NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

kika schreef:Ik dacht dat het een druksensor is, tenminste bij andere desiro uitvoeringen. Maar inderdaad is het vaker dat je goed moet drukken, (of misschien moet wachten tot de groene ledjes branden?)
Ik wachtte expres tot de groene lampjes brandden, maar dat hielp niet. Het zou wel kunnen dat het een drukknop is, want dat zou verklaren waarom het niet meteen werkte voor mij.
kika
Berichten: 2862
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Het zijn er wel goedkope, de ene is veel gevoeliger als de andere. Kan iemand eens proberen of het al verbeterd is met vorige modellen: als je drukt voor de deuren worden ontgrendeld, verschijnen de rode lampjes, als je blijft duwen gaan de deuren niet open. Is dat bij die van de NMBS anders? Al vaker gemerkt dat mensen (ik ook) net te vroeg duwden en dan kan je blijven wachten.
Dietrich

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Dietrich »

Je bedoelt dat eens je de knop ingedrukt hebt voordat de deuren gelost zijn, je de knop eens terug moet loslaten en opnieuw indrukken voor de deuren openen?

Dat komt namelijk op veel materieel van de NMBS voor. Met name bij het nieuwere. Een deur van een MS96 kan je ook niet open krijgen als je die knop ingedrukt laat, die van Breaks, M4, M5, etc wel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Dietrich schreef:Je bedoelt dat eens je de knop ingedrukt hebt voordat de deuren gelost zijn, je de knop eens terug moet loslaten en opnieuw indrukken voor de deuren openen?

Dat komt namelijk op veel materieel van de NMBS voor. Met name bij het nieuwere. Een deur van een MS96 kan je ook niet open krijgen als je die knop ingedrukt laat, die van Breaks, M4, M5, etc wel.
Bij de I11 lukt het ook niet, máár daar heb je wel bijzonder handige ledjes die tonen wanneer de deur vrijgegeven is...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Is er iemand die weet hoe het zit met de software van de deuren?
De 2e keer dat ik nog is in een Desiro zat had ik ook problemen met de deuren.
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Kleine »

Gisterenavond rond 17u30 de 8005 gezien in het station van Antwerpen-Berchem. Dat moet de IR 2839 naar Nijvel geweest zijn.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LHOON »

Kleine schreef:Gisterenavond rond 17u30 de 8005 gezien in het station van Antwerpen-Berchem. Dat moet de IR 2839 naar Nijvel geweest zijn.
Goed mogelijk: rond 1840 passeerde er een Desiro van Brussel-Noord richting Zuid. Nummer niet gezien, maar moet dezelfde zijn geweest.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door 260689 »

LHOON schreef:
Kleine schreef:Gisterenavond rond 17u30 de 8005 gezien in het station van Antwerpen-Berchem. Dat moet de IR 2839 naar Nijvel geweest zijn.
Goed mogelijk: rond 1840 passeerde er een Desiro van Brussel-Noord richting Zuid. Nummer niet gezien, maar moet dezelfde zijn geweest.
Klopt heb ik zien staan in Antwerpen-Centraal ;-).
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door groentje »

En de Desiro rijdt inderdaad op die verbinding, ik heb er al ingezeten.
Klassiekje
Berichten: 561
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Klassiekje »

Ik heb er nog geen enkele gezien :cry:
Hier moet dringend verandering in komen :mrgreen:
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door thejay »

De 08004 zat vanochtend op L6379 Antwerpen-C 7:57 --> Brussel-Z 9:17
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door profke »

Klassiekje schreef:Ik heb er nog geen enkele gezien :cry:
Hier moet dringend verandering in komen :mrgreen:
ik kan niet wachten tot die rijdt op het traject "Antwerpen-Neerpelt"
(doordenkertje)
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

gingen ze niet enkel herentals-mol elektrificeren ? en beste mensen ge zult ze nog wel genoeg zien na een tijd ben je ze beu gezien .niet dat ik ze slecht vind maar uiteindelijk ga je ze toch bijna op elke lijn zien rijden .. :)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

profke schreef:
Klassiekje schreef:Ik heb er nog geen enkele gezien :cry:
Hier moet dringend verandering in komen :mrgreen:
ik kan niet wachten tot die rijdt op het traject "Antwerpen-Neerpelt"
(doordenkertje)
Laat ons hopen dat hij daar nooit rijdt, want dat zou dan een compleet verkeerde inzet zijn. Ze zijn nu eenmaal niet bedoeld voor IR- of IC-diensten.
Met vriendelijke groet

overweg13
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

overweg13 schreef:
profke schreef:
Klassiekje schreef:Ik heb er nog geen enkele gezien :cry:
Hier moet dringend verandering in komen :mrgreen:
ik kan niet wachten tot die rijdt op het traject "Antwerpen-Neerpelt"
(doordenkertje)
Laat ons hopen dat hij daar nooit rijdt, want dat zou dan een compleet verkeerde inzet zijn. Ze zijn nu eenmaal niet bedoeld voor IR- of IC-diensten.
en toch zijn ze bezig om van brussel-zuid naar arlon te rijden alles kan bij de nmbs kijk maar naar de weekends op antwerpen-charleroi daar rijden ze met am 96,klassieke stellen,800en en m6en zou men ni verbazen als ze er binnenkort nog sprinters op zien ...
Plaats reactie