Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 413
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wbrm »

treop schreef:...er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn...
Oh ja natuurlijk, dat hebben ze in Nederland niet... :evil:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Ik stel voor dat we hier dezelfde treintarieven als in Nederland gaan hanteren, dan komt dat allemaal heeeuuus wel in orde.

(...)
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!
Pardon, maar die treinen worden daar met MIJN belastingsgeld gerenoveerd. En ik wil waar voor mijn geld. Als ik dan zie dat het in andere landen beter en sneller kan, dan zal ik dat ook aanklagen, desnoods tot in den treure toe. 'Ga daar wonen' is natuurlijk een uitermate zwakke standaardrepliek die uit de kast gehaald wordt iedere keer aangehaald wordt hoe iets in het buitenland beter geregeld lijkt te zijn, of beter lijkt te verlopen. ik wil niet naar daar verhuizen, ik wil dat men hier van hen LEERT. Da's echt niet verboden hoor!

Je lijkt je persoonlijk aangevallen te voelen, wel, leg dan eens uit waarom het hier vier tot vijf keer zo lang duurt dan in Nederland. 'Kinderziektes' vind ik al lang geen reden meer, ze zijn nu bijna 5 jaar bezig. Het vele werk dat er aan een stel is ook niet, want dat is in andere landen niet anders. Dat de renovatie hier grondiger is dan in Nederland ook al niet, want het is omgekeerd: de Koplopers zijn een stuk grondiger gerenoveerd dan de breaks, met compleet nieuwe interieurs, airco en zelfs internet! Dus wat is dan wel de reden? Er moet toch een reden zijn, niet? Wel, ik ben echt benieuwd. Tot nu toe heb ik nog geen enkele degelijke reden gehoord waarom het hier vier tot vijf keer zo lang moet duren. Geef mij een AANVAARDBARE reden, en ik stop met zagen.

Dit komt misschien hard over, maar ik vind het enorm frustrerend om dit geklungel te aanschouwen, en dan te zien hoe een deel van de mensen het maar gewoon normaal lijkt te vinden, terwijl anderen zich achter excuses verschuilen.
Ik stel voor dat we hier dezelfde treintarieven als in Nederland gaan hanteren, dan komt dat allemaal heeeuuus wel in orde.
Wat hebben die tarieven te maken met de snelheid waaraan gerenoveerd wordt?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

Teach2 schreef:
sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!
Pardon, maar die treinen worden daar met MIJN belastingsgeld gerenoveerd. En ik wil waar voor mijn geld. Als ik dan zie dat het in andere landen beter en sneller kan, dan zal ik dat ook aanklagen, desnoods tot in den treure toe. 'Ga daar wonen' is natuurlijk een uitermate zwakke standaardrepliek die uit de kast gehaald wordt iedere keer aangehaald wordt hoe iets in het buitenland beter geregeld lijkt te zijn, of beter lijkt te verlopen. ik wil niet naar daar verhuizen, ik wil dat men hier van hen LEERT. Da's echt niet verboden hoor!

Je lijkt je persoonlijk aangevallen te voelen, wel, leg dan eens uit waarom het hier vier tot vijf keer zo lang duurt dan in Nederland. 'Kinderziektes' vind ik al lang geen reden meer, ze zijn nu bijna 5 jaar bezig. Het vele werk dat er aan een stel is ook niet, want dat is in andere landen niet anders. Dat de renovatie hier grondiger is dan in Nederland ook al niet, want het is omgekeerd: de Koplopers zijn een stuk grondiger gerenoveerd dan de breaks, met compleet nieuwe interieurs, airco en zelfs internet! Dus wat is dan wel de reden? Er moet toch een reden zijn, niet? Wel, ik ben echt benieuwd. Tot nu toe heb ik nog geen enkele degelijke reden gehoord waarom het hier vier tot vijf keer zo lang moet duren. Geef mij een AANVAARDBARE reden, en ik stop met zagen.

Dit komt misschien hard over, maar ik vind het enorm frustrerend om dit geklungel te aanschouwen, en dan te zien hoe een deel van de mensen het maar gewoon normaal lijkt te vinden, terwijl anderen zich achter excuses verschuilen.
Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
Het groot onderhoud van de MR96, TBL1+, onderhoud M6?, modernisatie MR800....
Zo ontzettend veel volk werkt niet aan de rijtuigen hoor, er is in de grootste werf veel volk ja tot als je gaat zien wat hun functie is, dan zou je nog verschieten.

