Pagina 83 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 26 apr 2020, 23:36
door ianryckewaert13
ianryckewaert13 schreef:
JHS2013 schreef:Of twee stammen van 4 of 5 met 1 BDx en 1 BMx
Ze hebben 90 bmx besteld en minder bdx

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
65 BDx

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 26 apr 2020, 23:41
door JHS2013
Geen idee hoe compatibel ze met M6 stuurstanden zijn, maar die combinatie lijkt me niet ondenkbaar

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 00:38
door ianryckewaert13
JHS2013 schreef:Geen idee hoe compatibel ze met M6 stuurstanden zijn, maar die combinatie lijkt me niet ondenkbaar
Koppelen gaat zeker lukken als ze met de een 19 kunnen koppelen zal m6 geen problemen geven ze zeggen dat disero ook kan koppelen met m7 ben keer benieuwd




Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 01:13
door Shrek
M7 en Desiro? Dat zijn maar roddels hoor ;) Maar met de M6 is er wel volledige compatibiliteit.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 01:27
door ianryckewaert13
Shrek schreef:M7 en Desiro? Dat zijn maar roddels hoor ;) Maar met de M6 is er wel volledige compatibiliteit.
En Charleroi essen kan verlengd worden tot Roosendaal en een verbinding Maastricht vise luik Leuven Brussels airport Brussel en verder
Lijn 12 IC verbinding naar Roosendaal en Brussel
Luik verbonden met de luchthaven Rechtstreeks en Maastricht terug met Brussel
Met m7 als ze NL toegelaten worden
En eventueel als er genoeg materieel is de ritten naar ap'n noord'dokken verlengen over L 4 naar Eindhoven als 2 de verbinding naar Breda en noorderkempen
En heeft voordelen voor bezoekers Efteling rechtstreeks op een uur in Antwerpen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 02:04
door Shrek
Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 02:10
door ianryckewaert13
Shrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jaren
Desiro mits toelating of break ms80 die mogen ook in Nederland

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 08:47
door Zwoopaman
Binnen enkele jaren? Die stellen zijn voorzien om ETCS te krijgen dus ze blijven volgens mij nog minstens 10 jaar rondrijden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 14:06
door Ducktape
ianryckewaert13 schreef: 27 apr 2020, 02:10
Shrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jaren
Desiro mits toelating of break ms80 die mogen ook in Nederland

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Desiro's kunnen technisch niet in NL rijden en breaks kunnen niet aan het perron in Roosendaal.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 19:28
door rvdborgt
Ducktape schreef: 27 apr 2020, 14:06 Desiro's kunnen technisch niet in NL rijden en breaks kunnen niet aan het perron in Roosendaal.
De perrons in Roosendaal zijn dacht ik inmiddels gestandaardiseerd.

Groetjes,
Rian

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 21:07
door Terminus
I.v.m. eerste klasse:

Bedoeling is om:
- "motorstellen" van 4 rijtuigen te vormen, deze zullen 1 AB hebben
- "motorstellen" van 6 rijtuigen te vormen met 2AB
(- uiteindelijk zo weinig mogelijk met getrokken treinen te rijden)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 apr 2020, 21:46
door CursorX
Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 apr 2020, 10:49
door traxie
CursorX schreef: 27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 apr 2020, 11:16
door ianryckewaert13
traxie schreef:
CursorX schreef: 27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?
Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaal
Als de voorste begint te slippen kan de achterste helpen
Of 2 xstel 6 rijtuigen
Of een systeem vinden dat een 19 kan koppelen en boven de koppeling lossen om de berg op te duwen


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 apr 2020, 13:54
door traxie
ianryckewaert13 schreef: 28 apr 2020, 11:16 Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaal
Als de voorste begint te slippen kan de achterste helpen
Of 2 xstel 6 rijtuigen
Of een systeem vinden dat een 19 kan koppelen en boven de koppeling lossen om de berg op te duwen


Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Een opduwlocomotief of 'lichterlocomotief' is iets wat al bestaat, zeker op het hellend vlak. Maar dat is niet echt handig te noemen, het wordt, denk ik, niet meer standaard gedaan behalve bij een paar P-treinen. Het systeem van een koppeling is net gebouwd om niet al rijdend te lossen, dus dat wil je niet. Een opduwlocomotief is niet aangekoppeld maar komt gewoon tegen de buffers, eens het contact verbroken rijdt de trein verder op eigen kracht.