk doet, móet zo iets zien. En dan is men verbaasd als er af en toe eens een stuurpost gevandaliseerd wordt...
Anderzijs: bij de terugrit had ik een op dat moment zeer ruim bemeten stel M6, en daar deed de TBG wel zijn werk. Ik wil ze dus zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren.
En om terug te keren op het onderwerp: toen ik de eerste keer een gemoderniseerde break had, sprak ik de TBG aan over het stel, en zei dat het een frisse indruk gaf. Ook voor hem was het een maidentrip, en hij beaamde wat ik zei.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 15:26
door Robin
gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 16:03
door HLE 2302
Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 16:17
door Beesty
Kheb den indruk da diene peperkoeken trein al fameus uit elkaar aan't vallen is he :D

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 nov 2010, 16:20
door Nils
HLE 2302 schreef:
Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...
De toiletten zijn niet noodzakelijk defect, wanneer de watervoorraad op is,
of de opvangbak vol, sluiten deze zich vanzelf af. Om dat te benadrukken worden dan meestal nog wat stickers op de deur geplakt om te vermijden dat reizigers toch zouden staan wachten tot de deur open gaat.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 nov 2010, 18:02
door Dieselfreak
Gisteren de 308 om 16 uur 30 gezien in Antwerpen-Centraal.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 dec 2010, 15:53
door Boxerke
vandaag op de 380 gezeten op de lijn De Panne - Landen. Moet zeggen dat de breaks er goed uit zien zowel binnen als buitenkant. Enkel opgemerkt dat de gordijntjes al los komen, en belangrijk het fijne motorgeluid is er nog steeds :D

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 dec 2010, 10:35
door tomdg
Deze week in de 308 gezeten (L trein Brugge-Mechelen). Ik vond dat de zetels op niet veel trokken veel te hard en geen steun aan je hoofd. Ik zou niet graag tegen de richting in zitten bij een botsing dat zal serieus pijn in je nek doen :o
Voor de rest is het wel proper en het lijkt wel of de 1e klas nu 2 keer zo groot is.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 dec 2010, 18:52
door groentje
Dat tweede is voor een aantal onder ons dan weer net een nadeel. Ik ben ook een liefhebber van de aparte coupés voor eerste.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 dec 2010, 11:52
door Dieselfreak
Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 dec 2010, 11:58
door overweg13
Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 dec 2010, 14:07
door vasonline
overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.
Een tussenvorm vind ik ook wel leuk.
Bvb zoals in Breaks, M4, klassiek materiaal, ...
2 X een kleinere coupé en 1 grotere.

Mvg,

S.