Zoals Pietmol hierboven al uitlegde heb je niet echt veel meer materieel nodig. De lange IC-A wordt gewoon gesplitst in 2 delen, dus enkel een aantal extra locs en materieelverschuivingen doen het dan wel. Uiteraard is er wel meer personeel nodig. Maar het idee van 2 IC's naar Verviers zat sowieso al in het IC/IR 2014. Ter compensatie wordt de IR naar Aken dan een pendeltje Aken-Verviers.Steve schreef: - M6 in Maastricht?! Geen idee of het mogelijk is, kijkend naar het hele gedoe rond Roosendaal...
- Een halfuursfrequentie helemaal tussen Brussel en Verviers vereist plots een stuk meer materieel (dat er trouwens amper is), dus enkel in te passen in een volledig herzien aanbod
- Met die M6 Bx kun je de HSL wel vergeten, dus zou die gesplitste trein verplicht over lijn 36 moeten
Of de M6 in Maastricht past weet ik ook niet, iemand hier die het wel kan zeggen?
En er stond natuurlijk een grote "als" in het idee: als de M6 Bx gebruikt kan worden (op L2 moest je er dan bijdenken), dan is het doenbaar. Anders natuurlijk niet.