Pagina 72 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 15:14
door tgv
stefanic schreef:Gezien in deze versie (huidige dienstregelingen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... fline.aspx ) deze gegevens zitten, zullen die ook in de definitieve versie voor 14 december 2014 ook wel komen.
Waar vind je die gegevens in de huidige versie?
Als ik de huidige versie installeer en kijk naar het bestand compo_train.txt, dan is dat het bestand dat ik al had. Het is ook van dinsdag ‎27 ‎april ‎2010, ‏‎9:12:58.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 15:20
door stefanic
tgv schreef:
stefanic schreef:Gezien in deze versie (huidige dienstregelingen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... fline.aspx ) deze gegevens zitten, zullen die ook in de definitieve versie voor 14 december 2014 ook wel komen.
Waar vind je die gegevens in de huidige versie?
Als ik de huidige versie installeer en kijk naar het bestand compo_train.txt, dan is dat het bestand dat ik al had. Het is ook van dinsdag ‎27 ‎april ‎2010, ‏‎9:12:58.
Dan zal dit betekenen dat de huidige versie (en vermoedelijk de versies sinds april 2010) geen up-to-date materieelinfo meer bevatten (wat me logisch lijkt, gezien materieelsamenstellingen om de haverklap aangepast worden ten gevolge de instroom van nieuw materieel, dat ook moet ingezet worden natuurlijk...)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 17:45
door BVG1988
Ik zie inderdaad een opkuis met meer structuur op lijn 89, alleen vrees ik voor een overbezetting van de 795x - 895x omdat de 790x - 890x enkel nog stoppen in Burst. Ik hoop dan men de M5s van voor de 795x - 895x gaat gebruiken. Als de L-treinen met voldoene AM08 zullen rijden kan het nog worden gecompenseerd, maar ik vrees ook maar met de helft maximaal. De 7953 zou ik alvast zeker met M5s gebruiken.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 18:23
door overweg13
BVG1988 schreef:Ik zie inderdaad een opkuis met meer structuur op lijn 89, alleen vrees ik voor een overbezetting van de 795x - 895x omdat de 790x - 890x enkel nog stoppen in Burst. Ik hoop dan men de M5s van voor de 795x - 895x gaat gebruiken. Als de L-treinen met voldoene AM08 zullen rijden kan het nog worden gecompenseerd, maar ik vrees ook maar met de helft maximaal. De 7953 zou ik alvast zeker met M5s gebruiken.
Waarschijnlijk ben ik een van de enigen op dit forum die ook nog de grote omwenteling van 1984 heb meegemaakt. Welnu, de reizigersstromen zijn moeilijk te voorspellen, en het zou me niet verbazen dat meteen de eerste dag al blijkt dat er gesleuteld moet worden aan de samenstelling van de treinen, omdat men treinen waarvoor men niet veel volk verwachtte, toch druk zijn, en omgekeerd. Toen heeft men na een paar weken inderdaad een aantal treinen verlengd en andere ingekort.
Het hele mechanisme achter deze verschuivingen is eenvoudig te begrijpen: een reiziger die zijn vertrouwde trein niet meer terugvindt, heeft in wezen 2 opties: de vroegere trein nemen of de latere. Het is precies dat wat moeilijk te voorspellen valt. (Zelf vind ik dat je ook daarom zo een verschuiving niet meteen als een catastrofe voor iedereen moet beschouwen, wat je soms zou kunnen afleiden uit de reacties van enkelingen: sommigen zullen plots een beter vertrekuur krijgen, maar dat wordt spijtig genoeg zelden of nooit gezegd of geschreven.)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 19:30
door BVG1988
Nu is het zo dat van de M5-stammen 's ochtends de 7904 stopt bijvoorbeeld in Haaltert en daar 's ochtends normaal het meeste volk (een vol perron) opstapt. 's Avonds is het meer gespreid en heb ook en dan stoppen alle M5-stammen in Haaltert bijvoorbeeld (met dat ze stoppen in Haaltert, Ede, Burst en Herzele). 's Ochtends is het nu wel zo dat de 7904 in Ede, Haaltert en Burst stopt en de 7905 stopt dan in Ede, Burst en Herzele. De 7903 enkel in Herzele en Burst. De 7905 - 8906 is nu wel al geruime tijd 3 desiro's.
Vanaf december gaat dan de regelmaat beter zijn en makkelijker af te leiden aan het nummer, maar ik vrees inderdaad dat de 795x's en 895x's zullen overvol zitten. Het lijkt zo een beetje dat de 790x's en 890x's dan er bij komen ter versterking van de IC 23.
Ik denk dat er meer een grote verschuiving gaat komen van de reizigers van Haaltert naar Denderleeuw. De parking in Denderleeuw is de week altijd zo goed als volzet.
In Haaltert heb je nu veel reizigers uit regio Ninove die hier de trein nemen, maar de kans zit er in dat die ook naar Denderleeuw gaan.
Ik vrees ook een beetje voor een grotere toestroming van volk naar het station van Burst. Voor het volk dat overstapt in Burst met een trein op L82 komt het dan wel beter uit denk ik.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 19:43
door K V B
Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 00:15
door EC 91
K V B schreef:Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...
Bij mij werkt het niet op een PC met Windows 8 ("not responding"), maar wel probleemloos op eentje met Windows XP. Ik vermoed dus dat wat achter dit programma zit, niet (volledig) aangepast is aan nieuwere windows-versies.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 10:02
door K V B
EC 91 schreef:
K V B schreef:Ik heb 'm dus gedownload van de website, uitepakt en probeer het nu te starten.
Resultaat: Een foutmelding in het Frans, en dan een programma dat loopt in een venster dat te klein is, maar dat ik dus niet kan vergroten. Verder ontbreekt het grootste deel van de layout. Ik zie twee dialoog boxen die blijkbaar moeten de voortgang van iets aangeven, maar die dus op 0% blijven steken.

Werkt dus gewoon niet...
Bij mij werkt het niet op een PC met Windows 8 ("not responding"), maar wel probleemloos op eentje met Windows XP. Ik vermoed dus dat wat achter dit programma zit, niet (volledig) aangepast is aan nieuwere windows-versies.
Bij mij dus niet op Windows 7. Maar nu nog een programma aanbieden dat enkel maar op XP werkt is toch wel een "big fail".

Waarom kan men niet doen zoals de SBB, en gewoon de drukproeven dan het spoorboekje op het net zetten?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 10:06
door Treinen9880
bij mij werkt het zonder problemen... werk met vista...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 10:22
door Steven
Allez klassieke Windows problemen [WINKING FACE]

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 10:39
door overweg13
Bij mij met Windows 8 geen problemen. Ik kende het programma trouwens al: je kunt al enkele jaren gebruik maken van een dergelijk programma, al heeft het niet zo veel zin meer met alle andere mogelijkheden die bestaan.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 11:44
door Stijn91
In het weekend nog een trein om 21:55 naar Denderleeuw, in de week tot 20:55. Dat is ook ergens niet logisch.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 11:45
door Deborah
Ik heb met windows 7 geen enkel probleem om het te laten draaien.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 14:39
door Reeks 13
Know somebody a App oder Programm for Macbook User ?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 05 jul 2014, 18:11
door Steven