Pagina 9 van 9

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 11 jul 2021, 18:57
door Steve
Één enkele I10 tegen een hele sloot M4'en, om precies te zijn. En bij warm weer zou ik dan toch liever de MW41 hebben, want de I10 kan dan ook een flinke bakoven worden. Een paar rijtuigen hebben airconditioning, maar aangezien die ook aangepast zijn voor 200 km/h vind je die normaal niet daar.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 11 jul 2021, 19:49
door BVG1988
De IC16 2128 - 2119/12019 heeft ook een metamorfose gekregen tegenover vorig jaar.
Vorig weekend reed ie met 5x I11 + I6 + HLE 1356.
Vandaag zie ik hem met HLE 1820 + 10x M4.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 11 jul 2021, 21:51
door Treinenman
I10 en vooral M4 ter vervanging van MW41 noem ik eerder achteruitgang i.p.v. vooruitgang voor de T-treinen Hamont/Neerpelt - Blankenberge.
Helaas geen M6 of M7.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 12 jul 2021, 11:21
door LML
Meer dan 3u op zo'n spartaanse bank zitten van een M4,... dan kom je geradbraakt, inclusief met zere rug uit die trein. Voor zo'n lange(re) afstand zijn de I10 of MW41 beter op z'n plaats, alhoewel het zitcomfort van een MW41 voor de ene ook beter is dan voor de andere...
Gisteren namiddag (rond 16:00u) stond er in m'n woonplaats (LML, Mol dus... :wink:) een stam met 1 M4 stuurrijtuig en een hele reeks I10 ertussen gerangeerd. Hopelijk vandaag als ICT naar de kust...?

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 12 jul 2021, 22:54
door wilrijkenaar2610
Treinenman schreef: 11 jul 2021, 14:37 Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?
I10 geen verbetering qua comfort? 2e klas is duizend keer zoveel beter dan mw41 1e klas…

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 13 jul 2021, 11:11
door groentje
wilrijkenaar2610 schreef: 12 jul 2021, 22:54
Treinenman schreef: 11 jul 2021, 14:37 Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?
I10 geen verbetering qua comfort? 2e klas is duizend keer zoveel beter dan mw41 1e klas…
Maar met slechts één I10 in de samenstelling, waar dan nog een stuk of 16(?) stoelen zijn uitgesloopt om plaats te maken voor fietsen, zal je al geluk moeten hebben om er nog een plaatsje te vinden na pakweg Mol.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 14 jul 2021, 13:05
door Treinenman
wilrijkenaar2610 schreef: 12 jul 2021, 22:54
Treinenman schreef: 11 jul 2021, 14:37 Van MW41 naar I10/M4. Niet echt een verbetering qua comfort.
Waarom geen M6 of M7?
I10 geen verbetering qua comfort? 2e klas is duizend keer zoveel beter dan mw41 1e klas…
Het gaat met name om de M4 ter vervanging van MW41.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 02 aug 2021, 12:07
door 260689
Het rijtuigenstel die de E6712 moet verzekeren rijd in de vroege ochtend al eens naar Antwerpen als E4325 (1e trein van Mol naar Antwerpen) en komt terug als E4306 tot Hamont en wordt daar E6712. Efficiënt inzetten van het materiaal noem ik dit!