Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bibke »

Met de rit voor het afscheid van de 12-en hadden wij een resto-rijtuig mee dat in een P-trein van Hasselt dienst doen. Er waren mensen die vroegen of het terug kwam. Blijkbaar zijn er mensen die ervan houden om op een gewone stoel te zitten in de trein.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door loic1811 »

amai de NMBS luistert naar hun klanten of zit er 1 of andere hoge piet op die trein ?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

hle2127 schreef:amai de NMBS luistert naar hun klanten of zit er 1 of andere hoge piet op die trein ?
Ik denk van niet, want het rijtuig was volledig afgesloten. Toppunt was dat er een eersteklas-rijtuig achterging en achter dat rijtuig een M4 met bagageafdeling...Ik kan met voorstellen dat een doorsnee reiziger niet direct merkt dat hij/zij in eerste opstapt.

Maar ik vraag me nu wel het nut af van dat rijtuig in de samenstelling te laten als het afgesloten wordt?
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door groentje »

De buitendeuren zijn afgesloten, daar is een probleem mee, maar als ik het wel heb, zijn de tussendeuren wel open.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

De binnendeuren waren ook afgesloten. Ik ben wel tot op het platform geraakt, maar de deuren tot de zitplaatsen waren gesloten.

Via de koelkast zou ik er wel geraakt zijn...maar dat kon nooit de bedoeling zijn...
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door groentje »

Zou het kunnen dat ze gewoon wat klemden?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Volgens mij niet...gisteren heb ik nog een "poging" ondernomen en nu was het rijtuig wel toegankelijk. Het was er wel een sauna en pikdoner (in Brussel Centraal), maar ik had het er héél graag voor over!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5337
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Alle IR's Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal die ik vandaag gezien heb (en twee keer ook in gezeten heb), bestonden slechts uit één schamele Break. Veel te weinig, ze zaten allemaal stampvol. Als klap op de vuurpijl waren er ook nog eens een hele hoop plaatsen gereserveerd op de beide treinen die ik genomen heb, voor het stuk Mechelen - Brussel ging het zelfs over een volledig rijtuig tweede klas (dus er bleef slechts anderhalf over voor al de rest, deed me denken aan de oude scholierentrein Gouvy-Trois-Ponts met één rijtuig!!).

Is dit de normale samenstelling voor die IR, of horen er twee of meer Breaks te zijn??
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Asterix »

MIVB-reiziger schreef:Is dit de normale samenstelling voor die IR, of horen er twee of meer Breaks te zijn??
Al de keren dat ik die trein in het weekend heb genomen, was het ook altijd één Break en die zat ook altijd overvol. Zeer fijn als je de bundels van Schaarbeek voorbijrijdt met al die treinen met al die zitplaatsen....
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door calabria »

De nmbs is er nu eenmaal al jaar en dag van overtuigd dat mensen de trein niet nemen in het weekend. En als er iets moet aangepast worden qua materieel in het weekend... dan bel je beter naar Echternach, die kunnen dat daar sneller.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Asterix »

calabria schreef:De nmbs is er nu eenmaal al jaar en dag van overtuigd dat mensen de trein niet nemen in het weekend.
Het blijft inderdaad een probleemgeval. Na de aankomst van de Ronde van Vlaanderen stond het perron in Oudenaarde zeer aardig vol toen de 'IC' (sic) naar Brussel en Lokeren kwam binnengereden ==> 1x Break. Dit terwijl in de bundel van Oudenaarde een sleep M5'en stond wortel te schieten. Ik heb mij hierover beklaagd bij de NMBS. Hun antwoord was dat ze heel de dag extra treinen hadden ingelegd maar net die trein die eenmaal per uur en een klein uur na de aankomst van de Ronde vanuit Oudenaarde zou vertrekken, nee, die zou nu toch niet vol zitten. Neuh, neuh... En dan de eeuwige dooddoener 'Het gebruik van ander materiaal is niet voorzien.'
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door fets »

De 9213 reed vandaag met een OBB stam, maar het tweede eerste klasse rijtuig bevond zich niet achteraan, maar wel in derde of vierde positie. Gespot te Mechelen..
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Daarnet tussen Leuven en Brussel heb ik een vreemde combinatie gezien (hoewel niet zo vreemd tegenwoordig): enkele I11 met 2 I6 rijtuigen ertussen. Vooraan was de trein voorzien met een loc18 en ook achteraan was er een loc18 (achter de stuurpost, met neergesteken panto's).

Het vreemdste is dat deze trein op het uur van de IR-I reed...dus ik vroeg me zo af of dit vervangingsmaterieel was voor de IR-I of een overbrengingsrit.
brouckie
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door brouckie »

Waren het 12 of 6 rijtuigen. Indien het er 6 waren zal het de test-ram zijn met de 2 nieuwste hle's (1891 en 1892). Indien 12 rijtuigen zal het wel een ICA of ICO zijn, sinds dit weekend rijdt er een ram rond met aan beide kanten een hle.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Het waren er 6. Het zou inderdaad wel een test-ram kunnen geweest zijn: de locs zagen er nog superproper uit...

Is het normaal dat er een stuurrijtuig in die test-ram zit?
Plaats reactie