Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

IC-T trein 6904 Charleroi - Kortrijk - De-Panne en IC-T trein 6954 De-Panne - Kortrijk - Charleroi reden vandaag met 2 Desiro's ipv de voorziene 2x AM96 en 2x T27 en M4m.
Geen opleiding want bestuurder was alleen.
Bij vertrek in Kortrijk richting Charleroi (had al 7min vertraging) Had hij problemen met de lamp deuren, dit was opgelost na een goeie 3 minuten.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5337
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

260689 schreef:IC-T trein 6904 Charleroi - Kortrijk - De-Panne en IC-T trein 6954 De-Panne - Kortrijk - Charleroi reden vandaag met 2 Desiro's ipv de voorziene 2x AM96 en 2x T27 en M4m.
Geen opleiding want bestuurder was alleen.
Bij vertrek in Kortrijk richting Charleroi (had al 7min vertraging) Had hij problemen met de lamp deuren, dit was opgelost na een goeie 3 minuten.
Als het geen opleiding was, begrijp ik niet wat de NMBS bezielt om Desiro's in te zetten op een dergelijke verbinding. Leuk dat ze ook al De Panne eens aangedaan hebben, maar toch niet op ICT-trein die qua stops meer IC dan IR is (en al zeker geen L) en waar de meeste reizigers (uit Henegouwen) 2 uur of langer op zitten met bagage en al...
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Heeft iemand toevallig een idee of dit vandaag terug Desiro's zullen zijn?
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:Heeft iemand toevallig een idee of dit vandaag terug Desiro's zullen zijn?
Ik moet om 14u beginnen in station kortrijk, ik zal eens vragen op den ROR welk materiaal het voorzien is.
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

260689 schreef:
Merijn schreef:Heeft iemand toevallig een idee of dit vandaag terug Desiro's zullen zijn?
Ik moet om 14u beginnen in station kortrijk, ik zal eens vragen op den ROR welk materiaal het voorzien is.
vandaag zijn het 2 vernieuwde klassiekjes en 1 Cityrailklasiekske. die zowel de 6904 als de 6954 zullen doen, dit werd nog eens bevestigd door de rangeerder van De-Panne.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Dank je hiervoor! Enig idee of er één van de volgende dagen terug een Desiro voorzien is?

Groetjes
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:Dank je hiervoor! Enig idee of er één van de volgende dagen terug een Desiro voorzien is?

Groetjes
Blijkbaar is dit iedere dag nu anders, is per dag afwachten dus.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Wel een vreemde situatie, maar toch bedankt voor je antwoord!
nmbs820

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door nmbs820 »

Ga vanavond eens kijken naar de klassiekjes, heb ik op 1 enkel na nog nooit waargenomen in De Panne.
260689 schreef:
Merijn schreef:Dank je hiervoor! Enig idee of er één van de volgende dagen terug een Desiro voorzien is?

Groetjes
Blijkbaar is dit iedere dag nu anders, is per dag afwachten dus.
Is het dan mogelijk dat er materieel zoals AM 75 of 86 aan bod komt? :wink:
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinzot »

P8015 normaal met een reeks 18(siemens)was deze avond met hle2755.
Een defekt aan de trein stond op realtime.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Een *hoopvol* vraagje aan 260689 of andere insiders: zou je ons op de hoogte kunnen/willen houden als er Desiro's zouden gepland zijn naar De Panne (in de mate van het mogelijke natuurlijk!).

Ik kom immers speciaal van Leuven dan (lijn73 is nu eenmaal mijn voorkeurs-spoorlijn...)

Ik heb wel vernomen van een andere insider dat die Desiro eenmalig zou geweest zijn.
everclear

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door everclear »

treinzot schreef:P8015 normaal met een reeks 18(siemens)was deze avond met hle2755.
Een defekt aan de trein stond op realtime.
Ik heb deze trein gezien in Brussel-Centraal. Normaal bestaat deze trein uit 2x 5 M6'en (één deel gaat naar Kortrijk, een ander deel naar de Panne), maar vandaag was er maar één stam van 5 M6'en, geduwd door de 2755. In die zin was het wel een gewijzigde samenstelling.

De loc was volgens mij normaal. Sinds vorige week rijdt deze trein immers voorlopig niet meer met 18'en, maar terug met 27'ers.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

Blijkbaar zijn die Desiro's op Charleroi - De Panne voorzien voor de hele maand augustus (de bron is helaas niet officieel). Die samenstelling zou dus in theorie dus geen "gewijzigde samenstelling" zijn. Echter was er blijkbaar een panne (ik vermoed het deur-probleem?)
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Merijn schreef:Blijkbaar zijn die Desiro's op Charleroi - De Panne voorzien voor de hele maand augustus (de bron is helaas niet officieel). Die samenstelling zou dus in theorie dus geen "gewijzigde samenstelling" zijn. Echter was er blijkbaar een panne (ik vermoed het deur-probleem?)
Deur probleem kan wel eens kloppen. Daarom ook de 3 klassiekskes vandaag op die verbinding. Er zijn met ingang op 1 augustus materiaalwijziging gebeurt. Wij hebben nieuwe grafieken gekregen en het liep niet zo van een leie dakje zoals dienstfiches niet aangepast van de treinbestuurders en dergelijke.
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Goed nieuws vanmorgen reed de ICT trein 6904 Charleroi - Kortrijk - De-Panne terug met 2x desiro's.
ICT trein 6954 De-Panne - Kortrijk - Charleroi zal dus ook met die 2 diezelfde desiro's terug rijden ;-).
Plaats reactie