Pagina 2 van 3

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 17 nov 2012, 18:28
door Steven
Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 17 nov 2012, 18:47
door LHOON
Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 17 nov 2012, 19:49
door Joris
Hallo,
LHOON schreef:
Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!
Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 17 nov 2012, 20:26
door LHOON
Joris schreef:Hallo,
LHOON schreef:
Steven schreef:Het heeft eerder let energieverbruik te maken. Deze historische locs hebben geen energiemeter en ook dat zou in de toekomst verplicht worden.
Voor de sporadische ritten die deze zullen maken, kan men dan wellicht een forfait aanrekenen!
Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.
Wellicht gaat het niet zozeer over schade aan de onderstations, maar wel voor de bovenleiding zelf...

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 02 dec 2012, 00:41
door Retard
LHOON schreef:
Joris schreef:Hallo,

Daar zit hem net het probleem: Infrabel vreest dat (slecht) onderhouden locs die zelden rijden schade zou kunnen veroorzaken aan hun onderstations. Ik dacht dat het hier daarover al eens is gegaan.
Hoedanook is discussiëren hierover nogal zinloos. Infrabrol zegt nee, en dan is het nee, met welke argumenten je hier ook afkomt...
Groeten.
Wellicht gaat het niet zozeer over schade aan de onderstations, maar wel voor de bovenleiding zelf...
Blijkbaar moet dat toch zo geen groot probleem zijn, aangezien de oude NMBS daar niet zo moeilijk over deed. Ga eens naar Railpassie (http://www.railpassie.org/n.m.b.s.-patrimonium.html) en klik dan op de vierde foto in de derde rij. Dan zie je de 2912/101.012 een Goederentrein trekken in Mechelen op zaterdag 31 maart 1990, vijf en een half jaar na zijn buitendienststelling!

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 03 dec 2012, 16:27
door Shrek
Retard schreef:Blijkbaar moet dat toch zo geen groot probleem zijn, aangezien de oude NMBS daar niet zo moeilijk over deed. Ga eens naar Railpassie (http://www.railpassie.org/n.m.b.s.-patrimonium.html) en klik dan op de vierde foto in de derde rij. Dan zie je de 2912/101.012 een Goederentrein trekken in Mechelen op zaterdag 31 maart 1990, vijf en een half jaar na zijn buitendienststelling!
De oude NMBS trok zich dan ook niet zoveel aan van onderhoudskosten van de installaties :wink:

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 22 mar 2013, 18:53
door Retard
Zeven afgestelde HLE23'ers werden gisteren door de 1334 naar de ferrailleur in Gent gebracht: :(

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ois-a-gent

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 22 mar 2013, 22:28
door Robin
Retard schreef:Zeven afgestelde HLE23'ers werden gisteren door de 1334 naar de ferrailleur in Gent gebracht: :(

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ois-a-gent
ze zijn daar dan 2309 vergeten precies :)

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 07 sep 2015, 19:02
door b-loc
De 2320 staat opgesteld bij de 1601 en 1604 in de Farmanstraat in Gent.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 25 okt 2015, 12:53
door treinzot
Deze morgen genomen.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 25 okt 2015, 12:54
door treinzot
HLE2320-2015.10.25-Farmanstr.Gent1.JPG

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 25 okt 2015, 12:56
door treinzot
HLE2320-2015.10.25-Farmanstr.Gent2.JPG

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 25 okt 2015, 21:33
door treinzot
Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 26 okt 2015, 20:02
door b-loc
treinzot schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt
Van Gent naar Comet Sambre terug naar Gent?
Wat ik weet is dat ze naar de Farmanstraat zijn gebracht na een hele tijd in Gent-Zeehaven gestaan te hebben.

Re: Afgestelde HLE23'ers

Geplaatst: 27 okt 2015, 09:34
door Bibke
b-loc schreef:
treinzot schreef:Wat ik mij afvraag is waarom de locs daar zo lang blijven staan?
De 1601 en 1604 stonden daar bij Comet Sambre al in Maart van dit jaar.
De 2320 stond te Hasselt afgesteld en is er bij gekomen.

Grt
Van Gent naar Comet Sambre terug naar Gent?
Wat ik weet is dat ze naar de Farmanstraat zijn gebracht na een hele tijd in Gent-Zeehaven gestaan te hebben.
Inderdaad omdat er geïnteresseerde kopers waren zijn die naar Gent-Zeehaven gebracht.