Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

dus:
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 3; (18 ge-extrapoleerd)
sindsdien zie ik dat er de 343 ; 354 ; 305 al gepasseerd zijn...
dat brengt de teller voor 2013 op 6; ge-extrapoleerd naar einde jaar staat dat nog steeds op 18 voor 2013
of zijn er nog al ergens 'spot's van gemoderniseerden? 339 al iemand gezien?

volgens Marcad was de volgorde deze:
Ook al in CW Mechelen

21. 343 sinds 31/05/12
22. 354 sinds 15/06/12
23. 305 sinds 04/07/12

24. 339 sinds 05/09/12
25. 334 sinds 01/10/12
26. 323 sinds 07/11/12
27. 434 sinds 29/11/12
28. 319 sinds 17/12/12
29. 335 sinds 27/12/12
bobby

Re: Modernisering Breaks

Bericht door bobby »

ziemon schreef:dat lijkt me een dure aangelegenheid, zo lang werken aan een project. Bovendien sta je over 10 jaar achterhaalde techniek te installeren als je niet meevernieuwd.

eigenlijk is het concept al verouderd voor men het begon te installeren.

Waarom houdt men in hemelsnaam vast aan die belachelijke 2.75/1.75 zetelopstelling? waarom niet gewoon een I11 interieur? (of zijn de gebruikers van deze treinen minderwaardige burgers voor NMBS?)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Retard »

Omdat dat te veel zaagwerk ging opleveren. De NMBS heeft dat zelf toegegeven in Sporen in België :wink:
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door thejay »

bobby schreef:
ziemon schreef:dat lijkt me een dure aangelegenheid, zo lang werken aan een project. Bovendien sta je over 10 jaar achterhaalde techniek te installeren als je niet meevernieuwd.

eigenlijk is het concept al verouderd voor men het begon te installeren.

Waarom houdt men in hemelsnaam vast aan die belachelijke 2.75/1.75 zetelopstelling? waarom niet gewoon een I11 interieur? (of zijn de gebruikers van deze treinen minderwaardige burgers voor NMBS?)
Als je nog eens in een Break zit, moet je eens op de schuifdeuren letten, die zitten niet in het midden van de bak, maar houden -uiteraard- rekening met de 2/3 zitsindeling.
Om dat te veranderen naar 2+2 zou je de ganse constructie van de bak moeten aanpassen.
carlos

Re: Modernisering Breaks

Bericht door carlos »

thejay schreef:
bobby schreef:
ziemon schreef:dat lijkt me een dure aangelegenheid, zo lang werken aan een project. Bovendien sta je over 10 jaar achterhaalde techniek te installeren als je niet meevernieuwd.

eigenlijk is het concept al verouderd voor men het begon te installeren.

Waarom houdt men in hemelsnaam vast aan die belachelijke 2.75/1.75 zetelopstelling? waarom niet gewoon een I11 interieur? (of zijn de gebruikers van deze treinen minderwaardige burgers voor NMBS?)
Als je nog eens in een Break zit, moet je eens op de schuifdeuren letten, die zitten niet in het midden van de bak, maar houden -uiteraard- rekening met de 2/3 zitsindeling.
Om dat te veranderen naar 2+2 zou je de ganse constructie van de bak moeten aanpassen.

zelfs zonder deze binnenwanden te veranderen kan men makkelijk een 2+2 opstelling plaatsen; langs de "smalle zijde" plaats je dan een enkele zetel tegen deze binnenwand.

in het tussen rijtuig staan de wanden al correct voor een 2+2 opstelling, maar daar moet dan zo nodig dat "space wc " geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

In het middenrijtuig is het altijd al 2+2 geweest daar heeft nooit de 3+2 opstelling gestaan.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

434 zal binnenkort buiten komen denk ik. Men was gisteren bezig met remproeven te doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

Zou het kunnen dat de 334 ook gemoderniseerd buiten staat aan de CW Mechelen of lieten mijn ogen me in de steek en was het toch de 434?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

Terminus schreef:Zou het kunnen dat de 334 ook gemoderniseerd buiten staat aan de CW Mechelen of lieten mijn ogen me in de steek en was het toch de 434?
vrijdag stond de 434 binnen, geen idee wat er buiten staat sorry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marcad
Berichten: 525
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Terminus schreef:Zou het kunnen dat de 334 ook gemoderniseerd buiten staat aan de CW Mechelen of lieten mijn ogen me in de steek en was het toch de 434?
Idd, 334 gespot dit morgen in Namen.
R.G. 04-06-13

De 339 is ook uit. Maar nog niet gespot.

Gr
M
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

hoeveel zijn er nu al buiten?

mvg.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

profke schreef:
dus:
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 3; (18 ge-extrapoleerd)
sindsdien zie ik dat er de 343 ; 354 ; 305 al gepasseerd zijn...
dat brengt de teller voor 2013 op 6; ge-extrapoleerd naar einde jaar staat dat nog steeds op 18 voor 2013
of zijn er nog al ergens 'spot's van gemoderniseerden? 339 al iemand gezien?

volgens Marcad was de volgorde deze:
Ook al in CW Mechelen

21. 343 sinds 31/05/12
22. 354 sinds 15/06/12
23. 305 sinds 04/07/12

24. 339 sinds 05/09/12
25. 334 sinds 01/10/12
26. 323 sinds 07/11/12
27. 434 sinds 29/11/12
28. 319 sinds 17/12/12
29. 335 sinds 27/12/12
als nu de 339 en 334 ook gezien zijn komen we aan 25; en eindejaar aan 29

in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 8; ( 12; ge-extrapoleerd voor het hele jaar)
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door rvdborgt »

profke schreef:in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 8; ( 12; ge-extrapoleerd voor het hele jaar)
Er zijn er 140. Bij 12 per jaar duurt dat dus nog ruim 9 jaar...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef:Bij 12 per jaar duurt dat dus nog ruim 9 jaar...
En tegen dan zijn de oudste Breaks de 40 gepasseerd... Ik heb het gevoel dat sommige nooit in het wit zullen rijden, maar ongemoderniseerd gesloopt zullen worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Retard »

rvdborgt schreef:
profke schreef:in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 8; ( 12; ge-extrapoleerd voor het hele jaar)
Er zijn er 140. Bij 12 per jaar duurt dat dus nog ruim 9 jaar...

Groetjes,
Rian
Zo wiskundig mag je dat niet zien:
nahoj schreef:
Teach2 schreef:5 jaar? Dan gaan ze nog serieus uit hun pijp mogen komen als ze die allemaal willen gedaan krijgen binnen vijf jaar hoor...
De productie loopt momenteel richting 20 per jaar.
Plaats reactie