Pagina 75 van 373

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2012, 15:58
door Steven
Als de opkomst kleiner is dan voorzien in capaciteit zal het veelvuldig voorkomen dat de capaciteit beperkt zal worden. Dit om meer sociale controle te hebben en het de TBG eenvoudiger te maken om controle te doen (want minder rijtuigen na te zien).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2012, 17:20
door Stef
260689 schreef:
Stef schreef:Ah een ICT trein. Ok dank voor de info, had ik niet gedacht met die 2 21'ers. Worden die ICT's naar Blankenberge dan niet meer met de AM96 van IC G en IC P gereden?
IC-P blijven dit behouden enkel rijden ze verder naar Blankenberge, het is een echte IC-T trein.
Welke ICT wordt dan met die rare samenstelling gereden? Moeten ze dan die locs met I6'en leeg naar Blankenberge rijden om enkel een terugrit te kunnen voorzien?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2012, 18:40
door 260689
Stef schreef:
260689 schreef:
Stef schreef:Ah een ICT trein. Ok dank voor de info, had ik niet gedacht met die 2 21'ers. Worden die ICT's naar Blankenberge dan niet meer met de AM96 van IC G en IC P gereden?
IC-P blijven dit behouden enkel rijden ze verder naar Blankenberge, het is een echte IC-T trein.
Welke ICT wordt dan met die rare samenstelling gereden? Moeten ze dan die locs met I6'en leeg naar Blankenberge rijden om enkel een terugrit te kunnen voorzien?
IC-T 6758 Blankenberge - Antwerpen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2012, 22:46
door Bart
Stef schreef: Welke ICT wordt dan met die rare samenstelling gereden? Moeten ze dan die locs met I6'en leeg naar Blankenberge rijden om enkel een terugrit te kunnen voorzien?
Deze samenstelling vertrekt iedere ochtend uit Antwerpen.
Doet eerst Antwerpen-Oostende heen en terug.
Doet vervolgens een 3000 reeks Antwerpen-Gent-Blankenberge, wijkt uit in bundel Blankenberge M, en rijdt dan om 17u56 vanuit Blankenberge als ICT terug tot Antwerpen.
Deze samenstelling ga je nog 5 dagen zien rijden.
Dit omdat we in NMBS termen in periode B rijden. Dat wil zeggen, dat alle P treinen nog rijden, maar dat ook alle toeristentreinen al rijden.
Dit heeft als gevolg, dat al het beschikbaar materiaal moet bollen.
Vanaf 9 juli schakelen we over op op periode D. Dat wil zeggen dat een aantal P treinen zal geschrapt worden, en dat een aantal "gewone IC treinen, met een niet toeristische bestemming" met een verminderde samenstelling gaat rijden. (door de kalmere periode in de zomer).
Het vrijgekomen materiaal wordt dat gebruikt voor de toeristentreinen. Op 9 juli zou je dus op alle IC(T) Antwerpen-Blankenberge MS96 of M6'en zien bollen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 jul 2012, 11:30
door Merijn
Niet echt een gewijzigde samenstelling waarover mijn vraag gaat, maar weet iemand toevallig iemand welk materieel nu gebruikt wordt op de 3628 in het weekend (Brussel Noord - De Panne)

Groetjes

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 jul 2012, 22:50
door Matjas__
Vanaf 16/07 komen er (opnieuw!) wijzigingen in de relatie IR-i De Panne-Mechelen. De Mux'en (3605,3606,3638 & 3639) worden terug verzekerd met een HLE T27AA (automatische GF koppeling). Dit tengevolge de problemen tijdelijk (in afwachting van de T19) te kunnen oplossen in verband met de oriƫntatie van de te koppelen delen.

Eveneens zal er 's morgens ontkoppeld en in de middag terug gekoppeld worden in Brussel Nationaal Luchthaven ipv in Mechelen.

Grtjs Matjas.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 jul 2012, 18:39
door Matjas__
Merijn schreef:Niet echt een gewijzigde samenstelling waarover mijn vraag gaat, maar weet iemand toevallig iemand welk materieel nu gebruikt wordt op de 3628 in het weekend (Brussel Noord - De Panne)

Groetjes
Met 1 MS96 Merijn... Vertrekt terug als 3608 vanuit De Panne.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jul 2012, 13:37
door nmbs820
Vanmorgen werd rit 809 in twee gesplitst. De 644 + 621 reden van Oostende naar Brugge, waar je daar moest overstappen op de M4 rijtuigen naar Kortrijk.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jul 2012, 19:29
door Locomotief 5175
Vanmorgen is er een ongeluk aan de spoorwegovergang in Heule en daardoor is de IC Kortrijk naar Oostende beperkt tot Brugge, omdat er teveel vertraging opgelopen is. Dat heb ik vernomen uit WTV nieuws.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 10:21
door Retard
nmbs820 schreef:Vanmorgen werd rit 809 in twee gesplitst. De 644 + 621 reden van Oostende naar Brugge, waar je daar moest overstappen op de M4 rijtuigen naar Kortrijk.
Joepie! Nog eens Klassiekskes in Oostende!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 12:49
door nmbs820
Ja, was geweldig om te zien. Ben er vlug gaan inzitten. 8)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:16
door LHOON
IMG_6575b.jpg
Gisteren op de 4758 van Charleroi naar Erquelinnes: een 41! Ik had hier een klassiekje verwacht...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:24
door overweg13
LHOON schreef:Gisteren op de 4758 van Charleroi naar Erquelinnes: een 41! Ik had hier een klassiekje verwacht...
En toch is die mw 41 de normale inzet voor enkele treinen op zondag!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:49
door Molenbruch Y.
Inderdaad. Om precies te zijn: de ritten 4756, 4778, 4758, 4780, 4760 en 4782 rijden 's zondags (dus niet op zaterdag) met een AR 41. Daarna neemt een klassiek stel de dienst op lijn 130a over.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jul 2012, 20:25
door LHOON
Heeft dit te maken met de werken op die lijn, misschien dat de elektriciteit die periode wordt afgezet?