Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

bobke schreef:Het is me nog nooit eder opgevallen, maar waarvoor dient dat ding onder de koppeling (de hele breedte van de trein)? Als bescherming of zo?
Nooit een western gezien? Dat is om de bizons van het spoor te vegen...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bibke »

overweg13 schreef:
bobke schreef:Het is me nog nooit eder opgevallen, maar waarvoor dient dat ding onder de koppeling (de hele breedte van de trein)? Als bescherming of zo?
Nooit een western gezien? Dat is om de bizons van het spoor te vegen...
:lol:
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

noemt dan ook een spoorruimer é :lol:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

treop schreef:noemt dan ook een spoorruimer é :lol:
of koeiepakker :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Modernisering Breaks

Bericht door MaartendeJ »

^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Modernisering Breaks

Bericht door bobke »

MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

bobke schreef:
MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.

In de films die ik mij kan herinneren zijn deze vaak van hout, waarna ze bij een botsing gewoon versplinteren. :mrgreen:
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

bobke schreef:
MaartendeJ schreef:^^ Om te voorkomen dat er -bij een aanrijding- een auto onder het eerste draaistel terecht kan komen en daardoor ontspoort. Ook is het beter voor de auto (voor de inzittenden dan) omdat die door de trein de auto vooruitschuift ipv "overheen".
haha, een western maar nu je het zegt, zie ik het wel voor me. Maar, het ziet erwel maar een flauw dingske (een paar buisjes die aan elkaar zijn gelast) uit invergelijking met zo'n Amerikaanse loc.
denk dat je een verkeerd beeld hebt van "die buiskes" ze. is wel degelijk in staat om een autoke van tspoor te zwieren bij een aanrijding.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bibke »

Ik denk niet dat het buizen zijn maar wel baren.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

391 was daarnet in De Panne te bewonderen.
IR3607

Re: Modernisering Breaks

Bericht door IR3607 »

Gisteren 13/1 heb ik de 391 genomen van Brussels Airport naar Gent (richting De Panne). Dat deze vernieuwde trein pas opgeleverd was, was duidelijk te merken aan de heel sterke geur van de nieuwe materialen binnenin! Het is alleszins een grote verbetering, maar helaas blijven deze treinen evenveel lawaai maken vanbinnen.

Ook de geluidsinstallatie stond te stil (of een deel van de boxen werkte niet), toen we op lijn 50A nog aan volle snelheid reden (voor het binnenrijden van Gent), kon je zelfs met moeite de 'beep' horen dat er een aankondiging ging plaatsvinden (de aankondiging zelf was uiteraard niet verstaanbaar).
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door am62 »

IR3607 schreef:Ook de geluidsinstallatie stond te stil (of een deel van de boxen werkte niet), toen we op lijn 50A nog aan volle snelheid reden (voor het binnenrijden van Gent), kon je zelfs met moeite de 'beep' horen dat er een aankondiging ging plaatsvinden (de aankondiging zelf was uiteraard niet verstaanbaar).
Ik snap dat niet. Ook in de M5m-rijtuigen komen we dat tegen. Aankondigingen onhoorbaar en dan zeggen dat het pas gemoderniseerd materieel is.
LRDArdo

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LRDArdo »

Volgens mij ligt dat eerder aan een foute afstelling van de geluidsinstallatie en aan verkeerd gebruik.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Modernisering Breaks

Bericht door bobke »

Je hebt dat eens bij alle soort treinen hoor, zoals MS96 of M6 heb ik al gehad, dat ik er niets van verstond door zeer stil + krakend
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

zolang het de luidsprekers maar zijn die nie marcheren vind ik da nie erg. 391 is op 13/1 buitengetrokken uit de werf waar ik werk. moest toen naar schaarbeek.
Plaats reactie