Pagina 92 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 mar 2013, 14:50
door ronny
wbrm schreef:Binnen en/of buiten?
En de omroep?
Ik vind het jammer dat ze dingen niet gebruiken, maar de NMBS wordt slimmer (not) door ze op de sprinters helemaal niet te installeren...
Ik heb gisteren de omroepen in de trein opnieuw gehoord in stel 328 (dankzij meer dan 1 uur vertraging door een defecte goederentrein te Booischot :mrgreen: ).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 mar 2013, 09:49
door Marcad
Hallo

Hier een update van de lijst.

gr
M

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13


Ook al in CW Mechelen

21. 343 sinds 31/05/12
22. 354 sinds 15/06/12
23. 305 sinds 04/07/12
24. 339 sinds 05/09/12
25. 334 sinds 01/10/12
26. 323 sinds 07/11/12
27. 434 sinds 29/11/12
28. 319 sinds 17/12/12
29. 335 sinds 27/12/12

Dan de oudste revisie datum zijn:
318
412
307
350
306
348
342
355
332
362

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 mar 2013, 19:21
door profke
dus:
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 3; (18 ge-extrapoleerd)

het gaat dus stilaan "sneller"

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 17 mar 2013, 16:24
door Terminus
De 343 staat nu "klaar om uit te rijden" op het domein van de CW Mechelen.
Marcad schreef:
Dan de oudste revisie datum zijn:
318
412
307
350
306
348
342
355
332
362
Is er dan ook al een zicht op welke breaks normaal gezien het laatst zullen gemoderniseerd worden?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 mar 2013, 11:25
door Marcad
Terminus schreef:Is er dan ook al een zicht op welke breaks normaal gezien het laatst zullen gemoderniseerd worden?
Hallo

Hier zijn de laatste break THK (R.I.)

397 26/01/2011
398 08/02/2011
403 01/03/2011
394 15/03/2011
388 05/05/2011
415 12/04/2011
416 27/05/2011
302 14/06/2011
382 30/06/2011
409 28/06/2011
399 24/08/2011
393 31/08/2011
374 19/01/2012
411 07/02/2012
420 23/02/2012
404 24/04/2012
387 16/07/2012


Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 apr 2013, 21:36
door wbrm
Zat vandaag in een oude Break gekoppeld aan een gemoderniseerde waarvan de siv's aanstonden. Eerste keer voor mij in een Break. De automatische aankondigingen werden ook in de oude Break omgeroepen. Heel leuk, alleen stond het volume veel te luid. Kan de TBG het volume regelen?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 apr 2013, 21:48
door Lukas
Hoi,

Hierbij meld ik dat Break 354 gemoderniseerd is.Deze Break was zaterdag actief op de IR naar Hasselt-Luik Guillemins en ik zag hem in Antwerpen Centraal.

Lukas

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 apr 2013, 16:08
door msts.be
Blijkbaar zit er zelfs nog asbest in de niet-gemoderniseerde rijtuigen :shock:
M01/0000166826 - Uitvoeren van asbestruimingswerken bij modernisatie van +/- 100
spoorwegmotorrijtuigen type MR80-83

II.1.5) Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen
Uitvoeren van asbestruimings- en stofhinderlijke werkzaamheden bij modernisatie van +/- 100
spoorwegmotorrijtuigen type MR80-83, gespreid over een periode van +/- 5 jaar.

http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... BDA_nl.pdf
We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet. :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 apr 2013, 19:29
door Teach2
msts.be schreef: We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet. :roll:
5 jaar? Dan gaan ze nog serieus uit hun pijp mogen komen als ze die allemaal willen gedaan krijgen binnen vijf jaar hoor...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 apr 2013, 22:04
door Bordensteker
100 spoorwegmotorrijtuigen
Ja, en de NMBS noemt een Break dan tegenwoordig wel een motorrijtuig, maar alle goede dingen bestaan uit drieën.
Hopelijk zeggen ze dat er bij!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 apr 2013, 22:30
door nahoj
Teach2 schreef:
msts.be schreef: We zijn dus nogmaals eens 5 jaar zoet. :roll:
5 jaar? Dan gaan ze nog serieus uit hun pijp mogen komen als ze die allemaal willen gedaan krijgen binnen vijf jaar hoor...
De productie loopt momenteel richting 20 per jaar.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 21 apr 2013, 20:49
door Lukas
Hoi,

Afgelopen vrijdag zag ik in Leuven de gemoderniseerde 305.Dit stel was actief op de L trein naar Ottignies.Ook kon ik toen op 5 minuten tijd op 3 verschillende verbindingen gemoderniseerde Breaks zien.(Break 305 op de bovenvermelde verbinding,Break 311 op de IC naar de Luchthaven en Antwerpen en Break 356 op de IC naar Gent Sint Pieters.)

Lukas

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 apr 2013, 08:54
door neigezug
De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 apr 2013, 10:46
door Retard
neigezug schreef:De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.
Wat heeft dit er nu mee te maken?

Deze mensen deden dat allemaal in het oude interieur van de Breaks. Nu krijgen de breaks een nieuw interieur om dat geld terug te halen, want Luxemburg heft het bankgeheim op (en het moet snel gaan, anders moeten de breaks een 25 kV motor krijgen).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 apr 2013, 00:12
door nahoj
Retard schreef:
neigezug schreef:De Break was nooit de vriend van de fiscus.De Breaks hebben vroeger talloze mensen naar de banken in Luxemburg vervoerd, richting zwart of grijs geld.
Wat heeft dit er nu mee te maken?

Deze mensen deden dat allemaal in het oude interieur van de Breaks. Nu krijgen de breaks een nieuw interieur om dat geld terug te halen, want Luxemburg heft het bankgeheim op (en het moet snel gaan, anders moeten de breaks een 25 kV motor krijgen).
Geen probleem: bij gebrek aan Memor2+ kunnen ze in Luxemburg zelfs door het rood vlammen 8)