Pagina 70 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 19:54
door stefanic
mervyn schreef:Op het eerste zicht lijkt de lijn Dendermonde-Brussel er toch ook wat op achteruit te gaan. Vooral de mensen die naar Brussel-Noord en Brussel-Centraal moeten, lijken in de spits toch 1 à 2 treinen te verliezen ten opzichte van nu.

Ook als je bv vanuit Merchtem naar Etterbeek moet, krijg je minder mogelijkheden. 's Morgens krijg ik maar 1 mogelijkheid per uur (nu heb ik er zeker 2). 's Avonds lijkt het ongeveer hetzelfde te blijven.

Moet nog eens in detail bekijken, maar ik voorspel nu al kritiek van de mensen op lijn 60.
Fout in de dienstregelingsmodule is wel dat bv. Brussel-Centraal - Merchtem 1 keer op 2 via overstap (in Jette) LIJKT te zijn, maar dit is enkel gevolg van feit dat de trein van nr. veranderd in Brussel-Zuid, met '3min overstaptijd' (eigenlijk stilstand) en dan via Brussel-West naar Jette rijdt.
Deze fout is het gevolg van het feit dat de veranderingen van treinnummer op een doorrijdende trein niet opgenomen zijn op dit moment.

Die laatste trein op L60 (extra stoppende IC) is inderdaad vandaag -op de valreep- nog toegevoegd...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 21:10
door fets
Voor mensen met een Mac of linux: ik heb het zootje draaiend gekregen via de demo versie van http://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 21:40
door profke
jawadde...

L15: nijlen -> antw berchem

momenteel treinen om 07u18; 7u56;8u18; dus ofwel 22 ofwel 38 minuten spreiding.
buiten de spits viel dat terug tot 1/uur.

nu wordt het 10 min / 50 min spreiding
met in de ochtend in de heenrit nog 2x 1 piekuurtrein met overstap in lier...

in de terugrit is die pikuur trein er niet
dus gaat iedereen "mikken" op de trein die in berchem om xu20 vertrekt, de xu30 zal dus bij de volgende ronde van besparingen wel wegvalllen wegens "geen volk"

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:01
door Kris G
fets schreef:Voor mensen met een Mac of linux: ik heb het zootje draaiend gekregen via de demo versie van http://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/
ik krijg het idd niet open met Ubuntu

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:03
door Stijn91
In Denderleeuw is er buiten de spits toch ook wel een slechte regeling als je naar Brussel wilt:

1) xx:03
2) xx:18
3) xx:22
4) xx:24
5) xx:53

In 30 min 5 treinen naar Brussel en dan 30 min. niks. :roll:

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:27
door Steven
L60
Beter
Week
De ongeveer halfuurse verbinding tussen alle stopplaatsen en Brussel (interval is 25/35) en dit tussen 5u en 19u
weekend
in het weekend elk uur een stoptrein waarvan de laatste om 23u08 vertrek in Brussel Zuid naar Dendermonde (een half uur later dan tot op heden)


slechter
Week
Het verschil in tijd tussen de laatste twee treinen bij vertrek in Brussel zuid naar Dendermonde, de voorlaatste trein 21u37 en de laatste om 23u17
Weekend
Vanuit Lebbeke, Opwijk, Merchtem en Asse geraak je pas tegen 8u52 in Brussel Zuid, vergeet het dus maar om aansluiting te hebben met de eerste treinen richting Duitsland, Zwitserland, Luxemburg, Nederland.
De eerste IC uit Dendermonde vertrekt echter om 5u39 (zonder tussenstop tot Jette).
De eeerste IC naar Dendermonde vertrekt om 6u46 in Brussel zuid de eerste stoptrein echter pas om 9u08


eindbalans er zijn zeker verbeteringen maar er zijn evengoed punten waar nog werk aan is.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:46
door Stijn91
Blijkbaar moet de regering, dat zal wel de regering van lopende zaken dit nog goedkeuren, ik hoop echt dat ze dit niet doen. Ik denk dat het in 1980 nog beter was dan nu.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:50
door Steven
Ze kunnen niet blijven afkeuren hoor.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:56
door Stijn91
Steven schreef:Ze kunnen niet blijven afkeuren hoor.
Dat is waar, maar ze moeten wel redelijk zijn, mensen mogen er op achteruit gaan, maar nu is het serieus achteruit gaan.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 23:58
door Steven
bedenk wel dat als de regering het weer afkeurt ze ook haar eigen geld afkeurt want ze hebben zelf gezegd dat de nmbs geen extra treinkm mag maken. Ze schieten dus in hun eigen voeten als ze blijven afkeuren.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 00:00
door Steven
Niet terug te vinden in de planner zijn de Benelux en de treinen richting Luxemburg/Basel.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 00:14
door FLV-FGSP
Steven schreef:bedenk wel dat als de regering het weer afkeurt ze ook haar eigen geld afkeurt want ze hebben zelf gezegd dat de nmbs geen extra treinkm mag maken. Ze schieten dus in hun eigen voeten als ze blijven afkeuren.
Kleine correctie: het is de Raad van Bestuur van de NMBS zelf die gezegd heeft dat ze geen extra kilometers mogen inleggen. Uiteraard is het wel het federaal beleid (of het gebrek eraan) dat zo'n beslissing veroorzaakt.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 00:26
door FLV-FGSP
Steven schreef:Niet terug te vinden in de planner zijn de Benelux en de treinen richting Luxemburg/Basel.
De twee treinparen van en naar Basel worden allemaal geïntegreerd in de binnenlandse dienst.
Benelux zit er inderdaad nog niet in.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 00:37
door loic1811
Ik hoop dat er nog aanpassingen komen voor de de lijn 123 ( vanuit station Herne )

Positief is dat de eerste trein naar Brussel er om 4u39 is ipv 05u06
Ook kunnen de scholieren die in Halle op school zitten ook niet meer klagen dat ze telaat aankomen ... trein om 7u39 ipv 08u06 :mrgreen:

negatief : laatste trein naar Geraardsbergen hier om 20u21 ...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 00:42
door Nicholas
profke schreef:jawadde...

L15: nijlen -> antw berchem

momenteel treinen om 07u18; 7u56;8u18; dus ofwel 22 ofwel 38 minuten spreiding.
buiten de spits viel dat terug tot 1/uur.

nu wordt het 10 min / 50 min spreiding
met in de ochtend in de heenrit nog 2x 1 piekuurtrein met overstap in lier...

in de terugrit is die pikuur trein er niet
dus gaat iedereen "mikken" op de trein die in berchem om xu20 vertrekt, de xu30 zal dus bij de volgende ronde van besparingen wel wegvalllen wegens "geen volk"
Je mag me nu gerust een "klager" noemen maar Kessel, Nijlen en Bouwel komen er echt wel belachelijk slecht van af...
Slechte spreiding in de spits, verlies van maar liefst 10 treinritten, minder ruime amplitude spitstreinen. De laatste trein richting Antwerpen in Nijlen al om 21u06. Kan de laatste IC vanuit Hamont/Hasselt niet gewoon extra stoppen zoals dat vandaag ook gebeurt (vandaag is er nog een rond 22u en dan de laatste uit Neerpelt/Hasselt die er nog stopt rond 22u40).

Tussen de grote stations zijn er gelukkig wel verbeteringen.