Dat het daar misschien wat trager gaat ja se, als je dat niet kan aanvaarden heb je zelf pech en kunnen we u alleen doorverwijzen naar de ombudsdienst van de NMBS, u kan daar uw beklag doen :).
Voor meer info: http://www.b-rail.be/ombudsman/N/

CW Mechelen is een grote werkplaats met ontzettend veel wisselstukken, als er ergens in de (papier)ketting iets misloopt heeft dat ook gevolg voor de rest dat volgt, zo kan ik je verhalen vertellen maar dat ga ik je besparen ;).

Het is ook algemeen geweten in de CW dat er hogerop aan de hiërarchie het één en het ander scheelt....

Zoals treop zei, als u beter kan dan ons mag u altijd eens een weekje komen mee werken ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
En dat is in het buitenland niet het geval?
Dat het daar misschien wat trager gaat ja se, als je dat niet kan aanvaarden heb je zelf pech
Neen, hebben wij allemaal pech, want dat kost ons handen vol geld! Het is trouwens niet 'wat trager', het is vijf keer zo traag!
CW Mechelen is een grote werkplaats met ontzettend veel wisselstukken, als er ergens in de (papier)ketting iets misloopt heeft dat ook gevolg voor de rest dat volgt, zo kan ik je verhalen vertellen maar dat ga ik je besparen
Nogmaals, CW Mechelen is heus niet de enige grote werkplaats voor spoorvoertuigen. Als daar veel in papieren rompslomp verloren gaat, ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!
Zoals treop zei, als u beter kan dan ons mag u altijd eens een weekje komen mee werken
Nogmaals, geef mij een aanvaardbare reden waarom het zo traag gaat, en ik stop met zagen. Ik heb deze nog steeds niet gezien.

Dit is geen aanval op de mensen die werken in de CW he, die voeren ook maar uit wat hen gevraagd wordt, laat dat duidelijk zijn. Maar de organisatie, daar stel ik mij zeer serieuze vragen bij.

Ik begrijp echt niet dat jullie die er werken dat allemaal lijken te aanvaarden. Vroeg of laat moet daar toch iets veranderen? Ik ken zelf verschillende mensen die er werken, en de verhalen die ik van hen vaak hoor zijn werkelijk hallucinant (maar dat zal ik jullie die er werken waarschijnlijk niet moeten vertellen). Ze beseffen allemaal dat dit niet kan blijven duren, en dat er daar vroeg of laat zwaar gereorganiseerd moet worden. En dan kan je HOPEN dat het gaat over een privatisering zoals in Nederland is gebeurd, maar VREZEN dat men de boel gewoon sluit en het grote onderhoud uitbesteedt aan het buitenland. Vooral met dat in het achterhoofd verbaast de gelatenheid en berusting van de mensen die er werken me telkens weer...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

Teach2 schreef: ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!
1 zin zegt alles hier :).
Zelf initiatief nemen word er niet beloofd, integendeel zelfs dus blijven ze maar verder prutsen :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

:roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

Robin schreef:
Teach2 schreef: ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!
1 zin zegt alles hier :).
Zelf initiatief nemen word er niet beloofd, integendeel zelfs dus blijven ze maar verder prutsen :lol:
Dan wordt het toch dringend tijd daar iets aan te doen? Gelukkig is men eindelijk begonnen met de efficiëntie in werkplaatsen te meten. Als dat deftig gebeurd zal er wel heel wat aan het licht komen...
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Gelukkig is men eindelijk begonnen met de efficiëntie in werkplaatsen te meten.
Ah? Toch een sprankeltje hoop dan? Wordt er in die metingen ook vergeleken met het buitenland, of mag dat weer niet van de vakbonden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Teach2 schreef:
Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
En dat is in het buitenland niet het geval?.
Elk land heeft zo zijn eigen systeem, dat is net al die eeuwen de verdediging geweest om firma's uit het buitenland af te weren.
De manieren waarop treinen worden beheerd, seininrichting, werkplaatsen....
Alles vormt een geheel. Het vormt een echte ketting en die is zo sterk als de zwakste schakel en zover ik weet bestaat die nog steeds uit administratie.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

treop schreef:sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!

sorry voor de mensen op wiens tenen ik trap!
Daar heb ik ook al aan gedacht... Om te verhuizen, bedoel ik. Natuurlijk komt er meer bij kijken dan slechts wat draadjes en stoelen, maar dat is echt niet anders bij de Nederlandse stellen, integendeel. De reconversie die die stellen daar ondergaan, is echt nog wel een stukje ingrijpender dan wat Mechelen presteert. Want ook na de modernisering is de vernieuwde break maar een triestige verschijning. Natuurlijk hebben de technici die het werk uitvoeren daar niets op te zeggen, maar de vernieuwde break is in veel gevallen een achteruitgang voor de gebruikers. Mogen we dan wat teleurgesteld zijn?

De traagheid der dingen heeft dus maar een voordeel: het duurt nog wel even vooraleer die gemoderniseerde stellen overal gaan rondrijden...
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Modernisering Breaks

Bericht door MaartendeJ »

Robin schreef:
Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
Het groot onderhoud van de MR96, TBL1+, onderhoud M6?, modernisatie MR800....
Zo ontzettend veel volk werkt niet aan de rijtuigen hoor, er is in de grootste werf veel volk ja tot als je gaat zien wat hun functie is, dan zou je nog verschieten.
Haarlem doet het schadewerk aan al(!) het materieel van de NS. Ook toen al het VIRM liet afweten, moest alles naar Haarlem om iets aangepast te krijgen.

Voor de revisie is al het ICM uit diverse verbindingen gehaald en alleen maar in de Noord-Oost verbindingen ingezet. Inmiddels is het ICM bijna klaar (nog 4 treinstellen die in dienst moeten worden gesteld) en komt het weer terug in diverse treinverbindingen. Er is dus ruimte gemaakt, om de treinstellen te kunnen reviseren.

Haarlem heeft voor het reviseren een nieuwe loods uit de grond gestampt. Maar doordat na het ICM DD-AR gereviseerd wordt, en daarna het VIRM-1 er nog langs gaat, is dat dus geen weggegooid geld.

Ik zou trouwens niet naar NL verhuizen, er zijn nogal wat zaken die we van de belgen kunnen leren....Maar ik deel mijn mening over "kijk hoe men dat in het buitenland doet en/of beter kan" :)
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

even een verduidelijking: de schrijnwerkers zijn met 15man. denk je dat 15 man op 6 weken een volledig stel kan strippen en weer ineen steken.
grote B klein pree

Re: Modernisering Breaks

Bericht door grote B klein pree »

ik heb zelf in de cw gewerkt en hoor van ex collega's niks dan slechte dingen over de manier waarop er tegenwoordig gewerkt word .

een tweeledig stel (66-79) waaraan volgens mij veel meer werd gemoderniseerd als aan een break stond ongeveer 60 dagen binnen. een break heeft wel 1 kast meer , maar toch ...
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Modernisering Breaks

Bericht door vasonline »

grote B klein pree schreef:ik heb zelf in de cw gewerkt en hoor van ex collega's niks dan slechte dingen over de manier waarop er tegenwoordig gewerkt word .

een tweeledig stel (66-79) waaraan volgens mij veel meer werd gemoderniseerd als aan een break stond ongeveer 60 dagen binnen. een break heeft wel 1 kast meer , maar toch ...
Nja, da's inderdaad een beetje het rare eraan:
Niet om iets slechts te zeggen over de medewerkers van de CW...

Het interieur van de gemoderniseerde Break is eigenlijk hetzelfde interieur, maar dan met een ander (minder mooi imho) kleurtje.
Terwijl men bij een tweeledig stel, eigenlijk alles heeft vervangen binnenin.

Iemand vermeldde enige tijd geleden, dat ze elk kabeltje moeten testen i.p.v het direct te vervangen.
(*edit: dit blijkt niet het hoofdprobleem te zijn n.a.v p.m.)

Kost het ombouwen van het bestaande interieur niet méér arbeidstijd dan gelijk nieuwe zetels/banken
te plaatsen...? (speculatie van mijnentwege)

Misschien zijn er zo nog beslissingen genomen op hoger niveau, die het werkritme ernstig vertragen?

Groetjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie